Kolejne oszustwa na BLIK - podszywają się pod znajomych i wyłudzają pieniądze

czwartek, 25.6.2020 10:23 463 0

Wałbrzyscy policjanci kolejny raz ostrzegają przed oszustwami na BLIK. W ostatnim tygodniu kolejne osoby powiadomiły o kilku przypadkach kradzieży pieniędzy z konta za pomocą wyłudzonych kodów płatności. Oszuści podszywają się na portalach społecznościowych pod naszych znajomych lub rodzinę, prosząc nas o pożyczkę pieniędzy, bo sprawa jest bardzo pilna. Za pomocą wyłudzonego kodu do płatności mobilnej okradają konto osoby oszukanej. Apelujemy, aby nikomu nie udostępniać danych do kont bankowych.

Po raz kolejny policjanci z Komendy Miejskiej Policji w Wałbrzychu zostali w ostatnich dniach powiadomieni o oszustwach za pomocą popularnego komunikatora społecznościowego. Oszustwo polega na wyłudzeniu kodu do płatności przez telefon i w ten sposób okradzenia konta osoby oszukanej. Proceder robi się coraz bardziej popularny i odbywa się w całym kraju.
Jak działa ta metoda? Oszuści w mediach społecznościowych włamują się na konta znajomych czy bliskich i piszą, że pilnie potrzebują pieniędzy. Osoba podszywająca się pod naszego znajomego wysyła  nam wiadomość, że przydarzyła im się trudna sytuacja np. zgubiony portfel czy brak pieniędzy na powrót do domu itp. Znajomy obiecuje, że odda pieniądze jeszcze tego samego dnia albo następnego.
Pożyczka jest „prosta”, a oszust nie prosi nigdy o dużą sumę. Musimy tylko zalogować się do swojego banku i w aplikacji wygenerować kod do płatności telefonem, a następnie przesłać go „znajomemu”. To zajmuje kilka minut, a ten kod wystarczy, żeby oszust natychmiast wypłacił pieniądze z bankomatu.

Przestrzegamy – jeśli otrzymujemy prośbę o pożyczkę nie działajmy pochopnie.

Trzeba sprawdzić czy osoba, która do nas napisała lub której prośba dotyczy rzeczywiście potrzebuje naszej pomocy i najlepiej do tej osoby zadzwonić

Zasady ostrożności są zawsze takie same, jeżeli ktoś nas prosi o pieniądze:

    • NIE PRZEKAZUJEMY PIENIĘDZY OBCYM OSOBOM;
    • NIE PRZESYŁAMY PIENIĘDZY NA PODANE PRZEZ OBCE OSOBY NUMERY KONT;
    • NIE PODAJEMY NIKOMU DANYCH DO LOGOWANIA NA NASZE KONTA BANKOWE;
    • NIE PRZEKAZUJEMY OBCYM OSOBOM KODÓW DO PŁATNOŚCI MOBILNYCH.

źródło: KMP w Wałbrzychu

Dodaj komentarz

Komentarze (0)

Nowy wątek