Starsza kobieta została potrącona na przejściu dla pieszych

piątek, 5.1.2018 12:00 50825 63

5 stycznia po godzinie 10.30 doszło do zdarzenia drogowego na ul. Piastowskiej w Dzierżoniowie. Kierujący pojazdem marki Renault potrącił lusterkiem na przejściu dla pieszych starszą kobietę. Doznała ona poważnego uszkodzenia biodra i ręki. Na miejscu policyjni technicy przeprowadzili czynności w tej sprawie. Nie było większych utrudnień w ruchu.

- 5 stycznia, po godzinie 10.00 na ul. Piastowskiej w Dzierżoniowie doszło do zdarzenia drogowego. 84–letni mężczyzna jadący renault nie ustąpił pierwszeństwa 79-letniej kobiecie będącej na przejściu dla pieszych. Doszło do potrącenia. Potrącona odniosła obrażenia i została przewieziona do szpitala. Na miejscu przeprowadzono czynności procesowe, a dalsze postępowanie w tej sprawie będzie prowadził Wydział Dochodzeniowo-Śledczy w Dzierżoniowie - powiedział Doba.pl podkom. Marcin Ząbek, oficer prasowy, Komenda Powiatowa Policji w Dzierżoniowie

Przeczytaj komentarze (63)

Komentarze (63)

Odpowiadasz na komentarz:
czwartek, 01.01.1970 01:00
Nie o prawach tylko o obowiązkach.
poniedziałek, 08.01.2018 16:56
Bo pieszym się wmawia od dłuższego czasu, że mają same prawa. A zaczyna się od bezmyślnego przeprowadzania dzieci przez Strażników Miejskich na przejściach dla pieszych koło szkół, zamiast ich edukowania i wyrabiania właściwych zachowań. Jak to jest, że każdy przedszkolak wie co ma zrobić przed wejściem na jezdnię??? Co się potem z tą wiedzą dzieje???
PKP sobota, 06.01.2018 21:23
Zawsze potrącają stare baby. Ciekawe dlaczego.
niedziela, 07.01.2018 19:10
PKP TY ŚMIECIU , A W NIEDZIELĘ KLĘCZAŁEŚ W KOŚCIELE
pieszy niedziela, 07.01.2018 13:12
zabrać mu prawo jazdy. Niech robi od nowa. Jak na przejściu potrąca pieszego to może jest niepełnosprawny umysłowo albo opętany. Koniecznie trzeba to zbadać.
Brak słów sobota, 06.01.2018 20:25
Dobrze jej ze dostała tym lusterkiem chodzą święte krowy a co niektóre to potrafia na chama wbiegać na pasy jak auto jest już przed samym przejściem ..
sobota, 06.01.2018 13:33
Edukacja pieszych o prawach pieszego i zagrożeniach na drodze.Ulotki lub inne formy pouczania.
sobota, 06.01.2018 20:17
Nie o prawach tylko o obowiązkach.
piątek, 05.01.2018 13:50
Gdzie wam dają prawojazdy jełopy kolejne potracenie w dzierzoniowie.
sobota, 06.01.2018 13:28
Art. 13. 1. Pieszy, przechodząc przez jezdnię lub torowisko, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, korzystać z przejścia dla pieszych. Pieszy znajdujący się na tym przejściu ma pierwszeństwo przed pojazdem. To pieszy ma zachować ostrożność, to chodzi o jego życie .Gdzie instynkt i rozwaga.Wyższość prawa nie pomoze w kolizji człowieka z ciężarówką , do przemyślenia.
niedziela, 07.01.2018 22:12
Widząc pieszego zbliżającego się do przejścia, a tym bardziej stojącego przed nim w oczekiwaniu na możliwość wejścia, kierujący pojazdem ma obowiązek zwolnić – stwierdził w wyroku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy.
http://www.rp.pl/Prawo-drogowe/3102699
08-Sad-pieszy-zbliza-sie-do-pasow-kierow
ca-musi-zwolnic.html
pieszyczanka piątek, 05.01.2018 15:13
Jestem pieszym i kierowcą , ja się pod auta nie pcham...czekam aż kierowcy się zatrzymają..i to robią bez problemu.Jako kierowca widzę jak piesi wchodzą tuż przed autem..bo ktoś im powiedział ,że mają pierwszeństwo! Tylko nie powiedział aby zatrzymywali się przed pasami,porozglądali ocenili czy mogą bezpiecznie przejść.Pasy są na jezdni nie na chodniku i o tym trzeba pamiętać.
Dzierżoniowianka piątek, 05.01.2018 15:18
Nic dodać nic ująć. Zgadzam się w 100%. Całą wypowiedź wyjęła mi pani z ust.
Taka Prawda piątek, 05.01.2018 16:46
popieram 100 Racji
Piotr sobota, 06.01.2018 09:42
Pieszyczanka, całkowita racja. Trzeba zachować zdrowy rozsądek bo najważniejsze jest zdrowie.
sobota, 06.01.2018 09:44
jestes wyjatkowym kretynem
Katka piątek, 05.01.2018 23:45
A kto daje prawo jełopom przechodzenia przez pasy walą prosto przed siebie jak koń w polu bo są na pasach gówno prawda też muszą uwarzać na to co się dzieje
kierowca piątek, 05.01.2018 13:59
Piesi się ładują prosto pod auta bardzo dużo ludzi nawet się nie rozgląda czy coś jedzie.
autor piątek, 05.01.2018 16:36
Tak to święta prawda. Tak nie może być . Bo to zwiększy tylko takie potrącenia pieszych. Ostatnio widać drastyczne wchodzenia pieszych pod kola jadącego auta. Nikt nie akceptuje wysepek które mają mobilizować i zachować ostrożność pieszego do poczekania aż będzie pas ruchu wolny. To jest niezbyt dobre dla obu stron a zwłaszcza dla pieszego. Fakt że co niektórzy kierowcy przeginają z prędkością na terenie miast ale i piesi nie uważają a wręcz złośliwie bez uwagi wchodzą na przejścia.
Senior piątek, 05.01.2018 18:19
Oczywiscie ze smarfonem przy uchu
sobota, 06.01.2018 13:23
Art. 13. 1. Pieszy, przechodząc przez jezdnię lub torowisko, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, korzystać z przejścia dla pieszych. Pieszy znajdujący się na tym przejściu ma pierwszeństwo przed pojazdem.
An piątek, 05.01.2018 17:39
Na siłę wmawia się ludziom, że pieszy ma pierwszeństwo na przejściu dla pieszych i teraz są efekty !!!
Piotr sobota, 06.01.2018 13:19
Prawda i oto dowód;Art. 13. 1. Pieszy, przechodząc przez jezdnię lub torowisko, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, korzystać z przejścia dla pieszych. Pieszy znajdujący się na tym przejściu ma pierwszeństwo przed pojazdem.
Piotr sobota, 06.01.2018 09:50
Wysepka, to dwa osobne przejścia. Większość pieszych nie ma o tym pojęcia i naraża się na wypadek. Ulotki dla pieszych, może to coś da?
sobota, 06.01.2018 12:43
Prawda. Tylko że te wysepki są na przysłowiowe "pół d*py" Jak z jednej i drugiej strony będzie jechał TIR czy autobus, to niezbyt bezpiecznie robi się na takiej wysepce bo jest ZA WĄSKA i trzeba uważać na plecy i od przodu, żeby nie wpaść pod samochód. Dlatego ludzie kiedy przechodzą w takich miejscach, to próbują przejść od razu na drugą stronę drogi, a nie stać na wysepce szerokości jednego kroku i liczyć że nikt ich nie potrąci lusterkiem.
Widziałeś ostatnią akcję z TIRem jadącym pod przystankiem? Najpierw ten TIR przejechał przez wysepkę na której wg ciebie ludzie mają stać i czekać(na śmierć) aż ktoś się zatrzyma.
Piotr sobota, 06.01.2018 13:16
Kodeks drogowy;8. Jeżeli przejście dla pieszych wyznaczone jest na drodze dwujezdniowej, przejście na każdej jezdni uważa się za przejście odrębne. Przepis ten stosuje się odpowiednio do przejścia dla pieszych w miejscu, w którym ruch pojazdów jest rozdzielony wysepką lub za pomocą innych urządzeń na jezdni. Jeżeli Pan uważa, że wysepka jest niezgodna z normami proszę to zglosic do administratora drogi.Dura lex sed lex i nie możemy traktować prawa wybiórczo.Deprecjacja prawa w Polsce bez tego jest już wystarczajaca.
tadek piątek, 05.01.2018 23:14
a moze kierujacy na telefonie siedzial kto to wie niech kamery zamontuja na najniebezpieczniejszych przejsciach nie broniac pieszych bo tez nie patrza tylko na wprost czlapia
kierowca piątek, 05.01.2018 19:05
niektórzy kierowcy to tępaki a piesi naiwni jak dzieci z tym swoim pierszeństwem
piątek, 05.01.2018 16:46
Fakt faktem, że piesi czasem wchodzą na ulicę nie patrząc czy coś jedzie czy nie, Piastowską jadąc do góry czy Świdnicką podczas zimowego słońca szczególnie w godzinach porannych nic nie widać (słońce jest nisko i świeci w oczy), niestety trzeba zwolnić czasem do zera przed przejściem żeby zobaczyć czy nikt nie idzie... proponuję wysepki, progi spowalniające przed przejściami i rozwagę kierowców, na przejściu to raczej zawsze wina kierowcy. Dziś był pogrzeb kobiety która zaraz po świętach została potrącona na pasach na Piastowskiej,,,
piątek, 05.01.2018 17:52
Potrącenie pieszego to prawie zawsze wina pieszego. Gdyby nie wlazł na jezdnię to do niczego by nie doszło. Chyba że auto wjedzie na chodnik, ale to rzadkie wypadki.
Kumasz ciemniaku? piątek, 05.01.2018 18:07
Ta osoba byla juz na przejsciu a kierujacy samochodem byl okolo 5 metrów przed przejsciem!!! Katotalibowy cymbal kierujacy samochodem nie patrzyl przed siebie bo grzebal przy radiu albo przy telefonie badz byl myslami w kosciele !
piątek, 05.01.2018 19:43
Jeśli samochód był 5 metrów przed przejściem to pieszy nie powinien być na przejściu, durny kozo*ebco.
piątek, 05.01.2018 16:56
Chodzą jak chodzą wszyscy chodzą ale jeżdżą to tragedia
eee piątek, 05.01.2018 13:37
Moim zdaniem miasto powinno doprowadzić do ponownego uruchomienia przejscia podziemnego w tym miejscu. I dodatkowo powinien byc nakaz poruszania sie przejsciem podziemnym między 6-22.
piątek, 05.01.2018 16:10
To by musieli zrobić jakieś ogrodzenie z drutu kolczastego na przejściu dla pieszych, żeby zmusić ludzi do chodzenia przejściem podziemnym.
piątek, 05.01.2018 16:28
Zmazać pasy z jezdni, zlikwidować znaki "przejście dla pieszych", postawić obok policjanta i wlepiać mandaty. Powinni się wreszcie wziąć za te święte krowy na pasach, bo jak na razie to atakowani są tylko kierowcy
sobota, 06.01.2018 12:35
Samo zmazanie pasów nic nie da. Na tej samej ulicy, za rondem obok parku masz przystanek obok kiosku. Ludzie od zawsze skracali sobie tam drogę przez ulicę, bo przejście jest za daleko w obie strony. Najpierw wydeptali dziurę w żywopłocie, a jak postawiono tam barierkę, to wydeptano ścieżkę wokół barierki. Z ludzkim lenistwem i wygodą nie wygrasz słownymi zakazami. Jeśli krótsza droga będzie po ulicy niż pod ziemią to część będzie szła po ulicy, nawet bez pasów.
piątek, 05.01.2018 14:23
I obowiązkowo monitorowane, bo owe przejście zamieniło by się w szalet miejski.
piątek, 05.01.2018 15:39
Montowanie kamer w toalecie jest zabronione.
piątek, 05.01.2018 14:48
Lusterkiem zachaczyć to faktycznie głąb za kierownicą
piątek, 05.01.2018 15:38
Wpakować się na bok jadącego auta to faktycznie głąb na dwóch nogach.
piątek, 05.01.2018 16:50
Jak by ci matkę potrącili to co byś pisał? Głąb na dwóch nogach?
piątek, 05.01.2018 17:50
A co to ma do rzeczy? Głąb to głąb, nieważne czy ma dzieci czy nie.
piątek, 05.01.2018 15:30
głąb to pisał ! zaHaczyć !
piątek, 05.01.2018 15:33
Pieszy znajdujący sie w tzw azylu powinien ustąpić pierwszeństwa przejazdu pojazdowi bo po to ten azyl na srodku jezdni ma!
a piątek, 05.01.2018 12:28
Głąby nie umieją jeździć do pierdla
piątek, 05.01.2018 15:37
Głąby nie umieją chodzić. Do szpitala albo na cmentarz.
k piątek, 05.01.2018 13:04
To dokąd umieją?
kierowca piątek, 05.01.2018 14:14
Pieszy i kierowca przed przejsciem dla pieszych niech zachowają szczegolna ostroznosc.Nigdy nie wiadomo reakcji ze strony pieszego jak i kierowcy.Pozdrawiam dwie strony.
Ciekawy piątek, 05.01.2018 12:53
Ciekawe kto teraz naprawi gościowi auto jak babcia wymuszając pierwszeństwo zniszczyła mu samochód.
gość piątek, 05.01.2018 13:15
Niezłe wymuszenie, pewnie w połowie pasów była bo auto facet ma uszkodzone od strony kierowcy a nie pasażera. No chyba że jesteśmy w Anglii i ruch drogowy jest odwrotny.
piątek, 05.01.2018 13:24
tylko że w tym miejscu są dwa niezależne przejścia
Ciekawy piątek, 05.01.2018 13:33
No właśnie ,spostrzegawcza bestia z Ciebie.
piątek, 05.01.2018 13:11
Nie ma tu znaczenia czy starsza czy mloda osoba...tym przejsciem przechodzą dzieci do szkoły i każdego dnia rodzice z duszą na ramieniu puszczają dzieciaki....przejscie podziemne zasyfione...gdyby tak uruchomic to przejscie to napewno niebyloby tylu stluczek i potracen.A kierowcy noga z gazu to napewno!!!
xxx piątek, 05.01.2018 12:30
A ile ta kobieta miała lat, "starsza" to pojęcie względne ...?
piątek, 05.01.2018 12:56
pilnuj swój pesel głąbie
piątek, 05.01.2018 12:43
Teraz ludzie nie potrafią przechodzić przez pasy! Kobieta pewnie weszła prosto pod auto jak to zazwyczaj bywa... ludzie nadal nie pojmuja ze to oni wchodzą na jezdnie a nie auto wjeżdża na chodnik. Na jezdni to auto ma pierwszeństwo. Ludzie nie dbaja o własne życie i zdrowie! Auto nie zawsze wyhamuje a ludzie nie są z gumy... Szkoda Staruszki ale jak piesi nie zaczną myśleć to niestety nadal bedą takie zdarzenia :( Zdrowia dla Starszej Pani!
piątek, 05.01.2018 12:45
Przed pasami to koerowca ma zachowac szczegolna ostroznosc i ma obowiazek przepuscic pieszego. Prawko sie za komuny robilo co?
sobota, 06.01.2018 13:21
Art. 13. 1. Pieszy, przechodząc przez jezdnię lub torowisko, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, korzystać z przejścia dla pieszych. Pieszy znajdujący się na tym przejściu ma pierwszeństwo przed pojazdem. Takie jest prawo.Dura lex sed lex i wszystko .
piątek, 05.01.2018 12:48
I właśnie przez takie myślenie i podejście do tematu są takie zdarzenia jak to... Gratuluje :D
piątek, 05.01.2018 13:09
Tu wina myślę że była po stronie kierującego, ale generalnie zgadzam się z opinią, bez względu na przepisy i rację to pieszy może zginąć więc to przede wszystkim my powinniśmy uważać przechodząc przez jezdnie.
piątek, 05.01.2018 12:56
a pieszy to co? moze wybiegac pod koła?
piątek, 05.01.2018 13:13
ma obowiązek przepuścić pieszego znajdującego się na pasach, a w tym miejscu to są dwa oddzielne przejścia
piątek, 05.01.2018 14:44
Jaki obowiązek? Człowieku w przedszkolu uczą przechodzic przez pasy. Patrzysz w lewo w prawo i jeszcze raz w lewo JEZELI NIE JADĄ AUTKA WTEDY WCHODZIMY NA JEZDNIĘ I PO SRODKU JEZDNI OGLĄDASZ SIE JESZCZE RAZ W PRAWO.