Poprawa trasy kolejowej na odcinku Wałbrzych - Kłodzko

czwartek, 4.10.2018 18:44 979 0

Ponad 12 mln zł przeznaczyły PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na usprawnienie podróży i przewozu towarów na trasie Wałbrzych – Kłodzko. To kolejne prace na malowniczej trasie przez Góry Wałbrzyskie. Roboty wykonywane są m.in. w najdłuższym tunelu pod Małym Wołowcem i na moście koło Ludwikowic Kłodzkich.

 Roboty na Trasie Wałbrzych Główny – Kłodzko maja zapewnić sprawne podróże i przewóz towarów – m.in. wywóz kruszyw z dolnośląskich kopalni. Ich efektem będzie likwidacja ograniczeń prędkości. Od sierpnia pomiędzy Głuszycą, a Wałbrzychem Głównym wymieniane są m.in. podkłady i szyny. Przewidziano wymianę ponad 3,5 tys. podkładów i montaż bezstykowego toru. Prace obejmują m.in. odcinek 1,6 km. w tunelu pod masywem Małego Wołowca. Zakres robót został dodatkowo rozszerzony o zabezpieczenie tunelu.

Poza robotami wewnątrz obiektu przebudowane zostaną też sklepienia przy wylotach tunelu. Prace planowane są do końca listopada. Wartość ok. 6,9 mln zł. Do tego czasu na odcinku Wałbrzych Gł. - Głuszyca jest zapewniona zastępcza komunikacja autobusowa.

Na odcinku Ludwikowice Kłodzkie – Świerki Dolne, przeprowadzany jest także remont mostu kolejowego nad rzeką Włodzicą i drogą wojewódzką nr 381. Odnawiane i zabezpieczane są filary i przyczółki mostu. W tym roku przewidziano prace za ok. 5,5 mln zł. W następnej fazie odnowiona zostanie kratownica – metalowa konstrukcja przeprawy. Roboty nie zatrzymają pociągów, gdyż na tym odcinku linia jest dwutorowa i będzie zachowana przejezdność.

W ubiegłym latach, na  linii kolejowej z Kłodzka do Wałbrzycha, przeprowadzono remont wiaduktu nad ul. Niepodległości (nieopodal stacji Wałbrzych Gł.) i dwóch mostów - w Głuszycy |i Ludwikowicach Kłodzkich. Stalowe konstrukcje zostały oczyszczone, zabezpieczone i pomalowane. Wymieniono także podkłady na obiektach, naprawiono pomosty inspekcyjne i barierki.

Wartość prac na trzech obiektach wyniosła 11,5 mln zł. W roku 2017 przeprowadzono naprawę toru na szlaku Kłodzko - Ścinawka Średnia. Wymieniono wymienione zużyte podkłady i ponad 5 km szyn. Prędkość pociągów, dzięki likwidacji ograniczeń, wzrosła do 100 km/godz.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)

Nowy wątek