KOMUNIKATY.doba.pl - nowy cennik!
mpk
LOTTO

poniedziałek, 20 maja 2024

Bazylego, Bernardyna

Czy konsument ma płeć?

sobota, 14.3.2015 09:25 , komentarze: 0 , odsłony: 259
kategorie artykułu:

Agencja marketingu rekomendacji Streetcom Polska, przeprowadziła badanie, w którym przebadała 41 tys. osób ze swojej 320 tysięcznej społeczności Ambasadorów. Analiza miała na celu, zbadanie aktualnych zachowań konsumentów podczas zakupów oraz sprawdzenie, czy zakupy to wyłącznie domena kobiet. Wyniki badania pokazały wiele zaskakujących wniosków. 

Agencja Streetcom sprawdziła, co aktualnie kobiety i mężczyźni myślą o zakupach. Jakie produkty i usługi wybierają, o czym rozmawiają, i jak postrzegają siebie w kontekście zakupów. Pod tym kątem zostało przebadanych 41 001 tys. respondentów, w tym 33 697 tys. kobiet oraz 7 304 tys. mężczyzn. Grupa, którą zbadano, to osoby w wieku 14-55 lat. Pytania dotyczyły głównie zakupów oraz tego, w jaki sposób podejmowane są decyzje zakupowe. 

Z badania wynika jednoznaczny wniosek. Kobiety i mężczyźni radzą się siebie nawzajem w zależności od kategorii produktów, w której nie czują się pewnie. Większość podejmowanych decyzji jest wynikiem rozmów. Można postawić więc tezę, że w Polsce coraz bardziej popularne są związki partnerskie, a kobieta i mężczyzna stali się partnerami, nawet w tak prozaicznym temacie jakim są zakupy. 

Na podstawie analizy wyróżniono 5 typów konsumenta: fanatyk, chłodny pragmatyk, skazaniec, zestresowany oraz wybredny. Jak się okazało zestresowani to niemal wyłącznie mężczyźni. 16% z nich boi się że to co kupią, nie będzie odpowiadało ich bliskim i woleliby żeby zakupami zajmował się ktoś inni. Również mężczyźni częściej należą do typu skazańców czyli osób, które nie lubią zakupów i traktują je jak zło konieczne. Natomiast 47% badanych kobiet to typ fanatycznego konsumenta, który uwielbia zakupy. Ponad połowa mężczyzn (55%) oraz 44% kobiet uznało, że zakupy zajmują zbyt dużo czasu, to obowiązek jak każdy inny, ale są takie, które sprawiają przyjemność.

„Kobiece” kategorie zakupowe, czyli baby care, chemia domowa i żywność, pozostają w dalszym ciągu kobiece. Ponad 81% badanych podejmuje decyzję w tych dziedzinach samodzielnie, natomiast prawie 62% mężczyzn, konsultuje się ze swoimi partnerkami. Chemię domową samodzielnie wybiera co trzeci mężczyzna, a zakupy spożywcze robi 44% ankietowanych. Zgodnie z oczekiwaniami świat baby care należy do kobiet. Jednak co piąty tata przynajmniej raz na jakiś czas wybiera się na takie zakupy bez partnerki i bez sporządzonej przez nią listy zakupowej.

Męskie” kategorie zakupowe to obszar, w którym aktywnym graczem są również kobiety. Ich rola jest najwyraźniej większa niż chcą przyznać panowie. Zaledwie 9% kobiet deklaruje, że nie uczestniczyło w zakupie ostatniego samochodu, aż 82% odpowiedziało, że decyzje w tej kwestii podejmowane są wspólnie, to samo tyczy się sprzętu RTV. 87% badanych, wskazało, że ma głos przy podejmowaniu decyzji zakupowych, które wcześniej należały głównie do panów.

Badanie obala stereotyp, w którym to kobiety bez opamiętania rozmawiająo zakupach, a mężczyźni debatują o ważniejszych tematach. Z badania wynika również, że zarówno mężczyźnimężczyźni jak i kobiety rozmawiają, radzą się siebie nawzajem i rekomendują w podobnym stopniu. Aż 82% kobiet i 81% mężczyzn, doradziło w ostatnim czasie zakup produktu czy usługi. A ponad 90% respondentów zapytała o radę przed planowanymi zakupami.

Rozmowy obu płci dotyczą różnych produktów i usług. Nie ma takich tematów, o których ż̇adna z płci by nie rozmawiała. Wszyscy dzielą się doświadczeniami, nawet jeśli dotyczą one kategorii związanych z intymną sferą życia, np. prezerwatywy, czy środki wspomagające perystaltykę jelit.

Mężczyźni coraz częściej decydują o różnego rodzaju zakupach, mają swoje zdanie, są doradcami, ale nie mają problemu, żeby zapytać o radę lub zdanie innych osób. Rozmawiają głównie o sprzęcie elektronicznym, autach i alkoholu. Kobiety natomiast o kosmetykach, ubraniach i żywności.

 

Wasze komentarze

poniedziałek, 17.2.2020 11:29
1
poniedziałek, 17.2.2020 11:29
środa, 10.10.2018 10:47
1
poniedziałek, 5.10.2015 16:20
poniedziałek, 5.10.2015 16:18
poniedziałek, 5.10.2015 16:16
poniedziałek, 5.10.2015 15:41
poniedziałek, 5.10.2015 15:37
poniedziałek, 5.10.2015 13:23
poniedziałek, 5.10.2015 11:43
poniedziałek, 5.10.2015 08:15
niedziela, 4.10.2015 08:15
niedziela, 4.10.2015 08:10
Autorejestrowanie
Autorejestrowanie
Studio Językowe Status
Studio Językowe Status
Autocentrum JOL-LAK
Autocentrum JOL-LAK
OSiR Dzierżoniów
OSiR Dzierżoniów
Radiotaxi BIS
Radiotaxi BIS
PRZEGLĄDY REJESTRACYJNE
PRZEGLĄDY REJESTRACYJNE
Sprzęt rehabilitacyjny
Sprzęt rehabilitacyjny
Impress kurs tańca
Impress kurs tańca
Restauracja Gaspar
Restauracja Gaspar
Basen Fitness Aquarius
Basen Fitness Aquarius
test