Wakacje z torami, czyli TORYwolucja w pełnym słońcu
Siedem remontów torowisk i sieci trakcyjnej – tak spędzimy wakacje. Kolejne prace ruszą po zakończeniu letniej laby. Przypomnijmy, że wrocławskie tory są już remontowane nie tylko w wakacje. Od zeszłego roku w ramach TORYwolucji intensywnie prowadzimy inwestycje przez cały rok.
Założeniem TORYwolucji jest całoroczna praca nad poprawą stanu tramwajowej infrastruktury począwszy od bieżących napraw, a na dużych remontach skończywszy. Dzięki temu, że dla prezydenta Jacka Sutryka komunikacja jest priorytetem, możemy wydawać rocznie aż 80 mln zł na remonty.
– Rocznie robimy maksimum tego, co jest możliwe do wykonania bez zawieszania funkcjonowania większości linii tramwajowych – zapewnia Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław. – Pracujemy na pełnych obrotach, a czas na wykonanie każdego z remontów mamy maksymalnie wyśrubowany, aby utrudnienia trwały jak najkrócej – i dodaje – W sobotę rozpoczniemy naprawę torowiska na placu Strzegomskim i wymianę rozjazdów na skrzyżowaniu ulicy Kazimierza Wielkiego z Krupniczej. W lipcu natomiast czeka nas duży remont torowiska w ciągu ulicy Św. Mikołaja oraz ulicy Ruskiej.
Przypomnijmy, że w tym roku zakończyliśmy już remonty:
- torowiska w ciągu ul. Olszewskiego wraz pętlą Biskupin (inwestycja rozpoczęta w 2020),
- torowiska w ciągu ul. Złotoryjskiej łączącego ul. Legnicką z Robotniczą (obok Dolmedu),
- torowiska przecinającego ul. Powstańców Śląskich na wysokości ul. Kutnowskiej.
A także wymieniło rozjazdy:
- na skrzyżowaniu Podwala z ul. Krupnicza i Sądową od pl. Orląt Lwowskich,
- w węźle ulic Piotra Skargi i Teatralnej,
- na ul. Piotra Skargi od strony pl. Dominikańskiego.
Trwają prace na skrzyżowaniu ul. Powstańców Śląskich z aleją Hallera. Wymieniane są tu rozjazdy oraz łuki, a także nawierzchnia w obrębie torowiska.
Te duże przedsięwzięcia to preludium do zadań, jakich podejmiemy się w wakacje. Wśród zaplanowanych prac jest duży remont torowiska w ciągu ulicy Świętego Mikołaja oraz ulicy Ruskiej. Tory otrzymają tam zupełnie nową podbudowę i nawierzchnię. Przejazd będzie nie tylko bezpieczniejszy, ale i bardziej komfortowy.
Już od tej soboty (26.06) rozpoczniemy natomiast wymianę rozjazdów na skrzyżowaniu ulic Kazimierza Wielkiego z Krupniczą i kapitalną naprawę torów na placu Strzegomskim. To przedsięwzięcie jest możliwe dzięki otwarciu pierwszego odcinka TAT, od pl. Orląt Lwowskich do pętli Wrocławski Park Przemysłowy.
Letnie inwestycje w szczegółach:
- wymiana rozjazdów na skrzyżowaniu ulic Kazimierza Wielkiego z Krupniczą (prace ruszą 26 czerwca),
- naprawa przejazdu przez torowisko na pl. Strzegomskim (prace ruszą 26 czerwca),
- remont torowiska w ul. św. Mikołaja,
- remont torowiska w ul. Ruskiej,
- wymiana łuków w ul. Legnickiej na skrzyżowaniu ze Złotoryjską na wysokości Dolmedu – Prace dodatkowe, nie uwzględnione wcześniej na mapie TORYwolucja 2021.
Infrastruktura tramwajowa to nie tylko tory, dlatego też wykonamy:
- wykonanie zabezpieczeń przeciwporażeniowych wiaduktu nad ul. Grabiszyńską/Oporowską,
- wykonanie zabezpieczeń przeciwporażeniowych wiaduktu nad ul. Powstańców Śląskich/Krzycką.
Koniec wakacji to nie koniec inwestycyjnego boomu. Wręcz przeciwnie, będzie się bardzo dużo działo.
Inwestycje planowane po wakacjach:
- wymiana rozjazdów i skrzyżowania torów na pl. Jana Pawła II,
- wymiana rozjazdów na pl. Dominikańskim od ul. Oławskiej,
- wymiana rozjazdu i skrzyżowania w węźle Kazimierza Wielkiego/Widok/Szewska od ul. Widok,
- wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu al. Hallera z ul. Grabiszyńską,
- remont torowiska w al. Hallera od ul. Powstańców Śląskich do ul. Mieleckiej,
- naprawa przejazdu przez torowisko w ul. Legnickiej przy ul. Zachodniej,
- wymiana rozjazdów w węźle rozjazdowym przy zajezdni Borek,
- wymiana rozjazdów na skrzyżowaniu ul. Słowiańskiej z ul. Jedności Narodowej.
Inwestycje w sieć trakcyjną:
- remont sieci trakcyjnej na pl. Jana Pawła,
- remont sieci trakcyjnej w ul. Stawowej (pod wiaduktem),
- remont przewodu jezdnego pod wiaduktem przy ul. Powstańców Śląskich/Świdnickiej,
- remont sieci trakcyjnej w ul. Grabiszyńskiej i Oporowskiej,
- remont sieci trakcyjnej w ul. Grabiszyńskiej i Pereca (pod wiaduktem),
- wykonanie zabezpieczeń przeciwporażeniowych wiaduktu w ul. Grabiszyńskiej i Pereca,
- remont kabli trakcyjnych obszaru zasilania stacji Ślężna,
- remont kabli trakcyjnych obszaru zasilania stacji Żmigrodzka.
- remont sieci trakcyjnej w ul. Ślężnej (odcinek od ul. Sztabowej do ul. Kamiennej) w obu kierunkach,
- remont sieci trakcyjnej na pl. Legionów,
Wymienione inwestycje to te najpoważniejsze. Nasi torowcy bez przerwy zajmują się bieżącym utrzymanie infrastruktury, dokonują napraw interwencyjnych. Nie ma przesady w stwierdzeniu, że pracują siedem dni w tygodniu 24 godziny na dobę.
Dodaj komentarz
Komentarze (0)