Burza wokół tematu budowy obwodnicy Kłodzka

środa, 10.2.2016 13:47 147010 105

Do Ministra Infrastruktury wpłynęło pismo z prośbą o pilne zrewidowanie celowości kontynuowania budowy zachodniej obwodnicy Kłodzka. Pod wnioskiem podpisali się m.in. radni powiatowi oraz przedstawiciele Stowarzyszenia Ruchu Społecznego im. Lecha Kaczyńskiego na Dolnym Śląsku (oddział Dzierżoniów i Kłodzko). Ich zdaniem wariant ten jest znacznie droższy i niekorzystny dla środowiska oraz ludzi i znacznie lepsze byłoby wybudowanie północnej obwodnicy miasta.

Na informację o złożonym wniosku błyskawicznie zareagowali burmistrz Kłodzka - Michał Piszko, starosta - Maciej Awiżeń oraz poseł Monika Wielichowska, którzy swój sprzeciw wyrazili podczas konferencji prasowej.

- Jesteśmy w przeddzień wjazdu koparki na plac budowy. Czekamy na wydanie decyzji na realizację inwestycji drogowej, a to powinno nastąpić do końca lutego. W marcu mają rozpocząć się prace. Obecnie trwają już roboty saperskie i przeprowadzana jest wycinka drzew. To jest inwestycja, na która czekają wszyscy mieszkańcy naszego regionu od kilkudziesięciu lat. Dla nas jest to absolutnie niezrozumiałe dlaczego Prawo i Sprawiedliwość, w jakiś sposób, jaki nie wiem, chce odsunąć tę inwestycję, zablokować ją – mówiła poseł Monika Wielichowska.

- Projekt jest już na bardzo zaawansowanym etapie. Poczyniono także szereg prac przygotowawczych – umowy są już podpisane, na poligonie, którędy miałby przebiegać łącznik dróg krajowych nr 46 (droga w stronę Nysy) i nr 33 (droga w stronę Bystrzycy Kłodzkiej) działali saperzy i prowadzona była wycinka drzew. Według planów wykonawcy, w marcu br. na dobre miałyby ruszyć prace. Czy jednak obwodnica Kłodzka w takiej formie powstanie? Czy w ogóle powstanie? Zmiana jej przebiegu oznacza, że przez kilka lat nic się nie wydarzy – tyle potrwają same formalności. Porzucenie realizacji obwodnicy Kłodzka to także wielomilionowe odszkodowania – zaznacza włodarz Kłodzka, Michał Piszko.

Zdaniem Krystyny Śliwińskiej ze Stowarzyszenia Ruch Społeczny im. Lecha Kaczyńskiego na Dolnym Śląsku, pismo skierowane do Ministra Infrastruktury niczego nie wstrzymuje i jest jedynie propozycją bardziej oszczędnego wariantu.

- Pismo Stowarzyszenia Ruch Społeczny im. Lecha Kaczyńskiego na Dolnym Śląsku skierowane do Ministra Infrastruktury niczego nie wstrzymuje, jest natomiast propozycją przyjęcia innego, bardziej oszczędnego wariantu. Czy te 100 mln, gdyby rzeczywiście udało się je zaoszczędzić, nie byłoby przydatne na remont S8? Czy już tak przywykliśmy do tego, że drogi w Polsce muszą być budowane w wariancie najdroższym w UE? Czy zamiast zastanowić się nad zasadnością zmian i korektą planu koniecznie trzeba obrażać tych, którzy zabrali głos w interesie nas wszystkich? Czy trzeba przywoływać program 500+ lub ojca Rydzyka, bo rzeczowych argumentów brak? Ile musi nas jeszcze kosztować walka polityczna, bo, jak widać, warta jest każdych pieniędzy, byle tylko obronić swoje racje, a oponenta zniszczyć? Radny Jerzy Dec został zobligowany przez swych wyborców do pilotowania tej sprawy, podobnie jak radna Joanna Walaszczyk. Należy Ich obrażać? Imputować dyletanctwo czy złą wolę, a nawet szkodnictwo? Bo ktoś się ośmielił mieć inne zdanie, niż obecnie rządzący? Pozwolę sobie jeszcze zwrócić uwagę na fakt, że obwodnica ma być budowana w systemie „Projektuj i wybuduj” a to oznacza, że można w projekcie dokonywać zmian. Proponowana przez Stowarzyszenie zmiana zachowuje w całości zaprojektowany łącznik- 2,6 km, a tzw. obwodnica północna, dzięki niemu, łączy drogi w kierunkach na Górny Śląsk i na Wrocław. Jej długość to 2,8 km. Należałoby zatem zrezygnować z tzw. obwodnicy zachodniej- 6,6 km, w tym z estakad i mostów- 1,7 km. Mam wrażenie, że nie wszyscy dokładnie przeanalizowali treść pisma skierowanego przez Stowarzyszenie do Ministerstwa Infrastruktury (do konsultacji), tylko a priori kontestują jego treść. My czekamy na odpowiedź GDDKiA - wyjaśnia Krystyna Śliwińska. 

 Stanowisko w tej sprawie zajęło także Stowarzyszenie Inicjatywa Dla Kłodzka.

- Stowarzyszenie Inicjatywa dla Kłodzka wyraża głębokie zaniepokojenie próbą wyhamowania biegu prac związanych z tak oczekiwaną budową zachodniej obwodnicy Kłodzka. A za takie działanie właśnie należy uznać poczynania dzierżoniowsko-kłodzkiego oddziału Stowarzyszenia im. Lecha Kaczyńskiego. Jego członkowie zwrócili uwagę na to zadanie drogowe dopiero w chwili, gdy kończy się etap projektowania inwestycji - komentuje Henryk Urbanowski. - Budowa inwestycji, wyczekiwanej z niecierpliwością od lat przez większość mieszkańców oraz kierowców poruszających się drogami krajowymi nr 46 i 33 (od lat niedrożnych), powinna jak najszybciej zostać rozpoczęta. Nasze pytanie brzmi: gdzie przez ostatnie lata byli działacze wspomnianego Stowarzyszenia, kiedy pojawiła się koncepcja obwodnicy zachodniej, odbywały się konsultacje społeczne, a na drogach miasta ginęli ludzie? Przypomnienie sobie o inicjatywie obwodnicy północnej Kłodzka i torpedowanie wariantu obwodnicy zachodniej, Stowarzyszenie Inicjatywa dla Kłodzka odbiera nie inaczej, jak chęć zaszkodzenia interesom naszego miasta, całego subregionu i mieszkańcom. 

Stowarzyszenie Inicjatywa Dla Kłodzka zwróciło się także z apelem do Ministra Infrastruktury oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o odrzucenie opinii i dążeń Stowarzyszenia im. Lecha Kaczyńskiego na Dolnym Śląsku.

Przeczytaj komentarze (105)

Komentarze (105)

Kozie Siodło czwartek, 09.11.2017 20:15
Skoro zadłużenie skarbu państwa rosło, to radni PIS mieli rację, odnośnie zbyt kosztownej inwestycji i chcieli racjonalnie obniżyć koszty inwestycji...
zxc niedziela, 14.02.2016 07:30
PIS ośmiesza Polskę przed całym światem swoimi działaniami i decyzjami.
Doczekaliśmy się strasznych czasów legalnie działającej sekty z guru-prezesem JK na czele.
chi,chi niedziela, 21.02.2016 22:45
osmieszasz to się ty przed calym swiatem taka POlityką POklepywania PO plecach.Tuska -glupaska poklepywania ciag dalszy .Doczekalismy sie wreszcie wlasciwego polskiego rzadu, ktory dba o interes polski ku wylewaniu łez tych ,co Polskę okradali
sobota, 20.02.2016 23:44
oj trzesą się niektorym POrtki ze ktos z zewnatrz przyjrzy się tym planom drogi PO-PSL-SLD.I co wtedy - a juz byl w kurniku juz wital się z gaską
pp piątek, 19.02.2016 12:16
Pewna grupa ludzi (pal licho ich preferencje polityczne) wykazała tzw. obywatelską postawę - poświęciła swój czas i zaproponowała alternatywę (i to całkiem logiczną moim zdaniem) a niektórzy tu ograniczają swoją działalność "prospołeczną " jedynie do opluwania tych ludzi. BRAWO WY.
piter poniedziałek, 15.02.2016 20:14
Nie dziwie sie komentarzom lamentują ci co mają ziemie na szlaku dzisiejszej obwodnicy, bo w razie zmiany planu nic nie zarobia, A przeciez to tyle starań było by ziemie kupic od biednego rolnika który jeszcze o niczym nie wiedział. Bo z ekonomicznego punktu widzenia to nowa propozycja jest zdecydowanie lepsza. Po 1 droga krótsza więc nawet jeżeli opóżni sie rozpoczęcie to i tak szybciej zostanie ukończona. Po 2 tranzyt całkowicie by ominął kłodzko a tak spoteguje korki i niebezpieczeństwo na skrzyżowaniu przy galerii. Po 3 dla nas mieszkańców nie bedzie nic lepiej kierowcy jadący z kier. W-awia na górny sląsk lub w drugą stronę żadko będą stosowac się do zakazów. Nadal będą jeżdzić przez kłodzko bo zrobią 3km zamiast naście obwodnicą której tak bronicie.Po 4 koszty budowy nieporównywalne.
wtorek, 16.02.2016 09:46
Po pierwsze rzadko piszę się przez rz. Po drugie ciekawe do kogo należą grunty przez które miałby przebiegać wariant pisowski. po trzecie korki i niebezpieczeństwo przy galerii spotęguje właśnie wariant pisowski - pomyśl o jadących na Opolszczyznę do Boguszyna aby mogli tam odbić na "obwodnicę".
piter wtorek, 16.02.2016 20:06
No właśnie przy wariancie pisowskim nikt by nie zarobił bo wiekszość gruntów to lasy państwowe. A ciekawy jestem twojej logiki ..." korki i niebezpieczeństwo przy galerii spotęguje właśnie wariant pisowski..." jakim cudem skoro tamtedy pojedzie o 3/4 aut mniej. Oj, oj mysleć, mysleć To nie boli.
wtorek, 16.02.2016 22:04
lol - człowieku, a którędy Opole dostanie się do obwodnicy północnej?
piter środa, 17.02.2016 17:51
Przy obecnym projekcie 100% samochodów jedzie przy galeri. Przy nowym tylko jadące w kier Kudowy. Czyli z czterech głownych kierunków zostaje jeden. Trudne?
środa, 17.02.2016 22:56
tak, bardzo trudne jest zrozumienie twojej logiki bo obecnie większość aut na Opole i z Opola jedzie przez centrum Kłodzka wykorzystując do tego wylotówkę na Kudowę
piter czwartek, 18.02.2016 16:14
Dlatego nie powinieneś polemizowac w tym temacie, bo go nie rozumiesz. Uparłeś sie na to Opole a to tylko 1 z 4 głównych kerunków.
piter środa, 17.02.2016 18:22
Przy obecnym projekcie 100% samochodów jedzie przy galeri. Przy nowym tylko jadące w kier Kudowy. Czyli z czterech głownych kierunków zostaje jeden. Trudne?
wtorek, 16.02.2016 10:13
dobry jest wariant pisowski i wariant eseldowski (przez pola p.Pogody)
i tak nie obejdzie się bez modernizacji zjazdów na całej długości istniejącej drogi od ,,pętli do pętli,, bez względu , który wariant obwodnicy powstanie
wtorek, 16.02.2016 11:28
przeciez wariant Ruchu Spolecznego jest logiczny,spójny i nie tak kosztowny jak dotychczasowy. Dlaczego do tej POry nikt na to nie wpadł. Komu zalezy na forsowaniu tak drogiego planu dotychczasowego. Kto za tym stoi, kto ma w tym interes. Niech Ministerstwo temu się przytomnie przyjrzy!!!!
wtorek, 16.02.2016 14:30
jaka jest logika ciągnięcia tirów jadących na Nysę pod Boguszyn? jaka jest logika puszczania tranzytu na Nysę przez wylotówkę na Wrocław, z której dostać się na ósemkę to czasami czekanie przez 10-15 minut? jaka jest logika mącenia wody skoro wszystko zostało już dopięte a umowy podpisane? i kto teraz za to zapłaci? a gdzie ten wybitny ruch potłuczonych przez życie był kiedy konsultowano przebieg obwodnicy? to co oni robią to SKANDAL i niepotrzebne stwarzanie problemów - szkoda tylko, że za wszystko co robią nie biorą odpowiedzialności bo taki ruch to w formie prawnej podwórkowa organizacja
Kinia poniedziałek, 15.02.2016 11:21
Mapa ilustrująca przebieg obwodnic nie jest przypadkowa. Ktoś planuje "opolszczyznę" na Ziemi Kłodzkiej? Proszę o nazwiska "promotorów" niemczyzny.
sobota, 13.02.2016 10:29
Parada Oszustów
piątek, 12.02.2016 22:36
"Mi"nister podkreśla, ze celem prywatyzacji przeprowadzanych przez rządy PO-PSL była jedynie chęć pozyskania pieniędzy. Z tego powodu spod kontroli państwa zostały wyjęte i sprzedane spółki strategiczne dla bezpieczeństwa i interesów państwa.
Po działaniach PO pojawiło się zagrożenie wrogiego przejęcia przez różne podmioty zagraniczne. (…) I nie wiem, czy za chwilę nie stanie się główną troską to, żeby przeciwdziałać tym przejęciom przez np. Rosjan. Chodzi o spółki z obszaru gazowego, chemicznego, paliwowego czy energetycznego
— przestrzega Jackiewicz.
Minister odnosi się też do zarzutu, że PiS wsadza do spółek swoich ludzi.
Skończyliśmy z udawaniem, że to są jakieś konkursy dające niepolitycznych menedżerów, a stanowiska i tak zajmowali ludzie z rekomendacji PO
— mówi otwarcie.
Nie udajemy. To są ludzie, za których bierzemy odpowiedzialność. Nie chcę konkursu piękności, ale rękojmi, że spółki będą prowadzone profesjonalnie, ale będą oni lojalni wobec państwa, a nie różnych podmiotów, dla których pracowali wcześniej
— dodaje.
Jackiewicz zapowiada, że za kilka miesięcy ministerstwo skarbu przestanie istnieć.
Zlikwidujemy je mniej więcej do połowy przyszłego roku. Dziś wyczerpała się już potrzeba utrzymywania potężnego molocha biurokratycznego zatrudniającego półtora tysiąca osób. Na przestrzeni ostatnich lat PO dokonała olbrzymiego skoku prywatyzacyjnego, wyprzedając kompletnie bezrefleksyjnie najbardziej strategiczne spółki Skarbu Państwa. Zostało zaledwie kilkadziesiąt takich podmiotów i nie ma sensu utrzymywać dla nich osobnego ministerstwa - stwierdza minister.
Nadzorem nad spółkami skarbu państwa ma zająć się agencja lub holding zatrudniająca 10 proc. obecnych urzędników resortu.
Ministra - likwidatora czeka zapewne wiele ataków, z różnych stron…
Jazda środa, 10.02.2016 20:56
Niech się przesónie o rok - dwa. Co w tym złego?
W wariancie obwodnicy im. Monisi Wielichowskiej - jeden km ma kosztować 25 mln zł, czyli 6 mln Euro. Nikt nie budóje tak drogo jak POlacy.
Normalny piątek, 12.02.2016 22:03
Czy ktoś z Was zdaje sobie sprawę z tego ,że jak ta budowa zostanie zatrzymana i pieniądze wycofane to bardzo długo nie zobaczymy tej obwodnicy?
I pytanie drugie. Co z kasa która poszła na stworzenie dokumentacji ,planów,projektu?
Trzecie . Kto zapłacono dekodowania dla wykonawców za zerwanie umów? Przecież przetarg już rozstrzygnięty, firmy wykonawcze po podpisywał już nawet umowy na noclegi dla pracowników.
środa, 10.02.2016 21:12
jak zginie może twój bliski a najlepiej ty na rondzie to faktycznie nie ma różnicy
środa, 10.02.2016 22:02
nie interesuje cie cena tylko glupoty wypisujesz
środa, 10.02.2016 22:13
na ile ćwoku wyceniasz swoje życie jeszcze takich *****i to nie widziałem żeby walczyli o niewybudowanie obwodnicy co to trzeba mieć pod deklem ?
kłodczanin czwartek, 11.02.2016 07:50
Pajacu widać błyszczysz inteligencją zaczynając pisać od podstawowych błędów ortograficznych, życie ludzkie ma przełożenie na twoje 6 mln a ile będzie kosztować zmiana nowych projektów, następny pajac z Polski w ruinie
czwartek, 11.02.2016 09:50
bardzo dobrze napisane - takich ludzi powinno się odsyłać na badania do Stronia razem z całym tym ruchem społecznym (chociaż patrząc po wieku i charakterze jego członków to są to już nieruchy)
szofer czwartek, 11.02.2016 10:42
ten ro dwa to kilka zabitych osób, a ty idź do szkoły naucz się pisać i liczyć PiS-iorze
Głupek czwartek, 11.02.2016 14:12
Prowokacja w stylu hajterow ratusza i gwiazdy noworudzkiej ;-)
Helmut Wermut piątek, 12.02.2016 20:31
Piekna piastowska mapa,na której idealnie widać przebieg obwodnicy.Czyżby w pis ujawniła się opcja niemiecka?
??? środa, 10.02.2016 15:41
To kiedy jakas blokada ronda ???
z Kłodzka piątek, 12.02.2016 16:55
Weź się lepiej do solidnej roboty a nie do blokowania - chyba że to ci najłatwiej w twoim życiu wychodzi
FiLL środa, 10.02.2016 20:55
Jak słyszę coś takiego jak "Stowarzyszenie im Lecha Kaczyńskiego" jak słyszę pis to wzbudza się we mnie jakaś strasznie negatywna energia, krew w żyłach zaczyna się gotować i nawet jeśli ktoś w dobrych intencjach działał ale należy do tego zakłamanego g...na to jest u mnie skreślony automatycznie i nawet nie mam zamiaru go dalej słuchać
czwartek, 11.02.2016 21:44
a ja jak slysze Komitet i obronców mam POdobnie
Albin piątek, 12.02.2016 16:37
A jak ja słyszę o KOD-owcach innych wyznawcach swetru oraz wszelkiej maści nierobach, co to na niczym się nie znają ale próbują na siłę zaistnieć w mediach, to aż mnie skręca i tak sobie myślę ile to dobrego mogliby zrobić dla tego Kraju, emigrując np. na wschodnią Syberię lub na Madagaskar - budować tam demokrację
mark środa, 10.02.2016 19:40
Jerzy Dec & Joanna Walaszczyk czas wypier ....ć z Kłodzka do ..... dzierżoniowa
autor środa, 10.02.2016 20:34
żadne to autorytety dla wyborców -Dec i Walaszczyk. Karierowicze, stołeczki im się marzą, jeszcze im mało diet radnych powiatowych.Politykierzy.
czwartek, 11.02.2016 16:03
POziom POwyzszej wyPOwiedzi mowi sama za siebie
autor piątek, 12.02.2016 15:42
SŁYSZAŁEM,że te oszołomy zrobiły sobie skrobankę mózgu.
stasiu piątek, 12.02.2016 10:35
Pani Wielichowska to nie był wniosek formalny!!!
czwartek, 11.02.2016 23:22
oj wielichowska twój czas minął, mozesz tylko podskakiwac na mównicy sejmowej i wymachiwać ręka ...hehe, załosna baba
Fan Mirabelek i ośmiorniczek za czwartek, 11.02.2016 16:13
jak słyszę "Komitet...." to kojarzy mi się tylko z jednym. Zorganizowana akcja Ludzi typu ze zdjęcia. Ma to na celu odwrócenie uwagi od ważnej sprawy. Pewnie ta inwestycja "dopięta na ostatni guzik" - Obwodnica północna, naprawdę nie jest dopięta. Niby prace miały ruszyć w 2014r a tu cisza mamy 2016r. dalej cisza. jak zwykle robią wiele szumu ale teraz mają na kogo zwalić winę, że termin zostanie odwleczony. Chyba że się mylę. Zobaczymy pożyjemy..
gość czwartek, 11.02.2016 19:45
mnie mirabelki też się kojarzą zgadnij z czym ?
KOOK-owiec czwartek, 11.02.2016 15:54
Kłodzczanie i mieszkańcy powiatu kłodzkiego zawiazali KOMITET OBRONY OBWODNICY KŁODZKA .Ta inicjatywa zasługuje na nasze poparcie dlatego zapraszamy do polubienia strony KOOK na fb. Dołączcie Państwo do nich jeśli sprawa budowy obwodnicy Kłodzka ma dla Was znaczenie. Musimy wyraźnie powiedzieć nie nieodpowiedzialnym pomysłom niektórych ludzi i radnych powiatowych z PiS-u. Tu możecie Państwo wyrazić swoje zdanie na ten temat i powiedzieć wyraźnie NIE DLA POCZYNAŃ tych ludzi związanych z PiS. https://www.facebook.com/Komitet-Obrony-
Obwodnicy-Kłodzka-…/
gość czwartek, 11.02.2016 18:46
super inicjatywa popieram KOOK lokalnym politykierom mówię NIE działajcie na szkodę mieszkańców
niedziela, 14.02.2016 19:35
a kto wykupil dzialki wokol tej zaplanowanej obwodnicy,dowiemy się????
czwartek, 11.02.2016 18:33
No przeciez grupa ktora napisala do GDDKiA nie wstrzymuje budowy obwodnicy,wrecz przeciwnie obwodnica moze byc wybudowana szybciej- bo krotsza i tańsza.Kto boi sie tej inicjatywy i robi zadymę.ANO niejakie Stowarzyszenie Inicjatyw, czy KOOK. O co im chodzi,tylko oni sami wiedzą. A moze jest jakies drugie dno, bo jak na razie do pisma Stowarzyszenia nie odnoszą się w sposób merytoryczny tylko wylewaja kubly POmyj.I to jest właśnie zamordyzm
czwartek, 11.02.2016 11:05
Proponuję darmowe leczenie w Tworkach dla pomysłodawców tej inicjatywy.
czwartek, 11.02.2016 18:37
rozumiem ze dla jakiegos KOOKu
czwartek, 11.02.2016 20:25
Nie, dla ruchu społecznego im. L. Kaczyńskiego i radnych z PiSu, którzy chcą wstrzymać inwestycję.
środa, 10.02.2016 15:13
Konkretne nazwiska proszę podać!!!!!!! Kto podpisał?
czwartek, 11.02.2016 09:53
Na fb założony został już profil Komitet Obrony Obwodnicy Kłodzka - podane są tam imiona i nazwiska radnych, którzy podpisali się pod tym listem.
czwartek, 11.02.2016 21:41
ten Komitet POdobny jest do Komitetu z ery PZPR????
czwartek, 11.02.2016 22:30
bardzo współczuję bo to ograniczenie umysłowe musi być pewnie bardzo bolesne
Wacek piątek, 12.02.2016 16:49
Wszędzie wokoło tylko same komitety niezadowolonych, sfrustrowanych, obrońców wszelakich spraw. A może by tak wziąć się do solidnej i uczciwej pracy, wykazać się czymś pozytywnym w życiu, wnieść coś dodatniego, zamiast tylko stale kontestować i protestować
czwartek, 11.02.2016 18:36
prokurator sie odezwal!!!!!
tico na gaz czwartek, 11.02.2016 16:45
a po cóż wyjeżdżać obwodnicą z Kłodzka ! Tylko tutaj możesz sobie pojeżdzić wokół Ratusza mimo,że są znaki zakazu wjazdu,parkować na chodnikach i trawnikach /mimo wolnych miejsc na parkingach. Tylko tu jest klimat dla kierowców.
KOOK-owiec czwartek, 11.02.2016 16:01
Pan U.H. w 2007 popierał tą sama koncepcję jaką proponują radni z PIS-u , wczoraj po zobaczeniu na fejsiku strony KOOK-u zareagował . To cud ? Nie. Zawsze się warto podpiąć do tych, których jest więcej. A nas jest już 550 osób w KOOK-u.
Peowiec czwartek, 11.02.2016 15:50
Obwodnica byla robiona jeszcze za PO takze teraz trzeba zrobic na zlosc i zmienic lub rozpieprzyc. Takich mamy wlodarzy z Pisu. (Pieprzyc i spalic)
Peowiec czwartek, 11.02.2016 15:53
Pani Sliwinska jest z Dusznik takze niech tam rzadzi, od Klodzka precz.
czwartek, 11.02.2016 18:35
Duszniki to też Polska.Duszniki leza w powiecie klodzkim
czwartek, 11.02.2016 20:22
Jestem z Dusznik i przepraszam za panią Śliwińską.
objazd czwartek, 11.02.2016 14:41
Nic nie zmieniać, nie kombinować, bo nie będzie żadnej obwodnicy, oni chętnie przerzucą pieniądze na inny projekt w innym woj.
czwartek, 11.02.2016 12:52
Nie rozumiem tego skowytu.
Decydują ci którzy dzielą kasą.
PO co najwyżej może pompować nastroje:) co też robi lub odwracać uwagę od swoich sprawek.
Szczytem hipokryzji jest występ Awiżenia ,Wielichowskiej i Piszki. Obwodnica miała powstawać od 2014 roku.
A tymczasem mamy 2016 rok.:)
To lokalne PO dało ciała.
Czekajmy na oficjalne stanowisko w tej sprawie tych ,którzy obecnie dzielą kasą na inwestycje. Potem można robić awantury,jakby co..:)
Ja czwartek, 11.02.2016 14:03
Popieram. A ten nieudaczników burmistrz niech się lepiej martwi jak uzdrowić centrum miasta,bo od jakiegoś czasu to jedna wielka patologia
Nie wyłączając ratusza.
czwartek, 11.02.2016 13:41
Ciekawe jak oni by chcieli puścić tą obwodnicę przez Wojciechowice... Banda idiotów i nic więcej.
czwartek, 11.02.2016 08:26
Skąd ta mapa z dwujęzycznym napisem jeśli jest 70 LAT PO WOJNIE
aek czwartek, 11.02.2016 11:49
a ty co chcesz od mapy
swojak czwartek, 11.02.2016 13:11
a to że żyjemy w Polsce a nie w niemickim landzie. Ale Tobie to chyba obojętnie?
czwartek, 11.02.2016 11:07
tacy z nich patrioci ;)
czwartek, 11.02.2016 09:20
W zamian będą darmowe leki.
ja czwartek, 11.02.2016 10:49
dla chorych na głowę
Klod1 czwartek, 11.02.2016 10:29
Na pierwszy rzut oka, faktycznie połączenie Boguszyna z Jaszkówką przez wiaduktem nad Wojciechowicami jest dużo tańsze, szybsze i logiczniejsze niż prowadzić drogę gdzieś po polach Pogody. Jednak takie rozwiązanie ma jeden duży minus. Główny ruch ze śląska i bystrzycy do kudowy i sportem odbywał by się przez wąskie gardło, estakadę kłodzką.
Emil środa, 10.02.2016 22:30
Poznajcie nazwiska tych z tego Stowarzyszenia. To ludzie z innych miejscowości, którzy wypadli z obiegu i nie mając zajęć, zaczęli mieszanie przy obwodnicy.Wyprowadzić mieszkańców Kłodzka na rondo i pokazać, kto ma decydować.Nie paru polityków, którzy chcą zabłysnąć blokując tak konieczną inwestycję.No! coś takiego dawno nie było! Absurd,zachłyśnięcie się władzą!
Daro czwartek, 11.02.2016 07:54
Pewnie to pisowcy bo oni są nieomylni
szkodagadac środa, 10.02.2016 21:48
TYLKO SIE USMIAC Z JAKICH STOWARZYSZONYCH,KTORZY DO TEJ PORY SPALI,NAGLE SIE OBUDZILI I COS MAJACZA......
abc środa, 10.02.2016 21:21
Ale mamy pełnowartościową zbilansowaną ******burzę
Mario środa, 10.02.2016 19:21
Bardzo dobry pomysł z obwodnicą północną . Do tej obwodnicy zrobić tylko ten łącznik żeby odciążyć ul. Wyspiańskiego. Zachodnia obwodnica jest bardzo kosztowna w wykonaniu.
FiLL środa, 10.02.2016 20:44
Jest kosztowna ale nie ingeruje w infrastrukturę i budynki mieszkalne... zwróć uwagę którędy miała by iść... przez wielki wąwóz Wojciechowice gdzie jest mnóstwo zabudowań i przez kukułkę a tak idzie sobie przez poligon gdzie otwiera nowe miejsca przemysłowe i szanse na wiele nowych działalności
antyklechowicek środa, 10.02.2016 20:35
Może rydzyk NAM POMOŻE?
rak środa, 10.02.2016 17:02
Gratuluje wyboru mapy.
mklo środa, 10.02.2016 19:23
Bezcenne!
nieżyt środa, 10.02.2016 18:11
Zamiast szczekać z... jeby pomyślcie jak pojadą ciężarówki w kierunku Nysy i Śląska.Wielichowskiej pasuje bo będzie bliżej do NOWEJ Rudy z zachodniej
Rondo środa, 10.02.2016 19:04
Trafne spostrzeżenie
mklo środa, 10.02.2016 18:30
Taka obwodnica bylaby rozsadna lsczaca zjazd 8 zjazd i z Opola Tylko trzeba bylo o niej myśleć wczesniej
mark środa, 10.02.2016 18:23
nie podniecajcie się obwodnica będzie to tylko taka marna prowincjonalna polityka małych zawistnych ludzi a nazwiska proszę bardzo tych marnych zawistnych ludzików Radny Jerzy Dec i Joanna Waszczyńska z PIS oraz Krystyna Śliwińska ze S. im L. Kaczyńskiego. jak znacie to pozdrówcie
Pola środa, 10.02.2016 16:14
Ten idiotyczny pomysl z przebiegiem obwodnicy odcina mieszkancow Klodzka od terenow rekreacyjnych w okolicy Kukulki, miejsca tradycyjnie wykorzystywanego jako weekendowy spacerownik. Takie rozwiazanie niszczy walory krajobrazowe tych okolic, ktore maja charakter turystyczny. Czy ktos z Dzierzoniowa wie o tym, czy ktos z tego dziwnego stowarzyszenia konsultowal ten dziwny protest z mieszkancami?
mark środa, 10.02.2016 18:15
rekreacja koło kukułki naprawdę masz odlot co brałeś ? bo też bym chciał
turysta środa, 10.02.2016 20:11
Rekreacja to nie tylko używki, alkohol i środki odurzające, jak uważają niektórzy, ale także na przykład nordic walking lub po prostu zwykły spacer. Wokół "Kukułki", Wojciechowic, przebiegają oznakowane szlaki o różnym stopniu trudności.
środa, 10.02.2016 22:08
chyba cię poje... ło nie bierz tego bo całkiem turysto się oderwałeś przecież ta obwodnica idzie po poligomie nie przez kukułkę ja pierd... kto tu pisze no chyba że Jerzy Dec bo w NR jest znaczne przekroczenie pyłów
turysta czwartek, 11.02.2016 12:36
Czytaj ze zrozuminiem!!! Chodzi mi o to, że ten pomysł z obwodnicą "północną" jeat idiotyczny, czyli z przebiegiem przez okolice Kukułki! I oddychaj, bo inaczej zadusi cię własna złość zanim zrzumiesz, że chodzi nam o to samo!
stasiu środa, 10.02.2016 17:42
najlepiej wybudować północną i zachodnią obwodnice!!!
Kłodczanin środa, 10.02.2016 16:16
Czy to popiep..one stowarzyszenie dzierdżonoiwsko kłodzkie tez mąci i miesza w powiecie świdnickim, wałbrzyskim lub wrocławskim ?! Wydaje mi się, że dlatego Dzierżoniów mąci żeby przejąć te zaoszczędzone na Kłodzku 100 mln i zainwestować w swoje drogi i obwodnice w Dzierżoniowie ! Dlaczego w KŁODZKU nie biorą przykładu z Nysy tam jest już WYBUDOWANE 30 % obwodnicy ! NIE GADALI TYLKO ROBILI !!!
Maro środa, 10.02.2016 17:27
Baranku Dzierżoniów nie potrzebuje tych pieniędzy - gdybys się trochę orientował - przez DDZ nie przebiega droga krajowa a to są pieniądze z GDDKiA. Poza tym oni mają prawdziwego burmistrza a nie jak Kłodzko burmistrza - pozoranta, pozdrawiam
Kłodzczanin środa, 10.02.2016 18:07
Wiem Baranku, że mają Prawdziwego burmistrza ale powiedz też Baranku dlaczego DDZ ( to stowarzyszenie dzierżoniowskie - napiszę nazwe abyś zrozumiał ) wtrąca się w budowę obwodnicy Kłodzka ? I Przy okazji Baranku jak by dało się odzyskać pieniadze z Kłodzkich inwestycji to wtedy ten Prawdziwy burmistrz z Dzierżoniowa pozyskałby te pieniadze z GDDKiA bo on jest BARDZO obrotny i ma układy w Wa-ie - baranku !
środa, 10.02.2016 18:28
Było napisane dzierżoniowsko - kłodzkie. To Ty napisałeś ze Dzierżoniów potrzebuje tych pieniędzy. Czytaj ze zrozumieniem baranku....
środa, 10.02.2016 17:13
Czytaj ze zrozumieniem ,,..- Pismo Stowarzyszenia Ruch Społeczny im. Lecha Kaczyńskiego na Dolnym Śląsku skierowane do Ministra Infrastruktury niczego nie wstrzymuje, jest natomiast propozycją przyjęcia innego, bardziej oszczędnego wariantu. ,,.
środa, 10.02.2016 17:44
Oszczędnego? Dobre. Zerwanie umów i kolejne projekty to są spore koszty. A chodzi pewnie o to aby obwodnica przebiegała przez zimie należące do kolesi z PiS. Znów pisowskaobłuda i hipokryzja wychodzi na jaw. Wstyd i hańba.
kotliniarz środa, 10.02.2016 17:27
Obwodnica północna była by tańsza i wygodniejsza a obwodnica południowa to interes PO i PZPR-u z byłym naczelnikiem gminy,posłem ,współwłaścicielem Ceespolu i właścicielem PGR-u Książówka w jednej osobie Czesława P.Chciałbym przypomnieć że do ostatnich wyborów pani Wielichowska szła z hasłem że zbuduje obwodnicę DK8 z Kłodzka do Boboszowa mówiła nieprawdę ponieważ DK8 prowadzi do Kudowy Słone a do Boboszowa prowadzi droga nr.33.Tak więc nie wierzę tym z PO,PZPR-u i z ZSL-u ponieważ mówią nieprawdę i wprowadzają ludzi w błąd dla własnych korzyści.
Filip środa, 10.02.2016 17:18
Paru "mistrzów mózgu" + ktoś tam z PiS o kim nikt nie słyszał napisało dziwne pismo, które już spoczywa w spokoju w niszczarce, a cale PO z okolicy ruszyło do ataku... litości! Finanse miasta leżą- komisarz coraz bliżej bram, miasto btudne i zaniedbane, po opadach śniegu nie odśnieżane, główna atrakcja to żule na ul. Armi Krajowej i Tumskiej zaczepiające turystów i mieszkańców, brak patroli w godzinach wieczornych w centrum miasta, 80% ulic wymaga remontu nawierzchni, miasto zakorkowane prawie jak Wrocław a Wy droga władzo o jakims piśmie p*********. To najwazniejsze zajęcie? Podpowiem. Nie :) Nikt nie zmieni planów bo za dużo pieniędzy już zainwestowano, a ewentualny wiadukt nad Wojciechowicami kosztowałby dwa razy tyle... do właściwej i owocnej pracy rodacy.
gość serwisu środa, 10.02.2016 15:40
Może szukają w budżecie tych dwudziestu baniek na szkołę dla tłustego Ojca Dyrechtóra...Wcale bym się nie zdziwił.
q środa, 10.02.2016 15:29
a kto to do ch*ja był Lech Kaczyński kurdupel oszołom i nagle wszystko jego imieniem nazywają jakiś chory kraj może świętym go nazwijcie i módlcie się do niego
gość serwisu środa, 10.02.2016 15:38
kazał lądować to lądowali.po raz ostatni...
środa, 10.02.2016 15:29
To zemsta za manifestacje KOD-u
polak gorszgo sortu środa, 10.02.2016 15:13
PIS w stanie amoku władzy jest w stanie zmienić wszystko, tylko nie swoje tępe myślenie. Kraj w ruinie to hasło przewodnie.
środa, 10.02.2016 14:59
Bardzo bym chciał aby wszyscy ci działacze Ruchu Społecznego im. L.Kaczyńskiego i radni, którzy podpisali się pod tym dokumentem, wzięli na siebie odpowiedzialność materialną za straty jakie mogą wyniknąć z przerwania prac i ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA ŚMIERĆ KOLEJNYCH OFIAR z powodu braku obwodnicy w Kłodzku przez następne kilka lat. Lepiej niech pilnują Wawelu niż politykują.