"Nie mogę pogodzić się z z chaosem, jeśli chodzi o rozkłady jazdy linii 15"

piątek, 19.1.2018 11:45 24223 54

Zapraszamy do zapoznania się z listem Czytelnika Doba.pl i oświadczeniem ZKM Bielawa.

                                                  List Czytelnika Doba.pl

Szanowni Państwo, od 1 go stycznia 2018 roku, na terenie powiatu dzierżoniowskiego, jesteśmy świadkami w pewnym sensie historycznego wydarzenia. Mianowicie po kilkunastu latach, zmienił się przewoźnik komunikacji miejskiej. Nadal oczywiście nadzór nad przewozami sprawuje Referat Komunikacji w Bielawie, znany nam Wszystkim jako ZKM. Myślę, że wielu z nas czekało na ten moment, nowe autobusy, nowa jakość, i tutaj zaczyna się problem. Chciałbym naświetlić pewną sytuację, dotyczącą mieszkańców Pieszyc. Pomijam fakt zlikwidowania linii numer 16, pomijam zmniejszenie ilości kursów na terenie Pieszyc. Nie mogę jednak pogodzić się z z chaosem, jeśli chodzi o rozkłady jazdy linii 15. Wielokrotnie alarmowałem w ZKM Bielawa, o tym że w internetowym rozkładzie jazdy istnieją błędy w oznaczeniach kursów, mówiłem o zdublowaniu kursów z Kamionek do Dzierżoniowa, które mało tego mają różne oznaczenia. Tak jak kurs z godz.15.37 (Kamionki III), tak naprawdę nie wiadomo dokąd ten autobus jedzie. Zaznaczyłem, że są kursy , które realnie funkcjonują, a nie ma ich w rozkładzie internetowym, (pierwszy kurs z Dzierżoniów PKP do Kamionek to godz.5.38, w rzeczywistości wcześniej jedzie jeszcze jeden autobus ,który obserwujemy już na rozkładzie przy ul. Kościuszki godz. 5.15 oczywiście bez odpowiedniego oznaczenia.) Z rozkładu nadal wynika , że pewne kursy z Kamionek, jadą tylko do Dzierżoniów PKP przez Strefę Ekonomiczną, co oczywiście jest niezgodne z realiami bo autobusy te kursują przez całe miasto do przystanku Piłsudskiego (np. kurs  21.06 przystanek Kamionki III).

Wielokrotnie zapewniano mnie, o poprawieniu tych błędów, nadaniu odpowiednich oznaczeń, niestety nadal do dzisiaj nikt tego nie zrobił. Zastanawiam się , czy tak trudno zamienić błędnie umieszczone rozkłady jazdy np. na ul. Bielawskiej w Pieszycach. Ile potrzeba do tego wszystkiego czasu? w ZKM Bielawa nie uzyskałem odpowiedzi. Dlatego na łamach ddz.doba.pl chciałbym poruszyć ten temat, Może uda się oficjalną drogą zdobyć jakiekolwiek informację? Przecież dla ZKM zmiana rozkładu od 01.01.2018r nie jest jakąś nową sprawą. Uważam, że doskonale można było się do tej zmiany przygotować, zwłaszcza że nie jesteśmy, aż tak ogromną aglomeracją gdzie nad układaniem takich rozkładów pracuje sztab ludzi. Od kilku miesięcy strona internetowa ZKM Bielawa jest w trakcie aktualizacji, a tak naprawdę nic z tego nie wynika. 

Proszę Redakcję o interwencję w tej sprawie, ponieważ wielu z nas chciałoby korzystać z internetowych rozkładów jazdy.  Szkoda, tylko że interwencje bezpośrednie w ZKM nie przynoszą efektów i trzeba publicznie prosić o to, co jakby należy się ludziom z automatu.

Wyrażam wielka nadzieję, że mój artykuł zostanie upubliczniony. 

Pozdrawiam
Pieszyczanin

                                              Oświadczenie ZKM Bielawa

Od 1 stycznia 2018 roku na kierunku pieszyckim realizowany jest nowy rozkład jazdy. Znacznemu ograniczeniu uległa ilość połączeń pomiędzy Dzierżoniowem a Pieszycami. Obecnie Urząd Miasta Pieszyce zbiera uwagi na temat nowego rozkładu jazdy. Referat Komunikacji Miejskiej UM Bielawa we współpracy z Urzędem Miasta Pieszyce dokona zmian rozkładów jazdy autobusów w taki sposób, aby w miarę możliwości logistycznych i finansowych, dostosować je do potrzeb mieszkańców korzystających z komunikacji miejskiej. Jesteśmy w kontakcie z autorem listu i wszystkie poruszone sprawy są analizowane. Błędy, które pojawiły się przy takim dużym logistycznym przedsięwzięciu, będą w miarę szybko i sukcesywnie eliminowane.

Przeczytaj komentarze (54)

Komentarze (54)

Pasażer piątek, 19.01.2018 14:53
Zamiast likwidować, ZKM powinien obslugiwać cały powiat z wiekszą iloscią linii.
Powinny powstać nowe kursy :
-Kiełczyn lub Wiry przez Tuszyn,
-Mościsko dw.PKP
-Łagiewniki przez Uciechów, Jaźwina, Słupice, Oleszna
-Srebna Góra przez Bielawa, Ostroszowice, Jemna
-Stachowice lub Lutomia Dolna przez Pieszyce Dolne, Bratoszów, Piskorzów
Kursy A i B w Dzowie zlikwidować , a wprowadzić linię O (jako okólna przez caly Dzierżoniów, czas przejazdu co 45min).
Obowiazkowo ZKM powinien wprowadzić bilety czasowe
(30min, 60min, 6h, 12h)
piątek, 19.01.2018 15:05
Władze Łagiewnik najwidoczniej nie chcą. Pytanie czy mieszkańcy chcą
Ryszard K. piątek, 19.01.2018 17:34
Człowieku pomysł ze wszech miar słuszny ale przy dzisiejszych kursach których jest dużo mniej ta firma zwana ZKM już nie daje sobie rady zresztą nie dawała sobie od początku powstania tego twora. Zakres pracy zdecydowanie przerósł ich umiejętności i możliwości. Nie panują nad tym co się dzieje a każde zgłoszenie nieprawidłowości odbierają jak wypowiedzenie wojny im i ich rodzinom . Nawet dzisiejsza odpowiedź nic nie wyjaśna i podaje tylko jakieś ogólniki.Żenada. Na stworzenie nowych rozkładów było bardzo dużo czasu.A pisanie tutaj to strata czasu bo oni ani tego nie czytają ani nie mają ochoty na to reagować.
piątek, 19.01.2018 20:21
Mościsko Tuszyn i inne ulokowane tam wioski mają połączenia dzięki prywatnym busikom. Do rozważenia moim zdaniem Jaźwina, Słupice, Oleszna. Łagiewniki a także Stachowice Lutomia Dolna i Górna (na zmianę z MPK Świdnica mogłoby to jeździć).
mik1 czwartek, 01.02.2018 11:10
Nowy rozkład linii 15 obowiązuje "niby" od 1 stycznia,kartki zostały przylepione na przystankach,ale po dwóch dniach zostały zerwane,przez wandali,albo służby ZKM jako nieaktualne bo do dzisiaj 1 lutego rozkład jazdy podany na stronie internetowej ZKM Bielawa nie pokrywa się z rzeczywistymi kursami autobusów.
Mj czwartek, 01.02.2018 17:17
Autora tego komentarza proszę o pilny kontakt 735 615 995
Mirastur poniedziałek, 22.01.2018 08:04
Potwierdzam ,totalne dziadostwo.Pieszyce Mostek,brak informacji o linii 60 bo to co tam jest informuje że w Niedzielę brak połączeń.
poniedziałek, 22.01.2018 18:33
Przecież 60-ka do Mostku ma tylko 6 kursów tylko w dni robocze i tak jest przynajmniej od 5 -6 lat.
Xyz niedziela, 21.01.2018 20:11
Ludzie placzecie bo troszeczke dluzej musicie czekac na autobusy. A naprawde macie ich mnustwo.
Co maja powiedziec mieszkancy Bratoszowa i Piskorzowa.
niedziela, 21.01.2018 20:30
Mnóstwo ? Porównanie Pieszyc do Piskorzowa i Bratoszowa nietrafione. Wywalenie ponad 10 kursów bez poinformowania wcześniej mieszkańców. Jeżeli mieszkańcy chcą utrzymania starego rozkładu i to kosztuje to szuka się oszczędności w urzędzie.
niedziela, 21.01.2018 19:36
propozycja zmiany towarzystwa w tym ZKM Bielawa.za co oni biora pensyjki?
Alp21 niedziela, 21.01.2018 19:23
21 moze jezdzic przez Pieszyce Dolne i juz mamy te same autobusy a jednak czesciej
wujo piątek, 19.01.2018 21:51
"duże logistyczne przedsięwzięcie" czyli np. wymiana rozkładu na przystanku w Pieszycach na Bielawskiej na własciwy. Ludzie weźcie sie za robotę albo zacznijcie szukać mniej skomplikowanej pracy bo jeśli burmistrzowie nie zrobią z wami porządku to zrobią to ludzie. ZKM nic nie robi tylko kasuje nasze pieniążki.
Max i Albert niedziela, 21.01.2018 18:55
ZKM ja tu widze niezly burdel No to ładnie nas urzadziliscie siostry
Pieszyczanin sobota, 20.01.2018 17:31
Ale wymyślili z linią 21,wieczorem z osiedla w Ddz autobus jest o 20.35 a następny dopiero po 22 .Toż to śok( jak mówi Kargul).
niedziela, 21.01.2018 18:38
O godz.22.22 jest w Pieszycach kolo urzedu to jak mam zdarzyc z popoludniowej zmiany z dzierzoniowa do rosciszowa czy to jest absurd czy radosna tworczosc zkm bielawa
niedziela, 21.01.2018 12:05
rozkład jazdy 21zupełnie niedostosowany do potrzeb ludzi ,którzy się uczą, pracują w Dzierżoniowie.Właściwie po co pisać swoje uwagi.Kogo to obchodzi jeśli zatwierdzono taki rozkład.
Mieszkanka Pieszyc sobota, 20.01.2018 23:05
Powinien wrócić dawny rozkład jazdy, myślę ze każdemu pasował a teraz gdy mam na 9 musze jechać o 7:47... Albo chociaż zwiększyć ilość godzin
Młodzież ucząca się piątek, 19.01.2018 16:46
W imieniu Młodzieży dojeżdżającej do Szkół prosimy o zwiększenie liczby kursów autobusów!
mieszkanka Pieszyc sobota, 20.01.2018 16:40
prawda.po co ruszali wogole rozklad 21,na 9 do szkoly w Dzierzoniowie trzeba jechac zaraz po 8.kto tak myslal i wymysil
piątek, 19.01.2018 23:39
LICZBA kursów
LICZBA połączeń
Przecież to są wartości określone liczebnikami! Mówi się "trzy kursy" czy "trzy litry/kilogramy kursów"? Nauczcie się wreszcie, od stu lat jest dostęp do powszechnej edukacji a ludzie dalej jak Piast Kołodziej.

Ilość to można mieć siana w głowie
autor sobota, 20.01.2018 12:45
"Uczył Marcin, Marcina", co to znaczy? :" kilogramy kursów". Tak napisałeś.
Full piątek, 19.01.2018 16:07
Zamiast narzekać do wsiąść sie za robotę i kupić samochód.mamy 21 wiek a co niektórzy jeszcze mentalnie w średniowieczu.Najlepiej być cipa życiowa i tylko narzekać.Co za ofiara lusu napisała ten list.
autor piątek, 19.01.2018 17:47
W 21 wieku, właśnie powinno się szukać innych rozwiązań. Zatrucie środowiska, problemy ze smogiem, a ty proponujesz ; samochód dla każdego. Komunikacja miejska w tych czasach to właśnie postęp a nie średniowiecze. Wiele dużych aglomeracji wręcz zachęca na różne sposoby swoich mieszkańców, aby korzystali z komunikacji miejskiej.
piątek, 19.01.2018 18:04
Dobrze, że jest XXI wiek, bo z taką pisownia nie skończył byś szkoły podstawowej, a kiedyś bez szkoły podstawowej nie dopuszczali do egzaminu na prawo jazdy.
qq piątek, 19.01.2018 21:23
Ty się powinieneś "wsiąść" za ortografię.
Pieszyce sobota, 20.01.2018 09:05
Może Ty jesteś tą ofiarą losu !! Nie każdy musi mieć samochód chociaż jest 21 wiek zastanów się co piszesz !!! I nie obrażaj ludzi !!!!
sobota, 20.01.2018 11:45
Jaki ty jesteś chory
Co za czub
Dzieci ciekawe jak mają mieć prawa jazdy
Idź ty czubie leczyć się
Pasażer-mieszkaniec Pieszyc sobota, 20.01.2018 10:03
Powinien wrócić stary rozkład jazdy.Autobus jechał co pół godziny i nikt przez tyle lat nie narzekał.Teraz 2 autobusy ganiają się z 20 minutową przerwą,a potem 50 minut,a zdarza się 80 minut nie ma nic. Wystarczą 3 autobusy 15 aby utrzymać 30 minutową częstotliwość razem z 20 min.przerwą dla kierowcy.Pełny kurs Dzierżoniów - Pieszyce - Dzierżoniów wynosi 65-70 min. Czy to za duże wymagania?
piątek, 19.01.2018 20:04
Rozkład-rozkładem , "najlepsi" tzw. kierowcy , buraki śmierdzące,wymuszają na skrzyżowaniach,rondach.
Mistrz sobota, 20.01.2018 08:34
A to ty z tym konikiem i wozem pełnym siana
sobota, 20.01.2018 09:59
Tak,twoja stara prowadzi w zaprzęgu
Grażyna sobota, 20.01.2018 00:30
ROZ JA CZEKAŁA GODZINE NA AUTOBUS TO AŻ MIE ŁOBIAD W GARACH OSTYG
piątek, 19.01.2018 23:27
W przetargu już w połowie 2017 roku było wiadomo, że linia 16 ulegnie likwidacji. Przetarg na początku obejmował jeszcze linię 16 a potem dokonano modyfikacji i w konsekwencji usunięto 16-kę. Ludzie dopiero dowiedzieli się o tym pod koniec roku.
mieszkanka Dolnych Pieszyc piątek, 19.01.2018 20:33
Jak wprowadzano zmiany kursowania autobusów do Pieszyc i z Pieszyc dlaczego nie zrobiono zebrania z mieszkańcami i na dodatek zostali pokrzywdzeni mieszkańcy dolnych Pieszyc ,brak dojazdów do pracy na godziny urzędowania oraz dojazd dzieci i młodzieży do szkół w Dzierżoniowie na godz,8 rano czy tak trudno w pomyśleć aby mieszkańcy mieli dogodny dojazd ,Na pewno P.Burmistrz powinna się nad tym głęboko zastanowić i zwołać jak najszybciej zebranie mieszkańców aby mogli się wypowiedzieć i wtedy podjąć konkretną decyzję ,czekamy na to posunięcie od P.Burmistrz ???
mieszkaniec piątek, 19.01.2018 19:22
A ja pytam kto ma nadzór nad biletomatami w autobusach bo się psują ,lub są wyłączone.A mandaty ruda wlepia
piątek, 19.01.2018 19:00
Linia 60 po skończeniu ostatniego kursu kursu powrotnego z Bielawy niech zmieni się np w linię 17 i jedzie do Piłsudskiego ludzie wtedy po 22 mają autobus do Dzierżoniowa
aaa piątek, 19.01.2018 18:56
Dla Pana, który proponuje zakup samochodu: co z dziećmi i młodzieżą dojeżdżającą do szkół, których rodzice pracują i nie mają możliwości odstawić pod szkołę i odebrać?
piątek, 19.01.2018 18:53
To jest paranoja !!! Na 14.00. do pracy przed 13.00 już muszę jechać,kończę pracę o 22.00.tuż przed 23.00. dopiero mam autobus do Dzierżoniowa,pomyśleliście o nas??? !!!!To jest chore!!!!
olo piątek, 19.01.2018 18:40
Autobusy dla ludzi???????? raczej odwrotnie ; Dziękujemy włodarzom za .....
autor piątek, 19.01.2018 17:39
" Duże logistyczne przedsięwzięcie", ktoś kto to powiedział, musi być żartownisiem.
Pieszyczanin piątek, 19.01.2018 17:31
Stary rozkład linii 21 miał pozostać bez zmian a jednak.... niech wróci to co było.
pracownik strefy piątek, 19.01.2018 16:16
Brak autobusu w kierunku Pieszyc po nocnej zmianie na strefie pierwszy autobus o 6,40 i to koło Taurona, a po nocce w sobotę rano pierwszy autobus po 7.
Mj piątek, 19.01.2018 16:29
Po 22 jedzie przez strefę autobus linii 15
autor piątek, 19.01.2018 16:23
O punktualności nie wspomnę
Uczeń piątek, 19.01.2018 15:07
Stanowczo za mało kursów!!!! A rozkład linii 15 pokrywa się z rozkładem linii 21!!! Stary rozkład + linia 16 były idealne! Zmieńcie coś, bo jest tragicznie!
Dzierżoniów, piątek, 19.01.2018 14:59
Szłamz Pieszyce na nogach do Dzierżoniowa
Observer piątek, 19.01.2018 12:12
"przy takim dużym logistycznym przedsięwzięciu" - hehehehe....
piątek, 19.01.2018 14:57
Życie przerosło ich umiejętnosci.
rozczarowana piątek, 19.01.2018 13:15
Jak widać Pani Konieczna to porażka dla miasta
piątek, 19.01.2018 13:19
Jak ktoś puści bąka w Pieszycach to pewnie też będzie jej wina, co nie?
olo piątek, 19.01.2018 13:34
Autobusy są dla tych co nie dojeżdżają samochodami, ale pani burmistrz z urzędem miasta , żeby "zaoszczędzić" potraktowała nas jak zmotoryzowanych & PASKUDNIE !!!!!!!!1
piątek, 19.01.2018 12:53
Strona internetowa rozkladu jazdy nigdy dobrze nie funkcjonowala.
piątek, 19.01.2018 12:21
Propozycja zmiany nazw przystanków:
Kamionki III -> Kamionki Sowia Dolina
Kamionki II -> Kamionki Środkowe
Kamionki I -> Kamionki Cmentarz
Kamionki Dolne - bez zmian
Rosciszów IV -> Rościszów Podolin lub Rościszów Górny
Rościszów III -> Rościszów Lasocin lub Rościszów Skrzyżowanie
Rosciszów II -> Rościszów Środkowy
Rościszów I -> Rościszów Szpital lub Rościszów Dolny
Bratoszów I -> Bratoszów Skrzyżowanie
Bratoszów II -> Bratoszów