Budowanie świadomości marki — sprawdź, jakie działania wchodzą w zakres brandingu

środa, 7.9.2022 14:44

Jaka marka jest, każdy widzi — nie do końca z tym określeniem chcą zgodzić się przedsiębiorcy, których obraz marki często różni się od tego, jak postrzegają ją odbiorcy. Który wizerunek jest w takim razie prawdziwy? Przecież to przedstawiciele firmy ją tworzą, wymyślają produkty i usługi i określają, jakie cechy chcą nią reprezentować. Nie zawsze jednak wszystkim tak dobrze to wychodzi.

Skoro marka ma być odbierana w konkretny sposób, warto popracować nad brandingiem, czyli procesem prowadzącym do budowania świadomości marki. Jakie rozwiązania w tym temacie mają do zaproponowania twórcy aplikacji Rating Captain? Specjaliści stawiają mocno na opinie, jakie klienci zostawiają w Internecie oraz feedback, który marka może dzięki nim otrzymać.

Świadomość marki i jej pozytywny wizerunek — jak działać, by pozyskiwać coraz większe zaufanie klientów?

Marketing marki to zadanie, które spędza sen z powiek wielu przedsiębiorcom, choć jeszcze do niedawna znaczny odsetek firm i ich właścicieli zarzekał się, że działań marketingowych żadnych nie potrzebuje. Na wizerunek marki należy zwrócić szczególną uwagę, bo przecież to od niego zależy zaangażowanie klientów, czyli w szczególności zainteresowanie zakupem usługi czy produktu. Skoro mowa o budowaniu wizerunku, warto prześledzić działanie aplikacji, o której mowa była wcześniej. Jak funkcjonuje aplikacja Rating Captain? Jej twórcy postanowili sprawdzić, jak zmieniać się będzie opinia konsumenta i co właściwe będzie się z nią dziać, jeśli marki rzeczywiście zaczną o nie walczyć.

Klient po przeprowadzonym procesie zakupowym pytany jest o wrażenia. Jeśli wszystko przebiegło zgodnie z planem, prawdopodobnie jego reakcja będzie pozytywna. Wtedy zostanie poproszony o wystawienie opinii na jednym z portali opiniotwórczych. Co w przypadku, gdy jego doświadczenia okażą się negatywne? Tu przedstawiciele marki mają szansę na zmianę postrzegania w umysłach klientów. Mianowicie, mogą wejść z niezadowolonym klientem w interakcję, zaproponować rabat lub inne zadośćuczynienie za problemy w transakcjach, jeśli takie się pojawiły. Wszystko, co dzieje się na tym etapie, jest szansą dla marki, na odzyskanie mimo wszystko pozytywnego obrazu firmy. Dodatkowo przedsiębiorstwo zyskuje nowe, pozytywne opinie, co niewątpliwie wpływa na rozpoznawalność, ale i budowanie wizerunku.

Poznaj opinie o swojej marce i wpływaj na budowanie świadomości

Brand tworzą tak podstawowe elementy, jak logo, sposób komunikacji z potencjalnymi klientami, grupa docelowa, która definiuje, jak wygląda klient firmy. Im więcej pozytywnych opinii o przedsiębiorstwie, marce i produktach lub usługach przez nie oferowanych, tym bardziej zwiększa się rozpoznawalność, bo więcej potencjalnych klientów chce korzystać z prezentowanej oferty. Jeśli zależy Ci na spójnych działaniach wizerunkowych, warto skupić się na kilku płaszczyznach jednocześnie. Ne możesz zapominać o kontrolowaniu tego, co poza siedzibą Twojej firmy mówią o niej użytkownicy.

Rating Captain to dodatkowy kanał dotarcia do klientów i poznanie w sposób bezpośredni tego, co sądzą o Twojej marce. Buduj bazę zadowolonych klientów. Zmieniaj tych negatywnie nastawionych, na stałych i wiernych odbiorców działań Twojego przedsiębiorstwa. Sprawdź, jak zmieni się wizerunek brandu wśród aktualnych i nowych odbiorców.