Lewica mówi “tak” przedłużeniu linii tramwajowej na Klecinę

poniedziałek, 18.12.2023 15:55 564 0

Wrocławska Nowa Lewica chce przyspieszenia prac nad przedłużeniem linii tramwajowej na intensywnie rozbudowującą się Klecinę, do ul. Kupieckiej. Wniosek do budżetu w tej sprawie złożyli radni miejscy NL. Inwestycja ma być przygotowana w2024 r. i realizowana przy wsparciu środków unijnych, które zostaną odblokowane dzięki demokratycznej koalicji rządzącej od niedawna w Polsce. 

Rozbudowa sieci tramwajowej na szybko rozwijające się osiedla to priorytet Lewicy nanastępną kadencję samorządu. Wśród wniosków radnych Lewicy do budżetu miasta na2024 rok znalazły się projekt linii na Jagodno i projekt przedłużenia linii na Klecinę, o którym mówiono na dzisiejszej konferencji prasowej.

Przez nieudolne rządy PiS-u polskie samorządy utraciły ogromne środki finansowe, zarówno przez odebranie im wpływów podatkowych, jak i zablokowanie funduszy unijnych. Na szczęście to się zmienia. Nowy rząd pracuje nad uzgodnieniem z instytucjami unijnymi wypłaty Polsce środków w ramach KPO i nowej perspektywy budżetowej. Dlatego Wrocław musi być gotowy. W nowej kadencji chcemy podkręcić tempo inwestycji w komunikację zbiorową, w tym nowe linie tramwajowe. Chcemy, żeby rok 2024 stał pod znakiem zapełniania szuflad projektami inwestycji tramwajowych i czekania w blokach startowych na przyznanie finansowania. Wiemy, że reprezentacja Lewicy w Sejmie i rządzie będzie o te pieniądze zabiegać. - mówi Aleksander Obłąk, członek zarządu Nowej Lewicy we Wrocławiu. 

Jak dodaje Bartłomiej Ciążyński, wiceprezydent Wrocławia: - Intensywnie pracujemy nad przygotowaniem naszej propozycji Programu Tramwajowego dla Wrocławia. Szczegóły przedstawimy wkrótce, ale już teraz możemy zdradzić, że plan jest ambitny. Liczymy na duże przyspieszenie w tym zakresie. Skonsultujemy nasze pomysły ze środowiskiem osiedlowym i organizacjami pozarządowymi. Chcemy uwzględnić głos strony społecznej, budując nasz Program 2.0 dla Wrocławia, również w części dotyczącej priorytetów inwestycyjnych. Wrocław już przyciąga tysiące nowych mieszkańców i mieszkanek. Chcemy, by w tych okolicznościach rozwój miasta był jak najbardziej spójny i harmonijny. 

Tramwaje powinny być szybkie i punktualne, ale muszą też docierać do tych części miasta, w których pojawia się wiele inwestycji mieszkaniowych. Klecina rozwija się bardzo intensywnie, a za potrzebami i aspiracjami żyjących tu osób muszą nadążać zmiany w sieci komunikacyjnej, dlatego przedłużenie linii tramwajowej za Ślęzę, do ul. Kupieckiej, jest  koniecznością. Wiele osób, które teraz stoją codziennie w korku, z powodzeniem mogłoby korzystać z połączeń tramwajowych, gdyby gwarantowały one sprawny dojazd z osiedla do samego centrum. -mówi współprzewodnicząca wrocławskiej Nowej Lewicy, Anna Kołodziej. 

Na zlecenie MPK powstaje projekt mijanki na ul. Przyjaźni, która zwiększy przepustowość tego odcinka. Kontynuacją budowy mijanki na Przyjaźni musi być pociągnięcie torów tramwajowych za Ślęzę. Ta inwestycja jest obecnie na liście rezerwowej Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, które zakładają finansowanie ze środków UE w programie FENiKS. Postulujemy przeniesienie jej na listę podstawową,  rozpoczęcie prac projektowych w 2024 r., a start budowy tramwaju do ul. Kupieckiej, z przeprawą przezŚlęzę, w 2025r.-komentuje radny Dominik Kłosowski.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)