Budujemy Aleje Wielkiej Wyspy

czwartek, 7.9.2017 13:00 1618 1

W przyszłym tygodniu Wrocławskie Inwestycje ogłoszą postępowanie przetargowe na budowę Alei Wielkiej Wyspy i mostu Wschodniego. To najbardziej wyczekiwana i oprotestowana, a w tej chwili najważniejsza dla Wrocławia inwestycja drogowa. 

Inwestycja będzie realizowana z budżetu miasta, jej szacunkowy koszt wynosi 230 mln złotych. Ostateczną cenę poznamy jednak po wyłonieniu zwycięzcy przetargu. Postępowanie będzie prowadzone w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Otwarcie ofert powinno nastąpić na przełomie 2017 i 2018 r., a podpisanie kontraktu – wiosną 2018 r. Wykonawca będzie miał kilkanaście miesięcy na przygotowanie projektu. Nowy 3,5-kilometrowy odcinek jednojezdniowej drogi powinien zostać otwarty na początku 2021 r. 

Największa trudność, czyli zdobycie decyzji środowiskowej już za nami. Jej uzyskanie zajęło nam 4,5 rokupowiedział na briefingu prasowym Zbigniew Komar, zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury i Gospodarki. 

Aleja Wielkiej Wyspy połączy ul. Krakowską z ul. Mickiewicza. To inwestycja szczególnie ważna dla mieszkańców Wielkiej Wyspy, którzy zyskają połączenie z południem Wrocławia. Most Wschodni, który powstanie nad Odrą i Oławą, jest jedną z najbardziej potrzebnych i wyczekiwanych przepraw w mieście. 

AWW w skrócie 

Początki przygotowań jednojezdniowej Alei Wielkiej Wyspy to przełom 2011 i 2012 r. Wniosek o decyzję środowiskową został złożony 30 stycznia 2012 r. Decyzja określająca środowiskowe uwarunkowania została wydana przez WŚiR 31 lipca 2013 r. Zaskarżyły ją do Samorządowego Kolegium Odwoławczego stowarzyszenia: Akcja Park Szczytnicki i Przyjazna Wyspa. 20 marca 2014 r. SKO utrzymał w mocy wydaną decyzję środowiskową. Następnie stowarzyszenia wniosły skargi na decyzję SKO do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu. WSA 22 września 2014 r. utrzymało w mocy decyzję SKO. I tym razem stowarzyszenie Akcja Park Szczytnicki złożyło skargę kasacyjną od wyroku WSA do Naczelnego sadu Administracyjnego w Warszawie. Rozprawa przed NSA w Warszawie odbyła się 15 marca 2016 r. – decyzja środowiskowa dla Alei Wielkiej Wyspy została utrzymana w mocy. Uzasadnienie pisemne wyroku dostarczono 20 maja 2016 r.

W kwietniu 2016 r. Wydział Zarządzana Funduszami złożył wniosek o środki UE z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. W grudniu 2016 r. miasto otrzymało informację, że AWW nie otrzyma dofinansowania, ponieważ nie będzie drogą krajową. Stąd decyzja o finansowaniu tej inwestycji z budżetu miasta.

Przeczytaj komentarze (1)

Komentarze (1)

zenon lipinski poniedziałek, 11.09.2017 16:26
Most powinien powstać już dawno ale niestety protestowali ludzie którzy na wielkiej wyspie nie mieszkali albo dopiero co się sprowadzili do tej pory jakoś nikomu nie przeszkadzało to że ul. Mickiewicza przecina park szczytnicki na połowę ekolodzy cicho sza ja mieszkam na Sępolnie od urodzenia a mam lat 70 i cieszę się że wreszcie koniec zabawy