SP Jaźwina: woda tematem zadań w ramach projektu ERASMUS+

piątek, 26.1.2018 15:00 3029 1

W ramach projektu ERASMUS+ uczniowie Szkoły Podstawowej im. Adama Mickiewicza w Jaźwinie zrealizowali wiele zadań związanych z tematem WODA.   Dzieci prowadziły między innymi badania wody, obserwowały zjawiska pogodowe, wyjeżdżały na basen, a także przygotowały inscenizację pt. „Przygody Kropelki wody”. Nie zabrakło również działań rozwijających zdolności artystyczne uczniów, jak choćby śpiew piosenki „Kałużowy deszcz” przy akompaniamencie własnoręcznie wykonanych instrumentów, czy plastyczne wyobrażenia zainspirowane Preludium „Deszczowym” Fryderyka Chopina.

Podsumowaniem tych wszystkich działań był wyjazd uczniów klas  II - VII do HYDROPOLIS, największego w Polsce centrum wiedzy o wodzie. Już przy wejściu do obiektu wyobraźnię uczniów rozbudził wir wodny i najnowsza atrakcja – robot Pepper. Zwiedzanie ekspozycji składającej się z 9 stref tematycznych uczniowie rozpoczęli od obejrzenia filmu, opowiadającego o powstaniu wody na naszej planecie i jej obecności we Wszechświecie. Dzieci mogły również podziwiać projekcję modelu kuli ziemskiej  z animacją pływów wodnych na Ziemi. W strefie Stany wody uczniowie zobaczyli, jak woda staje się parą, zapoznali się z rodzajami chmur oraz obejrzeli multimedialną prezentację przedstawiającą cykl hydrologiczny. W kolejnej strefie dowiedzieli się, jak funkcjonuje dostarczanie wody i odbieranie ścieków oraz jak na przestrzeni lat rozwijały się wrocławskie wodociągi. Uczniowie mogli również obejrzeć skomplikowane budowle hydrotechniczne, a także imponującą satelitarną mapę Wrocławia, na której zaprezentowano  m.in. wizualizację powodzi tysiąclecia z lipca 1997 roku. W dalszej części ekspozycji uczniowie podziwiali wodne wynalazki z czasów starożytnych oraz wierne modele statków. W kolejnych pomieszczeniach oglądali „stwory” zamieszkujące morza i oceany -  od kilkumetrowych rekinów po drobnoustroje. Poznali także strategie wykorzystywane przez zwierzęta w celu  przetrwania w podmorskich głębinach . Dużą atrakcją dla dzieci była możliwość wejścia do kapsuły batyskafu Trieste, w którym w 1960 r. dwójka śmiałków zanurkowała na dno Rowu Mariańskiego. Mnóstwo atrakcji zapewniły także specjalne sale z ekranami, dzięki którym dzieci mogły poznać mowę delfinów, zagrać w rozwijające gry multimedialne,  poznać mityczne potwory morskie lub nauczyć się dbać o rafy koralowe.

Wycieczka do Hydropolis  stworzyła szansę społecznej integracji  uczniów, pobudziła ich ciekawość, a także ułatwiła zaangażowanie w procesy doświadczania i rozumienia świata.

Wizyta w centrum wiedzy o wodzie była wspaniałym połączeniem nauki i zabawy. Interaktywna, angażująca  forma uczestnictwa w zwiedzaniu ułatwiła zapamiętanie istotnych faktów dotyczących wody oraz uwrażliwiła  dzieci na problem deficytu i potrzeby jej oszczędzania.

                                                                                                                                                   Bożena Gierczak

Przeczytaj komentarze (1)

Komentarze (1)

H2O piątek, 26.01.2018 15:46
A co to jest woda święcona? jakie ma właściwości?