Samowola budowlana. Czy odwołają wiceburmistrz Bielawy?

środa, 6.12.2017 08:00 132719 191

Bielawski Zespół Ośrodków Wsparcia zrealizował budowę wiaty przy ul. Lotniczej 5 w Bielawie. Wydawałoby się, że to inwestycja tak jak każda inna, wykonana na podstawie przewidzianych w prawie procedur. Jak się jednak okazało po kontroli bielawskiej Komisji Rewizyjnej, wiatę wybudowano bez zabezpieczenia środków finansowych w budżecie gminy Bielawa, co stanowi ewidentne naruszenie ustawy o finansach publicznych.

                                      Wiata przy ul. Lotniczej 5 w Bielawie. Na zdjęciu impreza z 9 czerwca 2017.

Wiata powstała bez zawarcia umowy cywilnoprawnej z wykonawcą na realizację zadania oraz bez protokołu przekazania placu budowy. Po wybudowaniu obiektu dopuszczono do korzystania z wiaty przez podopiecznych Zespołu Ośrodków Wsparcia bez posiadania pozwolenia na użytkowanie.

Komisja ustaliła, że Grażyna Smolińska, dyrektor Środowiskowego Domu Samopomocy, działała bez nadzoru i wbrew ustnym zaleceniom wiceburmistrz Małgorzaty Greiner. Zastępca burmistrza mimo posiadanej wiedzy, nie poinformowała przełożonych o tym fakcie i tym samym nie doprowadziła do wstrzymania prac.

- Projekt wykonano w 2016 z mojej decyzji. W lutym wysłaliśmy pismo o uruchomienie środków, a potem rozmawialiśmy z UW, czy możemy taką wiatę wykonać. Na spotkaniu w ministerstwie 24 kwietnia, jak byłyśmy z panią burmistrz, chyba Pani wiceminister powiedziała nam o przyznaniu środków, a potem otrzymałam telefon z departamentu integracji społecznej. Pani burmistrz była świadoma tej promesy. Pisemna decyzja o przyznaniu środków jest z 6 lipca 2017. Kiedy rozpoczynaliśmy inwestycję wiaty mieliśmy tylko zapewnienie ustne, że środki będą przyznane. Nie było oficjalnej decyzji ministra o przyznaniu środków, ale była informacja, że wniosek został zaakceptowany  - mówiła komisji Grażyna Smolińska.

                                                 Grażyna Smolińska pod wiatą. Impreza z 9.06.2017 r.

- Decyzja o rozpoczęciu wiaty była moją decyzją suwerenną. Pani burmistrz była na miejscu budowy i widziała. Wytłumaczyłam, że zależało mi na czasie. To było w maju 2017. Potem odbyły się rozmowy z burmistrzami, dyscyplinujące mnie, ale nie zaprzestałam budowy. Nikt z osób merytorycznie odpowiedzialnych nie wiedział o mojej decyzji. Wykonawcę wyłoniono na podstawie zapytania ofertowego. Na wiatę przeznaczono kwotę 148 000 brutto - dodała Smolińska.

Według Grażyny Smolińskiej, inwestycję zrealizował wyłoniony wykonawca, bez umowy "na słowo". Gdyby promesa nie została przyznana, lub radni nie przyjęli projektu zmian w budżecie i nie wprowadzili ich do budżetu, wykonawca straciłby pieniądze. 

Umowy na realizację inwestycji podpisano 29.08.2017, kilka dni po przegłosowanych na sesji zmianach w budżecie gminy Bielawa. Dwa dni później przedłożono zgłoszenie o zakończeniu robót, a 1.09.2017 r. została wystawiona faktura, co sugeruje, że inwestycja warta blisko 150 000 zł została zrealizowana w kilka dni.

               Od lewej pod wiatą burmistrz Bielawy Piotr Łyżwa i Grażyna Smolińska. Impreza z 9.06.2017 r.

Burmistrz Bielawy Piotr Łyżwa pod koniec sierpnia 2017 dowiedział się o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych, jednak nie zgłosił tego faktu do Regionalnej Izby Obrachunkowej. Przedłożył radnym projekt uchwały o zmianach w budżecie wprowadzając promesę na wykonanie wiaty, nie informując radnych o możliwości naruszenia ustawy o dyscyplinie finansów publicznych. Inwestycja została zrealizowana przez Zespół Ośrodków Wsparcia bez dokumentu zezwalającego na jej wykonanie, mimo słów burmistrza Piotra Łyżwy, że taki dokument istnieje.

- Potwierdzam, że wiedzę o tym, że inwestycja ta jest wykonana z niedopełnieniem wszystkich procedur prawnych dowiedziałem się w sierpniu 2017. Pani burmistrz mówiła pod koniec sierpnia, że upomniała panią dyrektor ZOW o rozpoczęciu budowy wiaty - przekazał komisji Piotr Łyżwa, burmistrz Bielawy.

Dziwi w całej tej sprawie brak stanowczego nadzoru burmistrza Bielawy nad swoimi zastępcami, a szczególnie nad Małgorzatą Greiner, która jest z zawodu nauczycielką i nie miała doświadczenia w pracy w samorządzie terytorialnym oraz w zarządzaniu i kontrolowaniu inwestycji.

                                        Małgorzata Greiner pod wiatą podczas imprezy z 9.06.2017 r.

- Nie wstrzymałam budowy, wydałam zakaz, ale nie wstrzymałam prac. Nie zwróciłam się pisemnie do przełożonego o zakaz, informowałam tylko ustnie o tym fakcie - tłumaczyła komisji Małgorzata Greiner .

- Nie chodzę z każdą sprawą do burmistrza, mam swój zakres prac - dodała Greiner.

Bielawscy rządzący nie potrafią unieść tego problemu. Pomimo zadanych przez naszą redakcję pytań próbują odwlec w czasie wyciągnięcie konsekwencji służbowych i prawnych.

 - Według dyrektora Zespołu Ośrodka Wsparcia, który realizował inwestycję, jak i Burmistrza Miasta Bielawa, protokół pokontrolny Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej zawiera istotne nieścisłości. Niestety protokół, który został przyjęty w dniu sesji Rady Miejskiej (29 listopada 2017) i odczytany podczas obrad Rady, nie został oficjalnie przekazany zarówno do dyrektora kontrolowanej jednostki (Zespół Ośrodków Wsparcia), jak i do Burmistrza Miasta. Nie zachowano zapisów Statutu Miasta Bielawa w postaci §62 ust. 2, który mówi: „Kopię protokołu pokontrolnego, w ciągu 3 dni od daty podpisania przez Komisję, Komisja przekazuje Przewodniczącemu, kierownikowi kontrolowanej jednostki oraz Burmistrzowi”. Z tego względu ani dyrektor ZOW, ani też Burmistrz Miasta nie mieli możliwości odnieść się do zapisów zawartych w wyżej wymienionym protokole. Taką możliwość stwarza przecież §62 ust. 4 Statutu Miasta Bielawa. Biorąc pod uwagę powyższe Burmistrz Miasta nie traktuje protokołu pokontrolnego Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej jako zakończonego, ponieważ komisja nie dała możliwości odniesienia się stronom do wniosków z kontroli, a przecież mogły one znacząco wpłynąć na ostateczny kształt tego protokołu.W związku z tym na wszelkie pytania w tej sprawie Urząd Miejski odpowie dopiero po zrealizowaniu przez Komisję Rewizyjną całej procedury - czytamy w oświadczeniu Urzędu Miasta Bielawa

Przewodniczący Rady Miejskiej Bielawy podjął pierwsze kroki prawne i przekazał Regionalnej Izbie Obrachunkowej raport Komisji Rewizyjnej, do czego był zobowiązany.

- Nie uczestniczyłem w imprezach odbywających się '''pod wiatą''. 1 grudnia 2017 przekazałem do RIO we Wrocławiu (w odpowiedzi na wniosek RIO) protokół nr 8/17 wraz z załącznikiem z zakończonej kontroli Komisji Rewizyjnej RM Bielawy - poinformował Doba.pl Zbigniew Dragan, przewodniczący Rady Miejskiej Bielawy.

Do sprawy odniosła się także radna Marta Masyk, która przewodziła kontroli opisywanej inwestycji i jest zaskoczona podejściem bielawskiego magistratu.

- Komisja Rewizyjna swoje wnioski i zalecenia zamieszczone w protokole dotyczącym kontroli zadania nr 32 - „Modernizacja i adaptacja II piętra budynku przy ul. Lotniczej 5 na potrzeby Środowiskowego Domu Samopomocy w Bielawie etap VII z przeznaczeniem na wykonanie wiaty i dodatkowej toalety dla niepełnosprawnych i podziału pomieszczeń”, opierała na przedstawionych komisji dokumentach oraz informacjach przekazanych podczas posiedzeń komisji  przez osoby odpowiedzialne za wykonanie tego zadania i jego nadzór. Jednocześnie informuję, że komisja rewizyjna w swoich działaniach opierała się przede wszystkim na merytorycznych przesłankach wynikających wprost z dostarczonych nam dokumentów. Zarzut czyniony Komisji w oświadczeniu Urzędu Miejskiego, jakoby Burmistrz Miasta i dyrektor Zespołu Ośrodków Wsparcia, nie mieli możliwości zapoznania się z protokołem i odnieść się do jego treści, jest nieprawdziwy. Protokół został oficjalnie odczytany podczas posiedzenia Rady Miejskiej Bielawy 29 listopada 2017 roku, w obecności Burmistrza Miasta i dyrektora Zespołu Ośrodków Wsparcia. Ponadto protokół Komisja przekazała do Biura Rady Miejskiej, znajdującego się w strukturach Urzędu Miejskiego, które opublikowało go w Biuletynie Informacji Publicznej. Oświadczenie Urzędu Miejskiego jest moim zdaniem próbą odwrócenia uwagi od meritum sprawy. Tym bardziej, że protokół wykazał szereg nieprawidłowości - mówi Doba.pl Marta Masyk, przewodnicząca Komisji Rewizyjnej.

Dodajmy, że radna Masyk złożyła 29.11.2017 rezygnację z funkcji przewodniczącej Komisji Rewizyjnej. 

Czy władze Bielawy wyciągną odpowiednie wnioski z powyższej sprawy? Czy przedłożą interes społeczny (publiczny) nad lojalność polityczną? Czy ze swojej funkcji zostanie odwołana Małgorzata Greiner? Jaki los czeka Grażynę Smolińską? "Wiata" symbolicznie zamiast chronić wystawia bielawskich rządzących na deszcz krytyki. Będziemy się przyglądać sprawie i do niej wracać.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Warto zerknąć na relację z imprezę "koło wiaty", która odbyła się... 9 czerwca 2017 roku. Przypomnijmy, że umowę na realizację inwestycji podpisano... 29 sierpnia 2017.

Przeczytaj komentarze (191)

Komentarze (191)

Odpowiadasz na komentarz:
czwartek, 01.01.1970 01:00
Ludzie weźcie się za pracę a nie za ploty
analityk poniedziałek, 11.12.2017 19:12
Artykuł wygląda na manipulację, łącznie z tytułem. Czy nie jest pióra M., bo to nie wygląda na styl redaktora B. ?
krycha niedziela, 10.12.2017 21:13
A moze mniej jazgotu, i należy docenić pracę i zaangazowanie pani g.Smolińskiej,dzięki niej powstala tak potrzebna placówka socjalna.,i tak się moze zdarzyć że kazdy z nas wcześniej lub pózniej trafi tam jako podopieczny
niedziela, 10.12.2017 19:13
Macie teraz swoich "specjalistów" w radzie...
Adam niedziela, 10.12.2017 08:56
W Bielawie jest wiecej ....
Wiata,Molo,Remont hali Bielawianki przy.ul.Sportowej
(Jakiś proces już się toczy w tej sprawie)
Wszystko ma swoje drugie dno.
pytający niedziela, 10.12.2017 11:24
Czyżby ktos chciał odwrócić uwagę od czegoś specjalnie kierując atak na panią burmistrz ?
niedziela, 10.12.2017 15:46
Dnem jesteś ty Piotrze... a dokładniej pod dnem... komornik już wszystko zajął?
środa, 06.12.2017 19:50
To co się w Bielawie wyprawia przechodzi ludzkie pojęcie. Kogo my wybraliśmy. Zostaliśmy otumanieni, że poprzednia władza jest zła, nieudolna i niegospodarna. Tak patrząc na to wszystko z boku i analizując kto dostał prace w urzędzie i w jaki sposób i z czyjej poręki to oczy mi się otworzyły. Już nie dam się wyprowadzić w pole.
niedziela, 10.12.2017 11:42
Ryszard wracaj ze swoją ekipą bo ci nieudacznicy rozwalą cały wasz dobytek,
poniedziałek, 11.12.2017 22:34
buuuhahaha, jakiś żart miał być ten komentarz, bo aż nie wierzę , że ktokolwiek tak mógł napisać
BIELAWIANIN niedziela, 10.12.2017 11:28
a przecież ONA jest taka niewinna. Do odwołANIA
Rysiek środa, 06.12.2017 20:07
Andrzej , przestań
sudecki piątek, 08.12.2017 09:49
Nie dziwię się, że radna Masyk zrezygnowała z bycia przewodniczącą komisji, bo ten protokół wygląda na bubel obciążony wadami prawnymi. Brak autoryzacji wypowiedzi, niedotrzymane terminy dostarczenia i brak podpisów zainteresowanych. To chyba źle świadczy ?
sobota, 09.12.2017 06:49
zrezygnowała bo ciągle musiała o dokumenty się upominać. sytaj jej to ci powie
obserwator niedziela, 10.12.2017 11:50
Przerost ambicji to za mało by być przewodniczącym.
poniedziałek, 11.12.2017 22:35
popieram
sobota, 09.12.2017 09:00
No tak. Zeznanie bez podpisu to nie zeznanie .... Umowa bez podpisu to nie umowa... Budowa bez pozwoleń to nie budowa a imprezy bez odbiorów to nie imprezy, zero zabezpieczenia placu budowy, ale jakiej budowy...przecież nie ma umowy.
:) niedziela, 10.12.2017 08:59
Idąc tym torem myślowym, radny bez fachowej wiedzy to nie radny. Jak się nie wie jak robić protokół, to może trzeba się podszkolić :)
niedziela, 10.12.2017 10:07
no właśnie kto pisał protokół? chyba jakiś pan od protokołów
piątek, 08.12.2017 18:52
ładna wiata do zaakceptowania
piątek, 08.12.2017 18:49
jak coś dobrego zrobia to znajdzie się taki co nic nie robi to pr,óbuje namieszać
Bozena czwartek, 07.12.2017 21:19
Ludzie, trochę zrozumienia. Nikt nie jest idealny. Idą święta, więc może zyczmy sobie czego najlepsze, a nie dawajmy się poszczuc i obrażać. Pani Grażka - dusza człowiek. A Gonia oddała się miastu jak nikt inny.
Anna piątek, 08.12.2017 10:08
Nikt nie jest idealny to prawda, ale od władz oczekuje się fachowości , i kompetencji to są pieniądze publiczne ,wydawanie ich powinno byc klarowne ,przejrzyste i tylko tyle
Bob piątek, 08.12.2017 12:15
Anno, czy Ty czasem nie pracowałaś w Strategi UM ? :)
Anna 2 piątek, 08.12.2017 12:27
a Bob to zdrobnienie od Koziego Bobka? piszesz do siebie i sam sobie odpowiadasz kozi bobku :)))))
Bob piątek, 08.12.2017 13:11
Górnolotne. Takie strategiczne. Co słychać w kolejnej nowej pracy ? :)
Anna piątek, 08.12.2017 18:13
Nie Bobie, to nie ta Anna pozdrawiam .
Aaa piątek, 08.12.2017 09:59
farbowanych lis robi szum bo wybory się zbliżają, na początku potaniały łyżwie a teraz przeciwnik polityczny się zrobił co tylko łazi i węszy
abcdefgh czwartek, 07.12.2017 16:03
Elek robi szum z wiatą bo to się kampania zaczela.
Florczak, Hordyj, Halaczkiewicz, Dubas, Rak, Domagala i Kusmierek są dogadani na wybory za rok.
Siwy do województwa, Florczak do powiatu, Hordyj na burmistrza.
BO LICZA SIE KASA I WLADZA!!!!
Teraz będą pluc ile wlezie! Na PiS i burmistsza!
piątek, 08.12.2017 08:52
To znaczy że pan DOKTÓR największy specjalista w mieście, przez tyle lat nie znalazł wystarczająco dobrej pracy, tylko musi się ubiegać o pełnoetatowy stołek burmistrza? Bycie radnym to inna sprawa, bo pracujesz zawodowo jak dotąd, ale na burmistrza idziesz gdy twoja sytuacja zawodowa jest na tyle słaba, że możesz ja bez zająknięcia porzucić
piątek, 08.12.2017 12:53
Doktóra za 5 tysi na ówczesnej Akademii Ekonomicznej nietrudno było zdobyć. To żaden zaszczyt, naprawdę nie ma czym się chwalić. Zdobądź pan doktórze tytuł na uczelni gdzie selekcja doktorantów jest restrykcyjna i SIĘ ZA NIĄ NIE PŁACI!!! Tam gdzie się płaci za doktorat, biorą wszystkich jak leci, byle zarobić. Prawdziwe prestiżowe studia doktoranckie są nieodpłatne i dopuszczani są do nich wybitni studenci. Znam osoby, które w liceum ślizgały się na miernych, zrobiły licencjat na uczelni typu wyższa szkoła edukacja (za piniondze), potem zaocznie magistra na Akademii Ekonomicznej (oczywiście za piniondze niemałe, biorą wszystkich jak leci), a potem no wiadomo, magister AE to juz na doktorat może iść (oczywiście na piniondze niemałe) i tak to się zostaje DOKTÓREM AE we Wrocławiu. To tak dla plebsu wpis
piątek, 08.12.2017 16:12
Profil na wikipedii też można samemu założyć, ale plebs o tym nie wie
sobota, 09.12.2017 10:01
Uważaj bo cię pozwie...jak to ma w zwyczaju...w myśl zasady: zastraszymy to zamkną im się usta
motocyklista czwartek, 07.12.2017 16:45
Elek błędnie przyjął, że jest błyskotliwy i zabawny. Żygać mi się chce jak sobie przypomnę jakie farmazony gadał na Streetfighterze. W tych swoich kowbojkach był pośmiewiskiem motocyklistów z całej Polski :)
czwartek, 07.12.2017 17:40
Chciałby być błyskotliwy i zabawny, ale jest chamski i prostacki
czwartek, 07.12.2017 17:50
Ciekawe jakich Hordyj popleczników znajdzie tym razem, tak jak Rysiu
niższa klasa zawodowa i wychowanie fizyczne?
poniedziałek, 11.12.2017 22:41
pooopieram, a dokładniej piłkarzykami swoimi obstawił urzędy, strażników i wszystkie szkoły podstawowe
Wyborca piątek, 08.12.2017 07:11
Kuśmierek to niech powie jak mu się klub PO rozsypał i został tylko z Glanowskim hehe wczoraj chodził i chwalił się że to on będzie startował na burmistrza a co do pozostałych Panów jeżeli to prawda i dogadali się z Hordyjem to polityczny strzał w kolano przecież byli przeciwko niemu jeszcze 3 lata temu a to nie tak dawno i ludzie pamiętają a na pewno będzie im to przypomniane chorągiewki a co do Raka to musiał by być idiotą żeby przeciwstawić się pracodawcy chyba że chce wracać do Wrocławia
piątek, 08.12.2017 08:15
Też mi coś ten skład nie pasuje..myślę że Rak mając ciepłą posadkę, nie zaryzykuje...
Serio z tym Kuśmierkiem na burmistrza? Niektórzy to mają ten samokrytycyzm i trzeźwą ocenę szans..
piątek, 08.12.2017 08:35
Ciepła posadka przez rok, a co później?
Wyborca piątek, 08.12.2017 08:47
Później wygra Łyżwa i dalej ma posadkę
środa, 06.12.2017 10:42
Powszechna jest opinia,że radnym może być każdy, bez względu na wykształcenie czy doświadczenie zawodowe, bo przecież chodzi tylko o zaangażowanie w sprawy mieszkańców. Ale w takich sytuacjach widać braki w radzie w postaci odpowiedzialnych prawników, którzy w porę zatrzymali by ten proceder. Nie wspomnę o innego rodzaju wykształceniu, które pretendowałoby do rządzenia miastem, bo przecież kto nami rządzi? Kto o nas decyduje? RADNI proszę Państwa! Radni, którzy w większości w naszej radzie mają wykształcenie nauczycielskie z naciskiem na wychowanie fizyczne...
czwartek, 07.12.2017 09:36
Dokładnie, wyjąłeś mi to z ust...
piątek, 08.12.2017 08:21
A w Bielawce nie dość że mamy radnych z wykształceniem fikołkowym, to jeszcze słabo coś z tym zaangażowaniem w sprawy miasta. Co niektórzy nawet do papierów nie raczą zajrzeć przed sesją czy komisją, przychodzą nieprzygotowani, nie wiedzą co się dzieje, podnoszą rączkę jak starszy kolega karze i tylko głupio cieszą się do fotografa. Robią lansik tylko poza salą obrad, na salę wchodzą i wychodzą zieloniutcy jak trawka na wiosnę
Tamak czwartek, 07.12.2017 00:18
Chcą odwołać wiceburmistrz Bielawy ,tylko za co, że taki piękny obiekt wybudowała? Ta wiata podobna jest do holu w Świeradowie Zdrój !
czwartek, 07.12.2017 23:55
Sama wybudowała? Za swoje pieniądze? Ogarnij się, człowieku! Złamała ewidentnie prawo! Za taką nieodpowiedzialność wylatuje się zwykle z pracy. Naraziła budżet miasta na straty i na ewentualną katastrofę budowlaną i ludzką. Bo dopuszczono do użytkowania wiaty bez odpowiednich zezwoleń!
precz z kłamczuchami piątek, 08.12.2017 07:07
Nie wprowadzaj w błąd. Pieniadze nie były z budżetu miasta, tylko z ministerstwa i radni nie mogli ich przeznaczyć na nic innego. Stąd ten ból. A zezwolenia były.
obserwator czwartek, 07.12.2017 21:23
Pani radna dwoi i troi się w lansikach, przebiera za Śniegoruczkę, zbiera śmieci po łąkach, robi fotki na piwnicznych schodach i ma po marne kilkaset wyświetleń. A tu pani burmistrz i pani dyrektor po 1,5 dnia mają 30 tys. wyświetleń i jeszcze świetne zdjęcia :)
czwartek, 07.12.2017 23:22
bardzo dużo wniosłeś tym komentarzem, gratuluję prostoty umysłu
Absolwent czwartek, 07.12.2017 09:13
Oj w czasach szkolnych się w Pani Gosi każdy kochał :) A nie jeden uczeń o niej fantazjowal :) wciąż śliczna kobieta gdyby tylko chciała to mógłbym ją porwać na kawe :) Gosiu jeśli to czytasz i chcesz wyskoczyć to daj znak. Dawny Absolwent
Autor czwartek, 07.12.2017 20:42
A ja ,niestety mam jak nagorsze wspomnienia Greinerowej. Nie ma co pisac,szkoda slow. Jak dobrze,ze nie musze jej ani ogladac,ani z nia rozmawiac!.
wdzięczny czwartek, 07.12.2017 21:05
Nie ściemniaj. Świetny nauczyciel i piękna kobieta. Jak żaden inny nauczyciel stawała po stronie ucznia. Pozdrawiamy Pani Małgosiu :)
czwartek, 07.12.2017 23:45
Chudą chłopięcą sylwetkę z bylejakimi włosami uważasz za piękną? Masz bardzo niski poziom estetyki.
Absolwent poniedziałek, 11.12.2017 23:28
Najpiękniejsza wciąż się w niej kocham :)
. środa, 06.12.2017 20:06
Pani Smolińska to człowiek o wielkim sercu i zawsze dba o dobro innych ludzi, ale widać niektórym nie pasuje. Żal mi tych złych ludzi.
czwartek, 07.12.2017 18:16
Tak dba że ciągle szuka pracowników do swojej firmy a pracownicy pastują podłogi i robią katering...
czwartek, 07.12.2017 21:07
Marta ile mozna
czwartek, 07.12.2017 14:31
Pani dyr Smolinska uwłaszczyła sie na majątku miasta- i zleca na czarno roboty swoim znajomkom tyle że za nasze podatników pieniądze- może skierowac ją na badania psych,- a moze po prostu wyrzucic i obciązyc kosztami
czwartek, 07.12.2017 15:33
o panie mocne oskarżenie, mam nadzieję, że się z tego wybronisz w sądzie konkretnymi dowodami
Ja czwartek, 07.12.2017 14:12
Widocznie w Bielawie nie ma innych spraw ważnych i ważniejszych i temat wiaty jest numer 1.Debata nad rozlanym mlekiem.
stop manipulacji czwartek, 07.12.2017 13:53
"Samowola DOBAwlana" - nowy tytuł artykułu.
Kim czwartek, 07.12.2017 11:23
To tylko potwierdza już dawno widoczną, gorzką prawdę, że teraz w tym mieście już nikt nad niczym nie panuje. A Łyżwa szykuje się do startu w następnych wyborach, czyli dalej niczego się w ciągu tych minionych (straconych) 3 lat nie nauczył. Szkoda tylko miasta.
czwartek, 07.12.2017 13:35
Miasto w ostatnich 3 latach rozkwitło co widać gołym okiem. Ale że karierowicze przebierają nogami żeby się dorwać do władzy to ciągle krytykują wszystko i wszystkich. Do roboty lenie a nie w kolejce po władzę!!!
Leon czwartek, 07.12.2017 12:48
Szukajcie domów na podgorskim tam samowole budowlane ,a ludzie mają to gdzieś takie zasady to korzysta się.
czwartek, 07.12.2017 13:22
Co rozumiesz pod pojęciem samowoli budowlanej???
Bo z twojego wpisu widać, że nie za bardzo wiesz!!!
czwartek, 07.12.2017 11:04
Ten pajac stał się teraz wrogiem łyżwy a tak mu wcześniej potakiwał
mieszkaniec bielawy czwartek, 07.12.2017 12:36
O jakim pajacu piszesz? jak cos masz napisac pisz konkretnie.
czwartek, 07.12.2017 11:52
Plebs głosuje na kandydatów popularnych, zamiast na takich którzy mają właściwe wykształcenie, umiejętności czy doświadczenie zawodowe. Pan "Zenek" może jest i miły i znany na dzielni, ale ma zerowe pojęcie o przepisach w jakiejkolwiek dziedzinie i w takich momentach wychodzi, że w radzie nikt nie zauważył w porę uchybień w procedurach...Ludzie czy wy naprawdę uważacie, że radnym może być każdy???
anty-kaowiec czwartek, 07.12.2017 12:09
I dlatego od razu widać efekty kumisji złożonej z wodzirejów i fachowców od fikołków :)))
czwartek, 07.12.2017 15:42
Nic dodać nic ująć :) ale może dodam, a co mi tam...wystarczy przejrzeć profile fb co niektórych "wykształconych inaczej" radnych, żeby stwierdzić, że to albo pajac, albo nieuk i po prostu debil, albo gwiazdor wsi. Prymitywizm wypowiedzi, chamstwo, brak kultury, o inteligencji już nie wspomnę
Bozena środa, 06.12.2017 11:05
Pani Grażynka bije na głowę wiedzą i doświadczeniem oraz kompetencjami cała tą radę i komisję. Powinniście brać z niej przykład bo tyle pieniędzy pozyskała ile miasto przez 4 lata nie dostało. Grażynko jesteśmy z tobą. Dane zło wróci w wyborach do nich
obserwator środa, 06.12.2017 20:07
co za brednie, jakie pieniądze dla miasta załatwiała p. Smolińska, może dla UTW ale nie dla miasta!
menel czwartek, 07.12.2017 10:12
nawet jak się trochę p.Grażyna pospieszyła to i tak uważam że jest jedna z najbardziej kompetentnych osób zatrudnionych urzędzie znam takich o których cicho bo nic nie robią o wykształceniu nie wspomnę i nikt ich nie tyka
środa, 06.12.2017 16:31
Wytrzyj buzię bo masz brudną od kupy.
środa, 06.12.2017 17:03
Matka plakala jak cie urodzila, dobrze ze aborcja byla zabroniona
czwartek, 07.12.2017 10:10
Hejter jest bardzo ograniczony, nie chce przyjmować rad z zewnątrz. Odgradzając się, powoduje wybrakowanie pewnych cech, których zaczyna pożądać. Pełen kompleksów pragnie odwetu, chce by druga osoba, perfekcyjna i zbyt idealna dla takiej osoby, staje się irytująca, hejter musi dać upust emocjom i krzywdzi. W słowach wylewa swój żal i gniew, w bardzo nienawistny sposób. Dodać do tego często niewiedze i krytykę (tą niewłaściwą) mamy kolejny worek przyczyn, dlaczego ludzie hejtują.
czwartek, 07.12.2017 09:28
Wybierajcie sobie dalej radnych bez wykształcenia, to będziecie mieli takie szopki. W radzie powinien być przynajmniej jeden prawnik, ekonomista, przedsiębiorca (ale z wiedzą o zarządzaniu, a nie sklepikarz), osoba obyta w kwestiach budowlanych i tak dalej można by wymieniać...A kogo my mamy w radzie? W-f-istów...
czwartek, 07.12.2017 09:24
Rozwiązanie-bezprawną wiatę rozebrac na koszt osobisty Burmistrzów- lub zalegalizowac też na ich koszt- może sie nauczą że prawo jest i obowiązuje wszystkich - po co nam taka władza?
pytający środa, 06.12.2017 17:39
Jest takie pojęcie "radni aspołeczni" ?
Spostrzegawczy czwartek, 07.12.2017 08:42
O to zdrowy pomysł by radni byli spolecznikami a nie jak dotychczasz sami prywaciarza pchają się na stołki i pensyjki a często by im nie podnieść podatków na ich prywatne interesiki pomyślmy przy następnych wyborach kogo wybierać.
sudecki czwartek, 07.12.2017 08:55
Czyżby jakiś nieporadny miał ból, że to nie on dostał zlecenie na wiatę ? ;)
środa, 06.12.2017 18:25
Jest radni nieporadni
sowa czwartek, 07.12.2017 06:18
Jest polecenie ustrzelenia paru osób z UM Bielawa i nie pomoże " św. Agnieszka co to wypuszcza ptaszka z mieszka" Staropolskie przysłowie zwiastujące wiosnę. I druga życiowa prawda " nie robiąc nic nie narażasz się nikomu.
No ja środa, 06.12.2017 23:17
Elus ? Zazdrość cię zjada? nie spełnione marzenia w pracy? powiedz o co chodzi!!!
Bielawianin środa, 06.12.2017 23:15
Zabytki rozalaja wiaty stawiaja wzzorowy bielawianin pan Lyzwa Runowicz i reszta bandy...panom juz dziekujemy za reprezentowanie miasta radze rozgladac sie za praca....proponuje szparagi w niemczech..
bielawianin środa, 06.12.2017 23:12
Brawo wiata, precz źli ludzie :)
środa, 06.12.2017 22:40
Chory kraj, chorzy ludzie
tthe truf is aut der środa, 06.12.2017 20:49
debilna doba o lewackich poglądach i wpływach jak zwykle swoje. pytanie: czy ktoś sprawdził założyciela oraz redaktora tzn rzetelnej doby w sprawie współpracy es be lub członków rodziny? raczej nie będzie zdziwienia. promują czarne marsze, debili pod sądami sttrajkującymi itp. kto normalny tak robi? poza tym którymi płacą lub mają z tego korzyści. czy normalny obywatel by strajkował w obronie sędziów? a gdzie się podziali poczciwi JP sponsorowani? to jest zbyt żałosne aby o tym nawet pisać.
DDZ środa, 06.12.2017 21:59
Narodowo - socjalistyczny, a być może bolszewicki bełkot pełnego żółci liżokaczodupca. Żadnych argumentów, żadnej dyskusji. Co ma wiata do lewackich poglądów? A co to są tak w ogóle lewackie poglądy? Jak czytam takie komentarze to muszę być lewakiem.
Andrzej środa, 06.12.2017 12:52
A może trzeba ABW powiadomić i Ziobrę
Zdziwiony mieszkaniec Bielawy środa, 06.12.2017 21:25
Racja sprowadzić na tego wykształconego majora SM bo mówi na miasto PIPIDUWA wiele osób myślę że pamięta ta Wy powiedz z posiedzenia w sprawie likwidacji SM w Bielawie
środa, 06.12.2017 20:23
liczymy ze teraz dowiemy sie o zawiadomieniu przez władze bielawy prokuratury o popełnieniu przestępstwa i kto poniesie koszty rozbiórki dzikiej inwestycji- prosimy o oficjalne stanowisko Burmistrza
brawo wiata środa, 06.12.2017 20:54
Czyżby "zły nieporadny" się odezwał ? :)
X środa, 06.12.2017 20:31
Chyba samowola budowlana oznacza co innego;)
Stanislaw środa, 06.12.2017 20:01
Bitwa o wiatę? czy o władze?Tyle zamieszania o nic! Brawo pani Smolińska, precz z biurokracja.
środa, 06.12.2017 19:48
Bielawscy radni ocenimy wasze knucie i podstepy w wyborach bo niektorzy sami sie juz gubia a od pani Grazyny z daleka bo zrobila i robi wiecej niz cala rada przez cala kadencje nie mowiac o pozyskanych srodkach.
bielawianin środa, 06.12.2017 19:42
Ten artykuł to jawna ustawka. Może anty-pisowska, ale na pewno anty-pani burmistrz. Nawet zacytowana jej "wypowiedź" to wypociny radnych z protokołu, a nie autoryzowany przez nią tekst.
środa, 06.12.2017 18:35
no jak wiceburmistrz nie przestrzega przepisów ustawy o zamówieniach puwblicznych to już jest szok - to tylko odwolanie ze stanowiska i koniec.Przecież głównie od urzędników wymaga się przestrzegania i stosowania prawa.Tłumaczenia
środa, 06.12.2017 19:36
ona jest z PiS to prawo powinno być dla niej najwazniejsze, a może Irenka jej tak kazała
środa, 06.12.2017 20:06
Irenka zawsze pod ręką
Bob Budowniczy środa, 06.12.2017 19:26
To co z tymi "schetynówkami" w Bielawie ? :)
środa, 06.12.2017 19:00
Na jesieni wróci Misio i znowu w Bielawie popłynie miodem i mlekiem, co niektórym.
środa, 06.12.2017 15:57
Tego pajaca od cebuli nie ma?pewnie nie jest w stanie przeczytać tak długiego artykułu nie mówiąc o zrozumieniu jego.
środa, 06.12.2017 17:59
a dla kogo ta wiata bo jakieś święte obrazki tam widzę?? Ogólnie wiata stoi, jak na te gabaryty to 150tys też jest ok, tylko biurokracji było za mało?? no to jest problem.. to nie po naszemu!!!
środa, 06.12.2017 18:58
Nie zdziwię się jak wyjdzie na jaw, że poszło sporo więcej niż 150 tyś
szukający prawdy środa, 06.12.2017 18:50
Te cytowane z protokołu wypowiedzi pani burmistrz i pani dyrektor nie były autoryzowane, ani zapisane medialnie. Zatem nie mogą być wiążące i można je traktować jako to co komisja chciała by było zapisane. Pachnie manipulacją :)
środa, 06.12.2017 18:26
Budżet Gminy Bielawa czyli mieszkańców. Dlaczego mamy obowiązek składania się na obiekty o przeznaczeniu religijnym a nie stricte społecznym ? Nie mam nic przeciwko wyznaniowości, ale dlaczego kościół tego nie zbudował tylko zostało sfinansowane z pieniędzy mieszkańców miasta i gminy ?
Wyborca środa, 06.12.2017 11:40
A może DOBA zajmie się sprawą Pana Kamila Wojciechowskiego radnego w Bielawie który ponoć był na lewym zwolnieniu i musiał zwrócić do ZUSu pieniążki za kilka miesięcy wstecz to ten sam co nie jeździł po pijaku szanowana DOBO proszę sprawdzić czy to prawda z tym ZUSem i dać do wiadomości opinii publicznej chcemy wiedzieć na kogo (nie) głosowac podczas wyborów
środa, 06.12.2017 17:34
Chytry dwa razy traci. Pan radny będąc na zwolnieniu uczestniczył w posiedzeniach rady, taki był chory. Do czasu...
środa, 06.12.2017 11:54
kandydat do właściwej partii? politycznej oczywiście
środa, 06.12.2017 14:36
Domagamy się od doby sprawdzenia ciągu dalszego kilkumiesięcznego zwolnienia lekarskiego Kamila Wojciechowskiego!!!!!
pijaczka środa, 06.12.2017 17:31
Zawsze się mówiło że Łyżwa i jego ekipa nie nadaję się do rządzenia.Wybraliście ospałych partaczy to macie .Już wiemy że to są ich ostatnie podrygi,następnych wyborów nie przejdą.
środa, 06.12.2017 17:33
oby ostatnie
środa, 06.12.2017 16:59
na ŻEROMA
środa, 06.12.2017 17:32
Irena pomoże
środa, 06.12.2017 17:19
Co z dokumentacją i odbiorem- takie obiekty podlegaja prawu budowlanemu- Nadzór budowlany - powinien nałozyc kary i nakazac rozbiórke wiaty- za wszystko powinien zapłacic burmistrz z własnej kieszeni
środa, 06.12.2017 17:08
Złamano przepisy o zamówieniach publicznych - nie było przetargu i wyceny- to korupcjogenne- prokuratura z urzedu powinna wyjasnic te sprawę a winni marnowania naszych pieniędzy powinni byc rozliczeni- a taka władza miasta straciła mandat do rządzenia w Bielawie-
ZYX-PL. środa, 06.12.2017 17:06
Jednym słowem obie panie do odstrzału. "Na słowo" nie da się zarządzać państwowymi pieniędzmi. Kompromitacja i brak profesjonalizmu.
senior środa, 06.12.2017 17:04
Piękna ta wiata i świetnie służy mieszkańcom powiatu. Widać, że niektórych boli, że to nie ich zasługa.
środa, 06.12.2017 16:58
Ostatnia kadencja ich
Ech, czytać hadko. środa, 06.12.2017 10:04
Po pierwsze realizacja wiaty w warunkach samowoli budowlane oznacza niejako z automatu powiadomienie prokuratury (jest to obligatoryjne, a na dodatek brak oficjalnego zawiadomienia oznacza narażenie się na dodatkowe zarzuty karne), która musi postawić zarzuty z art.90 Prawa budowlanego. O wymierzeniu kary decyduje sąd, który wymierza grzywnę, ograniczenie wolności albo pozbawienie wolności do lat dwóch. Zdarzało się w naszym sądzie rejonowym w Dzierżoniowie, że sprawcy samowoli zostawali uznani za winnych, ale sąd z różnych względów (np.społecznych, albo ze względu na znikomą szkodliwość) odstępował od ukarania. Skutek taki, że choć kary nie ma, to człowiek figuruje w rejestrze skazanych, a to zamyka drogę do piastowania szeregu funkcji. Np. nie można by już być w-ce burmistrzem. Pytanie tylko, czy pisowska prokuratura odważy się postawić zarzuty pisowskiemu burmistrzowi.

Po drugie, to nieprawda, że „gdyby promesa nie została przyznana, lub radni nie przyjęli projektu zmian w budżecie i nie wprowadzili ich do budżetu, wykonawca straciłby pieniądze”. Nic by nie stracił, bo w odpowiedzi na zapytanie złożył ofertę, a ta została przyjęta. Jeżeli strony nie spisały umowy, obowiązuje umowa ustna i złożona oferta. Wykonawca po zakończeniu prac wystawia fakturę, a gdy ta nie jest realizowana (bo np. „promesa nie została przyznana, lub radni nie przyjęli projektu zmian w budżecie i nie wprowadzili ich do budżetu”) występuje o nakaz zapłaty i kieruje go potem do komornika, a ten zajmuje konta gminy. Proste.

Po trzecie jestem załamany poziomem profesjonalizmu i rady miasta, i władz z burmistrzami na czele, i pracowników jednostek samorządowych. To jest elementarz i naprawdę podstawy. Nic skomplikowanego, banał, pesteczka – a tu taki blamaż, wstyd.
środa, 06.12.2017 16:50
W protokole nie ma mowy i realizacji budowy bez wymaganego prawem pozwolenia na budowę. Pozwolenie na budowę było. Wystarczy się trochę wysilić i poszukać w rejestrze GUNB.
środa, 06.12.2017 16:56
Było po fundamentach i po rozpoczęciu prac związanych z utwardzeniem podłoża...
"Nadzorca budowlany" środa, 06.12.2017 11:11
Jeśli był projekt zatwierdzony przez Powiat przed budową, to nie była to samowola budowlana. Ktoś tu nie zna terminu "samowola budowlana" i nie potrzebnie go używa :)
środa, 06.12.2017 16:48
Pozwolenie na budowę było. Wystarczy się trochę wysilić i poszukać w rejestrze GUNB.
czwartek, 07.12.2017 18:47
Z jaką datą?
środa, 06.12.2017 11:43
nie był
pytajnik środa, 06.12.2017 11:51
Było to zezwolenie na jednorazowa inwestycję - czytaj dokładnie załączniki.
autor środa, 06.12.2017 16:46
Pani Greiner juz diekujemy.Niech wraca do nauczania,mniej szkody wyrzadzi!
środa, 06.12.2017 15:55
"Małgorzata Greiner jest z zawodu nauczycielką i nie miała doświadczenia w pracy w samorządzie terytorialnym oraz w zarządzaniu i kontrolowaniu inwestycji" = W chwili obsadzania na stanowisku jej niekompetencja nie miała znaczenia, a teraz ma być uwzględniona jako usprawiedliwienie? Ktoś tu na głowę upadł.
poinformowany środa, 06.12.2017 16:07
Nie miała, ale jakoś załatwiła setki tysięcy złotych dla swoich placówek :)
hehe środa, 06.12.2017 18:05
chyba krzesła do swojego gabinetu i nowe storczyki na parapet ;)
środa, 06.12.2017 21:56
Gosia- jej wybór na wice był i jest nieporozumieniem
oszukany wyborca PO środa, 06.12.2017 15:12
Niekompetencja aż do bólu
Oszukany wyborca radnych środa, 06.12.2017 15:15
Tak, przeraża mnie ta niekompetencja radnych.
zmartwiony środa, 06.12.2017 16:53
To, że kumisja nie przesłała kopii protokołu w ciągu wymaganych 3 dni, świadczy o wyjątkowej niekompetencji. Oni biorą za to kasę ?
ja środa, 06.12.2017 14:57
Niech Pani nauczycielka wraca z kąd przyszła, myśli że uśmiechem wszystko można załatwić. Do technikum z nią.
ortograf środa, 06.12.2017 15:13
A ty baranie do podstawówki, bo "skąd" pisze się razem :)))
ja środa, 06.12.2017 21:01
baranem.to Ty!zapraszam razem z nią do podstawówki.
środa, 06.12.2017 14:39
Teraz to kwestia chcenia. Jak PIS zechce zesłać komisarza do Bielawy to ma ku temu podstawy prawne.
środa, 06.12.2017 14:33
Ludzie weźcie się za pracę a nie za ploty
Cwaniaki środa, 06.12.2017 13:00
Ładnie utopili obie panie...
Nie wierzę, aby pozostali burmistrzowie nic o tym nie wiedzieli.
Pewnie sami doradzali koleżance z pełną premedytacją jakiś kozioł musi być.
Podpucha do takiego działania aby pozbyć sie Pis-owskiej burmistrzowej.
Wiadomo, burmistrz P.O i musiał sie dogadać w porozumieniu z pis-em co bardzo nie na rękę było.
Lecz innego wyjścia nie miał bo P.I.S rządzi .Tylko aferowo mógł by uderzyć w P.I.S i pozbyć się niewygodnej zastępczyni.
Jar środa, 06.12.2017 14:02
Oczywista oczywistość - zmiana tematu bolesnej kontroli. I kto się odważy teraz z koalicji być przewodniczącym najważniejszej komisji
ole środa, 06.12.2017 13:56
Z powyższego wynika jedno w Bielawie potrzebny jest mocny szeryf, wskazana jest pod koniec artykułu, jak w filmie, "Szeryf w spódnicy".
autor środa, 06.12.2017 12:19
Jak to ,najpierw zrobiono wiate,a dopiero potem podpisano umowe na jej budowe?Czy mam rozumowac jak blondynak Grainer?
zorro środa, 06.12.2017 13:53
Podziw i szacunek dla budowlańca, że wierzył i wybudował za swoje. A cała nagonka jest z tego powodu, że to nie ten budował, który powinien, zdaniem "odkrywców" afery.
środa, 06.12.2017 18:35
Podziw i szacunek czy 100 % pewność budowlańca że kasa będzie ? ;)
konfensjonał środa, 06.12.2017 09:59
.....wiatę wybudowano bez zabezpieczenia środków finansowych w budżecie gminy Bielawa..." , ale mając 100% pewność ich otrzymania. Popełniono grzech formalny, tylko i aż tyle. Sukcesy innych bolą do granic podłości i nienawiści.
środa, 06.12.2017 10:34
To nie jest tylko formalność, naruszenie dyscypliny budżetowej to najcięższy grzech jaki może popełnić urzędnik. Za takie coś leci się ze stanowiska automatycznie i nikt nie pyta czy ktoś chciał dobrze, czy powstała szkoda itp.
środa, 06.12.2017 10:54
doucz się z przepisów a nie bzdury piszesz
środa, 06.12.2017 13:34
Niema 100% pewności skoro to tylko na gębę. Pewność jest jak jest formalny dokument. Maja kobitki szczęście, że kasa jednak wpłynęła i problem jest tylko prawny a nie finansowy, bo by się do końca życia nie pozbierały. Dobra zmiana, ich nać.
drogowiec ;) środa, 06.12.2017 13:24
Moze by tak o "schetynówkach" dla Bielawy porozmawiać ? Jakos radni nimi się nie martwią :)
środa, 06.12.2017 11:51
Radny Wojciechowski ,co prowadził po pijaku ,lecz wytrzezwiał.....ha...ha..RADNY ...
Adam środa, 06.12.2017 13:04
Kielicha mu Możejko polewa ..Klub radnych pis z którego tylko jeden należy do pisu ,gdzieś te farbowance muszą przeczekać z obawy o swój start w następnych wyborach. Podłapał sobie kolegów do szczekania i siedzi cicho bo a jak .....
BWA środa, 06.12.2017 13:09
Przecież Palucha wyrzucili z PIS cała czwórka nie ma się teraz do kogo przykleić - nadszedł ich koniec i całe szczęście
Adam środa, 06.12.2017 13:16
Paluch sie odwołał jeszcze jest..
Podobno .
Reszta panów była już wszędzie i nigdzie ta kadencja im już wystarczy
środa, 06.12.2017 12:48
O "Lesnej Szkole" juz zapomnieli? To cudowne ekspresowe budownictwo objawilo sie juz wtedy.
aaa środa, 06.12.2017 12:43
Paniska, prawo i przepisy są dla prostaczków.
Anna środa, 06.12.2017 12:21
No I blondynka!
Magda lubiąca inne środa, 06.12.2017 12:29
Merlin Monroe masz coś przeciw?
środa, 06.12.2017 09:28
co wymagacie od pani Greiner, jak to tylko nauczycielka jezyka polskiego, na sprawach budowlanych NIE MA ZIELONEGO POJECIA, jak i na innych sprawach administracyjnych - patrząc z perspektywy czasu, Po prostu jest to niekompetentna osoba na stanowisku zastepcy Burmistrza i tyle. Widać naa zdjęciu Starostę Powiatu i pewnie gratulacje...nie wypadalo się wtedy zainteresowac tym problemem? W urzedach zalatwia się wszystko na podstawie umów Szanowna Pani, a nie na "gebe", bo sie zle na tym wychodzi.teraz problem, bo trzeba zapłacić za wykonanie robot / bez umowy...haha???/, a gdyby to prywatna osoba zrobila to by bylo!!Panie Burmistrzu - trzeba czuwać rowniez na swoim zastepca.
jowanty środa, 06.12.2017 09:41
Poprzednicy (również z ościennych gmin) też wznosili inwestycje w ciągu kilku dni od uchwały, czy też decyzji administracyjnej. To sprawa dobrej woli i dobra miasta - z wyjątkiem pomnika "Wyklętych". A ta impreza na zdjęciach to powiatowy event.
autor środa, 06.12.2017 12:20
Ale jak sie pieknie prezentuje na roznych imprezach i jaka uduchowiona!
autor środa, 06.12.2017 12:10
All bajzel!Grainerowa nie nadaje sie ani do uczenia,anie do rzadzenia. Najlepiej wychodzi jej praca jurorki w konkursie plastycznym. Tam sie sprawdza na sto dwa!
środa, 06.12.2017 12:17
Akurat, Ty wiesz najlepiej, ze jest odwrotnie
środa, 06.12.2017 14:58
Irenka zaraz pomoże
anty sygnalista środa, 06.12.2017 11:58
SYGNALIŚCI zaczynają działać . Zobaczcie co się dzieje z naszym społeczeństwem . Jarosław skłócił wszystkich , wszędzie widzicie wroga i przekręt .
środa, 06.12.2017 12:15
Jak to Jaroisław
:) środa, 06.12.2017 12:17
Jarosław Florczak ?
środa, 06.12.2017 11:29
Sitwa wróciła z podwójną siłą.
rozumiejący środa, 06.12.2017 11:03
Majstersztyk. Zamiast pomostem z budżetu gminy wszyscy zajęli się wiatą z "zaznaczonych środków pieniężnych"?
środa, 06.12.2017 11:12
Bo pomost to sprawa A.H. i jego nikt z tej ekipy nie ruszy. A dlatego że liczą na wspólne wałki podczas następnej kadencji...
MH środa, 06.12.2017 10:58
W II RP słowo droższe było od pieniędzy. A potem przyszła sowietyzacja.
2x środa, 06.12.2017 10:29
Ten tytuł to redaktor sam wymyślił czy ktoś mu podyktowal ? :)
DDZ środa, 06.12.2017 10:47
Czy była samowola budowlana? Była. Czy Greiner może być odwołana? Może. Chociaż uważam, że to bardzo kompetentna osoba, fachowiec zorientowany w niuansach samorządowych i urzędowych. Według mnie to idealny kandydat PiS na burmistrza Bielawy... Czy żartowałem? Nie powiem. :-)
środa, 06.12.2017 16:52
Czy była to samowola budowlana?? Nie była. Poczytaj trochę co to jest samowola budowlana.Pozwolenie na budowę było. Wystarczy się trochę wysilić i poszukać w rejestrze GUNB.
środa, 06.12.2017 10:33
poziom redaktorów doby jest na 0 poziomie
bul środa, 06.12.2017 10:44
Przeciez kasa na wiate nie byla budzetu miasta, tylko z ministerstwa i tylko na wiatę. Na nic innego i radni nie mogli ich przeznaczyc na cos innego. Skąd ten bòl ...
środa, 06.12.2017 10:43
radni są tylko dla kasy przy funkcji społecznej kto by został?????
antyjow środa, 06.12.2017 09:35
Ale, że pozyskano kasę na tego typu obiekt z zewnątrz, gmina nie dołożyła nic, to tego się nie widzi. Trzeba podziękować a nie pastwić się nad tymi co potrafią zdobywać fundusze zewnętrzne, chyba, ze chodzi o to, że im gorzej tym lepiej?! Ale nie dla Bielawy.
środa, 06.12.2017 10:31
A przestrzeganie prawa nic dla ciebie nie znaczy? Typowo pisowskie myślenie zaprezentowane jakiś czas temu przez Morawieckich: prawo nie jest najważniejsze, nad nim jest wola polityczna. No to witamy w PRL/ZSRR.
obserwator środa, 06.12.2017 10:03
To ile środków dla Bielawy pozyskali radni tej kadencji ? Zbieranie śmieci po krzakach dla lansiku nie załatwi kasy z ministerstw :)
środa, 06.12.2017 10:12
Radni, nie są od pozyskiwania. Mają sprawdzać i rozliczać oraz oraz stwarzać dobrą, przyjazną i zachęcająca atmosferę do ich pozyskiwania. Tak jest przynajmniej w DZ
B środa, 06.12.2017 10:19
Moze w DZ, ale jak widac w BIE nie :)))
Facio środa, 06.12.2017 09:22
Wyslijcie zazalenie do GDDT (Generalnej Dyrekcji Dzwonkow Tramwajowych), hahaha... Kolejna afera koperkowa Doby:D...
autor środa, 06.12.2017 09:59
To nie jest afera koperkowa , dziś bezprawnie zbudowali wiatę, a jutro na inną głupotę przetrwonią publiczne pieniądze
środa, 06.12.2017 09:54
Radny Florczak tyle jadu dawno nie było u Pana
środa, 06.12.2017 09:40
Tak wogóle to płaczą bo za Ryśka czasów wiata kosztowała by 500 000zł i każdemu coś by skapło...
Najlepsze wypowiedzi że pani wice się nie nadaje... Za to szanowna pani Masyk to profesionalistka w każdym calu...
Hahaha do stóp pani M.Greiner nie dorastasz !
środa, 06.12.2017 09:51
Rysiek z "A.H" naczelnym pozyskiwaczem środków zewnętrznych, wiedzieli jak to się robi, no i mieli Radę za sobą z wyjątkiem tego samego radnego od profilu
środa, 06.12.2017 12:44
Kolego nie gadaj bo Rysiek za pol banki to z łóżka nawet nie wstawał.
środa, 06.12.2017 09:49
nie podoba mi się to wszystko zwłaszcza wydział komunikacji ta dziewczyna po dziennikarstwie zachowuje się bardzo brzydko
środa, 06.12.2017 09:22
Wejdźcie na profil Radnego Florczaka "Elka" na fb...
Jest tam dyskusja na ten temat i można się pośmiać