komunikaty.doba.pl
wesele.doba.pl
PKS
MPK
LOTTO

niedziela, 25 lutego 2018

Wiktora, Cezarego

112 – nie blokuj kolejki po życie

wtorek, 13.2.2018 09:22 , komentarze: 0 , odsłony: 842
kategorie artykułu:

Niemal 19 mln zgłoszeń na numer alarmowy 112 odebrali w ubiegłym roku operatorzy pracujący w Centrach Powiadamiana Ratunkowego w całej Polsce. W niedzielę (11 lutego) obchodziliśmy Europejski Dzień Numeru Alarmowego 112 i z tej okazji MSWiA przygotowało specjalny film o pracy operatorów CPR.

W Polsce funkcjonuje 17 Centrów Powiadamiania Ratunkowego - dwa na Mazowszu (w Warszawie i Radomiu) oraz po jednym w pozostałych województwach. Odbierają one połączenia kierowane na numer alarmowy 112 z obszaru całego kraju. 

Zachęcamy do obejrzenia krótkiego filmu przygotowanego przez MSWiA z okazji Europejskiego Dnia Numeru Alarmowego 112. Operatorzy CPR w Radomiu opowiadają w nim o swojej pracy:

W 2017 r. w Centrach Powiadamiania Ratunkowego zarejestrowano niemal 19 mln zgłoszeń przychodzących. To średnio ponad 1,5 mln połączeń miesięcznie w skali kraju, 93 tys. miesięcznie w każdym centrum. W roku 2017 na jednego operatora w CPR przypadało średnio 1 tys. zgłoszeń miesięcznie. Z danych wynika, że najwięcej połączeń zostało zarejestrowanych w miesiącach letnich – w czerwcu, lipcu i sierpniu.

Niestety prawie 8,5 mln zgłoszeń (prawie 45 proc. wszystkich) stanowiły zgłoszenia fałszywe. Odsetek zgłoszeń fałszywych w ubiegłym roku zmniejszył się o ponad 2 proc. Jednak w dalszym ciągu jest to ogromna liczba zgłoszeń, dlatego MSWiA i służby stale apelują o nieblokowanie numeru 112 – linii, która służy ratowaniu życia i zdrowia.

Będą ułatwienia dla osób niedosłyszących przy zgłaszaniu na numer 112

Dzięki współpracy Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Ministerstwa Cyfryzacji w 2018 roku ruszy pilotaż aplikacji mobilnej służącej do wysyłania zgłoszeń alarmowych na numer 112.

Aplikacja ma umożliwić osobom głuchym i niedosłyszącym skuteczną komunikację z operatorami numeru alarmowego 112, tak aby umożliwić udzielenie im niezbędnej pomocy. To rozwiązanie jest oczekiwane, w szczególności przez osoby niedosłyszące, ale nie tylko. Aplikacja pozwoli również na wysyłanie wiadomości ze zgłoszeniem, z prośbą o pomoc, w przypadkach, gdy osoba zgłaszająca nie jest w stanie - z różnych powodów - wykonać połączenia głosowego.

 

Wasze komentarze

piątek, 23.2.2018 12:38
piątek, 23.2.2018 12:37
piątek, 23.2.2018 08:54
piątek, 23.2.2018 08:47
1
piątek, 23.2.2018 08:46
czwartek, 22.2.2018 14:45
czwartek, 22.2.2018 10:46
czwartek, 22.2.2018 10:41
czwartek, 22.2.2018 10:25
czwartek, 22.2.2018 10:24
czwartek, 22.2.2018 10:05
Eldomik serwis AGD
Eldomik serwis AGD
Cukiernia Kasia
Cukiernia Kasia
Przedszkole Abrakadabra
Przedszkole Abrakadabra
Mati Autogaz
Mati Autogaz
Kino Cinema3D
Kino Cinema3D
SKLEP OGRODNICZY
SKLEP OGRODNICZY
TAXI Świdnica
TAXI Świdnica
Muzeum Broni
Muzeum Broni
Wymarzone wesele
Wymarzone wesele
Nadleśnictwo Świdnica
Nadleśnictwo Świdnica
Szpital LATAWIEC
Szpital LATAWIEC
Skład opału Agro
Skład opału Agro
Auto Max
Auto Max
Muzeum Techniki
Muzeum Techniki
Miral
Miral