Więcej połączeń kolejowych na Dolnym Śląsku

poniedziałek, 6.11.2017 13:12 7784 9

Samorząd województwa od kilku lat inwestuje w rozwój sieci połączeń kolejowych w regionie. W efekcie, na przestrzeni 3 ostatnich lat liczba pasażerów korzystających z kolei na Dolnym Śląsku podwoiła się i w 2017 roku przekroczy 22 mln.

Już za miesiąc wchodzi w życie nowy rozkład jazdy. Na prawie wszystkich liniach w regionie wzrośnie liczba połączeń. Samorząd Województwa konsekwentnie rozbudowuje Wrocławską Kolej Aglomeracyjną, która każdego dnia przewozi ok. 55 tys. pasażerów. Jeszcze w tym roku na każdej linii w aglomeracji wrocławskiej pociągi będą jeździły częściej.

Wrocław – Żmigród z 19 par do 20
Wrocław –Trzebnica z 15 do 16 par
Wrocław – Oleśnica z 19 do 20 par
Wrocław – Jelcz-Laskowice z 16 do 18 par
Wrocław – Oława z 19 do 21 par
Wrocław – Strzelin z 15 do 17 par
Wrocław – Jaworzyna Śl. z 22 do 24 par
Wrocław – Legnica z 26 do 27 par
Wrocław – Wołów z 19 do 20 par
Wrocław Główny – Wojnów z 13 do 14 par

− Wrocławska Kolej Aglomeracyjna to dziś 394 połączeń kolejowych każdego dnia. W ciągu czterech lat liczba ta wzrosła z 272 połączeń. Dzięki systematycznej poprawie oferty przewozowej na Dolnym Śląsku notujemy zdecydowanie najszybszy wzrost liczby pasażerów kolei w skali całego kraju -zaznacza Jerzy Michalak, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.


W tym roku ponad dwadzieścia podwrocławskich gmin oraz Gmina Wrocław zadeklarowało współpracę z władzami województwa dolnośląskiego przy tworzeniu i finansowaniu Wrocławskiej Kolei Aglomeracyjnej. Niektóre z nich już podjęły odpowiednie uchwały (na poziomie rad gmin) i będą finansowo partycypować w zwiększenie atrakcyjności naszej oferty kolejowej. Kolejne dołączą również w tym roku.

Warto również podkreślić, że na niektórych liniach w regionie od nowego rozkładu jazdy znacząco poprawi się standard podróżowania. Linie Wrocław-Żmigród, Wrocław-Jelenia Góra czy Wrocław-Kłodzko będą obsługiwane przez nowe, pięcioczłonowe pociągi elektryczne Kolei Dolnośląskich – mówi marszałek Cezary Przybylski.

Dodatkowe połączenia w nowym rozkładzie jazdy dotyczą również pozostałej części województwa:
Oleśnica – Ostrów Wlkp. z 5 do 6 par
Jelcz Laskowice – Biskupice Oławskie z 1 do 2 par
Strzelin – Ziębice z 15 do 16 par
Ziębice – Kłodzko Gł. z 13 do 15 par
Bystrzyca Kłodzka – Międzylesie z 9 do 10 par
Dzierżoniów – Kamieniec Ząbkowicki z 5 do 6 par
Jaworzyna Śl. – Świdnica z 12 do 13 par
Węgliniec – Zgorzelec z 13 do 14 par
Węgliniec – Żary z 5 do 6 par
Legnica – Bolesławiec z 15 do 16 par
Legnica – Żary z 5 do 6 par
Wołów – Ścinawa z 12 do 13 par
Ścinawa – Głogów z 10 do 11 par

Do współpracy przy dalszym rozwoju i rozbudowie Wrocławskiej Kolei Aglomeracyjnej dołączyła Gmina Wrocław. Oznacza to, że jeszcze w tym roku zwiększy się liczba połączeń kolei miejskiej.
Wrocław Główny − Sołtysowice 50 par pociągów (co 15 minut)
Wrocław Główny − Brochów 39 par pociągów
Wrocław Główny − Muchobór 47 par pociągów
Wrocław Główny – Wojnów 14 par pociągów

Przeczytaj komentarze (9)

Komentarze (9)

ana wtorek, 14.11.2017 14:31
Taaak, super. Zwłaszcza jak co chwilę psują się pociągi i...
. wtorek, 07.11.2017 17:03
KOLEJE DOLNOŚLĄSKIE planują ; po wyremontowaniu torowiska między...
m wtorek, 07.11.2017 22:38
STOP bezmyślnym pomysłom marnowania POTENCJŁU kolejowego DOLNEGO ŚLĄSKA! Po pierwsze: mieszkańcy zasługują na jak NAJSZYBSZE połączenia do Wrocławia, nikt mając do wyboru trzygodzinną jazdę pociągiem nie skorzysta z niej. Tylko modernizacja lini kolejowej do Międzylesie, docelowo do prędkości 160 km/h Po drugie, Sobótka nie jest aż tak atrakcyjna aby wozić tam regularnie ludzi z Kłodzka Po trzecie, są w Polsce ładniejsze trasy a ich potencjał jest większy. Daleko nie szukając: linia Kłodzko - Wałbrzych. O wiele ciekawsza pod względem infrastruktury a i zarabia na siebie dzięki przewozom kruszywa do lini magistralnych. Kolej Doliny Bystrzycy to kosztowna zabawa, nie warto do niej powracać w obecnych czasach. Rozwój magistrali i kolei aglomeracyjnych, elektryfikacja lini Nysa - Legnica, budowa lini dutorowych - to powinny być priorytety samorządów. Dopiero gdy zostaną osągnięte te cele można pomyśleć o kolejce turystycznej.
. środa, 08.11.2017 11:54
Jedno nie wyklucza drugiego. Po pierwsze linia kolejowa z Wrocławia...
PKS wtorek, 07.11.2017 11:58
A pociąg do Bielawy ?
. wtorek, 07.11.2017 16:23
Będą bezpośrednie pociągi z Wrocławia do Bielawy ....
Wojtek wtorek, 07.11.2017 08:50
Za te poćiagi sama komunikacja zastępcza opóźnienia albo odwołane ...
mmm wtorek, 07.11.2017 00:32
Czekamy na reaktywacje do Stronia .
poniedziałek, 06.11.2017 18:15
FAJNIE, DROGI SIĘ ODCIĄŻĄ.