Próby obciążeniowe na budowie S5 - otwarcie coraz bliżej

piątek, 27.10.2017 08:30 1613 0

Na budowie drogi ekspresowej S5 Korzeńsko - Wrocław odbyły się próby obciążeniowe mostu drogowego nad rzeką Widawą. Drogowcy sprawdzali 750-metrową przeprawę a do testów wykorzystano siedem samochodów ciężarowych wyładowanych piaskiem. Otwarcie pierwszych fragmentów S5 coraz bliżej. 

Żelbetowy most przekracza rzekę Widawę w bliskim sąsiedztwie Autostradowej Obwodnicy Wrocławia i rozbudowywanego węzła drogowego Wrocław Północ. W związku z rozciągającymi się wokół rzeki terenami zalewowymi oraz przebudowanym systemem wałów przeciwpowodziowych ma aż trzynaście przęseł. Trudny teren sprawił, że wykonawca postanowił posłużyć się przy budowie mostu metodą nasuwania podłużnego. Most to dwie niezależne równoległe konstrukcje o długości 750 metrów.

 - Każda jezdnia ma po dwa pasy ruchu w obu kierunkach oraz pasy awaryjne (od zewnątrz), a także zapasowy trzeci pas na obu jezdniach od strony pasa rozdziału (od wewnątrz) - na wypadek ewentualnej przyszłej rozbudowy drogi ekspresowej S5mówi Iza Strączek z agencji PR Time reprezentującej wykonawcę tego odcinka drogi.

Celem testów było sprawdzenie konstrukcji przed oddaniem drogi do użytku. W próbie wykorzystano siedem czteroosiowych samochodów ciężarowych – całkowita masa każdego załadowanego pojazdu wynosiła około 32 tony. 

Kiedy otwarcie poszczególnych odcinków?

Odcinek, na którym prowadzono próby obciążeniowe, to najdłuższy fragment z trzech, które są budowane na Dolnym Śląsku, liczy blisko 20 km. Drogę na tym odcinku wykonuje firma Astaldi. Zgodnie z kontraktem ten fragment drogi ekspresowej S5 powinien być gotowy 10 grudnia tego roku. W tym samym terminie ma zostać wykonany odcinek drugi, ten środkowy, który liczy około 14 kilometrów i przebiega m.in. w okolicy Prusic. Wykonuje go firma Dragados.

Najszybciej jednak zostanie otwarty odcinek na granicach naszego województwa, za Żmigrodem. Inwestycję realizuje konsorcjum Budimex-Strabag. Odcinek liczy około 15 kilometrów. Prace są wykonane w 98% procentach a planowany termin udostępnienia do ruchu to już 2 listopada.

Ekspresowa S5 w skrócie

Droga ekspresowa S5 połączy Dolny Śląsk z północną częścią Polski, a autostradę A4 z autostradą A2. Ułatwi transport dalekobieżny i odciąży sieć dróg lokalnych. Pozwoli wyprowadzić ruch z terenów zabudowanych, co oznacza mniejszy hałas, mniej spalin i mniejsze zużycie dróg lokalnych przebiegających przez poszczególne miejscowości. Trasa S5 będzie liczyła na terenie Dolnego Śląska niemalże 50 km.

Źródło: Wrocław.pl Foto: GDDKIA/ Astaldi

Dodaj komentarz

Komentarze (0)