Największa inwestycja z udziałem środków zewnętrznych w historii Pieszyc

czwartek, 4.1.2018 10:45 30608 77

2017 rok w Gminie Pieszyce zakończył się bardzo ważnym wydarzeniem. Burmistrz Pieszyc Dorota Konieczna-Enozel w imieniu Gminy Pieszyce podpisała umowę na budowę budynku żłobka wraz z demonstracyjnym budynkiem przedszkola w Pieszycach.

Umowa została podpisana w systemie zaprojektuj i wybuduj, co oznacza, że po stronie wykonawcy inwestycji – firmy Prefabrykat Sp. z o.o. będzie wykonanie nie tylko prac budowlanych, ale także przygotowanie niezbędnej dokumentacji, w tym m.in. opracowanie projektu budowlanego wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę, wykonanie robót budowlanych oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu.

Koszt realizacji całego zadania to 9 647 816,01 złotych. 6.281.241,96 złotych pochodzi z dofinansowania z Unii Europejskiej ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego (RPO WD) 2014-2020. Gmina ze swojego budżetu pokryje koszty w wysokości 3 366 574,05 złotych.

Budynek zostanie wybudowany powyżej Szkoły Podstawowej nr 1 w Pieszycach, za budynkiem przy ulicy Ogrodowej 25

- To dla nas drugie bardzo ważne zadanie. Udało nam się pozyskać duże środki z Unii Europejskiej na budowę nowego obiektu szatniowo-socjalnego na stadionie i basenie miejskim, teraz sfinalizowaliśmy kwestię budowy przedszkola i żłobka – wylicza burmistrz Pieszyc Dorota Konieczna-Enozel. - Na te cele ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego pozyskaliśmy w sumie 8.066.822,10 złotych. Dziś stoimy przed faktem realizacji w Pieszycach inwestycji za najwyższą dotychczas kwotę z równie dużą dotacją z zewnątrz.

Budynki obecnego Przedszkola Publicznego nr 2, które nie spełniają dziś bardzo wygórowanych wymagań dla obiektów użyteczności publicznej, przeznaczone zostaną na mieszkania komunalne.

Część żłobkowa liczyć ma około 550 m2, a przedszkola około 1570 m2. Budynek zostanie wybudowany powyżej Szkoły Podstawowej nr 1 w Pieszycach, za budynkiem przy ulicy Ogrodowej 25 i będzie to bardzo nowoczesny i niskoenergetyczny obiekt spełniający potrzeby naszych mieszkańców. Obiekt będzie dostosowany dla osób niepełnosprawnych, a jego demonstracyjność będzie polegała na niskim zużyciu energii cieplnej.

Wstępnie zakończenie robót budowlanych planujemy na koniec 2018 roku.

Źródło: UMiG Pieszyce

Przeczytaj komentarze (77)

Komentarze (77)

Mieszkanka Pieszyc piątek, 12.01.2018 11:06
Bardzo dobra inwestycja! Popieram w 100%
demokrata środa, 10.01.2018 16:08
P.Burmistrz lubi być na tapecie,lubi się wkręcać tam gdzie jest kamera,a to co mowi trudno powiedzieć że jest prawdą???Pożyjemy zobaczymy a wybory niedaleko!
obserwator środa, 10.01.2018 16:11
Przejdzie z PO do PiS i będzie o.k
mieszkaniec Piławy górnej. poniedziałek, 08.01.2018 22:06
I znów ta Unia Europejska pomaga. A podobno taka zła. Brawo dla gospodarza.
poniedziałek, 08.01.2018 22:40
Bez Unii się da. USA Chiny jakoś sobie dają radę
rozczarowana piątek, 05.01.2018 08:46
Lans, ciagły lans, a Pieszyce toną. Pani Konieczna korzysta z chwili, ale dla siebie. Szkoda było głosu.
niedziela, 07.01.2018 21:21
Konieczna obiecuje, obiecuje a w Kamionkach wodociągu nie będzie!
Halszka poniedziałek, 08.01.2018 11:20
ależ Wy Obaliści musicie się napracować. Czujność ,czujność i ....... natychmiastowa opinia (wiadomo jaka ). Czarny pijar sprawdza się na szczytach władzy to czemu nie pociągnąć tego w dół do powiatów i miasteczek takich jak Pieszyce.
Co złego w budowie tego obiektu widzisz jeden z drugim, napisz może masz rację ale proszę o konkrety.
niedziela, 07.01.2018 19:27
Pani Burmistrz, gratuluję, to bardzo ważna i potrzebna inwestycja a co najważniejsze z dofinasowaniem unijnym. Powodzenia
piątek, 05.01.2018 11:18
system "zaprojektuj i wybuduj" - najbardziej niekorzystny dla inwestora. Jak można wszystko zlecić jednemu wykonawcy: pomysł, projekt, realizację, kierowanie i nadzór nad budową. Przecież to sprzyja kombinowaniu i wciskaniu tandety, podpicowanej na koniec, tak jak makijaż na pięknej buzi Pani Burmistrz. Atrakcyjny wygląd i tony szpachli i farby jako efekt końcowy, czy to na inwestycji, czy na twarzy, to działa tylko na krótką metę.
Autor78 niedziela, 07.01.2018 17:57
A wiesz co to jest nadzór inwestorski i inspektor nadzoru? Nie wypowiadaj się w tematach o których nie masz pojęcia i ja nikogo tu nie bronię bi nie znam tej firmy , a nie można z góry zakładać , ze będzie kombinować i oszukiwać.Pozdrawiam
niedziela, 07.01.2018 18:10
Praktyka człowiecze i życie, realny świat, a nie pobożne życzenia i naiwne myślenie. Nikt tu nie będzie zatrudniał insp. Nadzoru, bo paniusia wśród swoich znajomych i rodziny nie ma takich ludzi, więc obcym nie da kasy, a sama i tak wie lepiej co i jak ma być zrobione.
piątek, 05.01.2018 18:20
Ale bzdura. Jest właśnie wręcz odwrotnie, gdzie jedna firma wie wszystko, a przede wszystkim, jak realizować swoje zamierzenia. Poza tym nic nie dzieje się bez kotroli, spotkań na budowie i monitoringu.
sobota, 06.01.2018 10:04
Kontroli? Przez kogo? Przez malowaną lalę? Hotelarkę, czy pokojówkę? Samo prawo budowlane mówi o zakazie łączenia kierowania budową i nadzorowania jej jednocześnie. Oddać wszystko w ręce wykonawcy, bez kontroli. Gdzie tu interes Inwestora? Prosty przykład. Chcesz wybudować sobie dom. Czy bierzesz wykonawcę, dajesz mu np. 500 tys. I oddajesz wszystko w jego ręce, i projekt, i realizację, i wykończenie? No życzę powodzenia. W najlepszym wypadku dojdzie tylko do przepłacenia za ten dom, o ile nie zbudują go z tektury.
czwartek, 04.01.2018 12:40
Czy rzeczywiście w Pieszycach, gdzie bezrobocie jest porażające prawie 4 miliony z budżetu wykłada się na przedszkole???
nielubiealepomysldobry sobota, 06.01.2018 14:53
moje dzieci nie skorzystają , bo dorosłe prawie są, ale co zamiast na inwestycje to na zapomogi ma wydać?
autor niedziela, 07.01.2018 17:23
Najlepiej dać na kościół,i kolęda będzie leprza
czwartek, 04.01.2018 12:53
A gdzie to bezrobocie??? Nie pracuje ten ,co nie chce. Takie jest moje zdanie.A przedszkole i żłobek jest bardzo potrzebny.Może nie masz dzieci które by skorzystały,ale pomyśl o wnukach.Bo to będzie na lata. Brawo Pani Burmistrz!!!!
czwartek, 04.01.2018 18:28
Pani Dorotka jest SUPER :)
autor sobota, 06.01.2018 11:44
PUKAŁBY JAK JEHOWY DO DRZWI!
piątek, 05.01.2018 23:46
bardzo mondra inwestycja.
Krasnal Hałabała piątek, 05.01.2018 20:39
A podzamcze już rozliczone?
MIESZKANIEC piątek, 05.01.2018 18:03
Super lokalizacja ,a co na to ludzie którzy mieszkają w okolicy.Będą mieli fajne widoki ze swoich okien,i ten warsztat samochodowy
chyba nigdy piątek, 05.01.2018 16:36
A kiedy wodociągi w Rościszowie
czwartek, 04.01.2018 20:10
Pieszyce przegrywają. Brud i dziurawe drogi. Taka jest rzeczywistosć. Konieczna to porażka.
Pieszyce piątek, 05.01.2018 09:07
Człowieku zastanów się co piszesz !!! Pani Konieczna doprowadziła trochę Pieszyce do porządku . Co było za Obala tyle lat był burmistrzem . Nic nie robił dla Pieszyc kasę zostawił pustą .A porażką to jesteś chyba ty !!! I zostawcie Panią Burmistrz wreszcie w spokoju . Bo jak czytam te wasze komentarze to szlak mnie trafia !!!!!!!
piątek, 05.01.2018 12:44
Prawda. Pani Konieczna > Pan Obal.
Góral czwartek, 04.01.2018 18:31
Oby nie skończyło się tak jak z wyciągiem narciarskim na Wielką Sowę. Były uściski, gratulacje, wizualizacje, piękne i wielkie plany i ... jak zwykle.
piątek, 05.01.2018 08:43
Na wyciąg miasto nie ma wpływu niestety.
To inwestycja prywatna, jak budowa sklepu, domu albo garażu.
Gmina wydaje ewentualnie papiery i nie ma nic do tego.
piątek, 05.01.2018 10:29
Hahaha co złego to nie my
piątek, 05.01.2018 18:23
gdybyś miał/miała trochę pojęcia, to byś wiedział jak to wygląda. nie rozpowszechniaj nieprawdy, bo mijasz się z racją i próbujesz jeszcze jej bronić
gringo czwartek, 04.01.2018 20:11
Pamiętam komentarz pani burmistrz dotyczący kosztów utrzymania ośrodka kultury - były a właściwie są bardzo duże w stosunku do budżetu. To była racjonalna wypowiedź, dało się wyczuć biznesowe podejście. Tymczasem, pomijając lokalną politykę, pani burmistrz decyduje o inwestycji , która wygeneruje kolejne gigantyczne koszty utrzymania i de facto zadłuży nas na kolejne lata. Co z budynkiem dotychczasowego przedszkola, Szkoły Podstawowej nr 2 czy dawnej biblioteki - jaki byłby koszt ich dostosowania na cele przedszkolne? Czy decyzja ta jest podparta analizą stosunku urodzin do zgonów? Dotacje unijne są celowe co nie oznacza, że muszą być wykorzystywane na cele budzące kontrowersje choć przyznać należy , ze to ta sama taktyka, którą stosował poprzednik. Jemu to nie pomogło a Pieszyce tkwią w tym samym marazmie i nie mogą nawet liczyć na racjonalizację budżetu adekwatną do możliwości naszej Gminy. Droga dobo dopytaj o planowane koszty utrzymania inwestycji i skąd będą pochodzić środki własne gminy - rzetelność tego wymaga.
piątek, 05.01.2018 08:37
Różnica w tym, jak poprzednik budował a jak to bedzie teraz polega wlasnie na tym że będzie do budynek demonstracyjny - oszczędny - przeczytaj dokładnie informacje. Koszty jego utrzymania beda relatywnie niskie, a i tak przeciez miasto dzis musi utrzymywac dwa - 2, obiekty i tutaj koszty są duże.
piątek, 05.01.2018 08:45
Proszę się nie kompromitować wpisami typu "relatywnie niskie" czy "budynek demonstracyjny" bo to pustosłowie!!! Jeżeli budynek ma służyć celom publicznym to będzie tak samo eksploatowany jak każdy inny i będzie się tak samo amortyzował jak każdy inny. Doradca pani burmistrz i autor tego wniosku bazuje na beznadziejnych pomysłach, które na nieszczęście Bielawy już wdrożył swoje genialne pomysły. Ile kosztują ich utrzymanie i jaka jest korzyść społeczna należy dopytać u źródła. A Pieszyczanom w tej sytuacji można tylko współczuć
piątek, 05.01.2018 18:25
Brawo, gratuluje i życzę powodzenia. Proszę nadal iść tym tokiem rozumowania. Droga będzie krótka. Jestem za, niech budują. Niech Pieszyce wreszcie odżyją.
czwartek, 04.01.2018 17:37
Gratulacje dla Pieszyc kobieta potrafi
piątek, 05.01.2018 04:25
żebrać potrafi jak cała Polska.
niedziela, 07.01.2018 14:13
zebra to twoj dzik:):)
piątek, 05.01.2018 08:23
Jeżeli pozyskiwaniem dużych pieniędzy na rozwój nazywasz żebraniem to gratuluję.
CIAPATY czwartek, 04.01.2018 13:31
Dla dzieci uchodzców szykujeta , bo przecież unia darmo nie daje
pieszyce to dno piątek, 05.01.2018 04:22
Unia dała pieniądze a później da dzieci (wiadomo jakie i skąd )
b. Radny Bielawa l. głosów 124 piątek, 05.01.2018 00:10
oficjalne poparcie ZRPD (zjednonoczej rady powiatu dzierżoniowskiego) dla obecnego burmistrza Bielawy. (bez względu na wynik partyjny poparcia PIS) - szacunki bukmacherskie 60% kontra reszta kandydatów.
Jola z obuwniczego czwartek, 04.01.2018 20:50
Czy wiadomo coś o zmianach w rozkładać, od wtorku wracam do domu koło 20 choć pracuje w obuwniczym w rynku DDZ do 18 jak wielu, ale autobus dopiero o 19.15. Ludzie przeżywają dramat blakaja się po zimnym Dzierżoniowie czekając na autobus, a tu się mami nas kolejnymi obietnicami.
czwartek, 04.01.2018 20:53
Ktoś podobno złożył do urzędu w Pieszycach i ZKM Bielawa propozycje dotyczące komunikacji w Pieszycach. Dodatkowo ludzie mogą na maila urzędu wysyłać swoje propozycje. Jedni piszą, że nowy rozkład okej a inni, że stary był lepszy. Trzeba poczekać do następnego tygodnia.
czwartek, 04.01.2018 20:30
Moje dziecl nie pójdę nigdzie
czwartek, 04.01.2018 12:43
Nasze dzieci beda mialy godziwe warunki przebywania w przedszkolu i zlobku. Wszystko bedzie w jednym miejscu. I tak powinno być już dawno. Wiedziałam, że głos oddany na panią to "konieczna" zmiana. I nie myliłam się.
czwartek, 04.01.2018 19:10
nasza rodzina też oddała głosy na obecną Panią Burmistrz ale jak nie zmieni nowego rozkładu jazdy i nie doda kursów alby można było dojechać do pracy i wrócić to może to być jej ostatnia kadencja.
czwartek, 04.01.2018 19:46
Ja tez nie zmarnowałam oddanego głosu . Pani Doroto jestem dumna z Pani Burmistrz . Bede ponownie głosować na Pania
czwartek, 04.01.2018 13:05
Moje dziecko akurat dzięki temu będzie miało dalej, żałuję tego i żaden nowy ośrodek mi tego nie wynagrodzi.
czwartek, 04.01.2018 17:30
Moje dziecko też będzie miało dalej i wcale mi to nie przeszkadza. Dzieci będą miały lepsze warunki. Bądźmy optymistami. Nauczmy się cieszyć, a nie tylko narzekać .
czwartek, 04.01.2018 13:09
Ile dalej? 300-400 metrów może od bielawskiej, nieco wiecej od ogrodowej. Nie lepiej przejść/przejechać nieco wiecej, aby dziecko miało lepsze warunki przez lata wczesnego wychowania? Nie pani ma to wynagrodzić nowy ośrodek, ale zapewnić lepsze warunki pani dziecku. prosze o nim pomyslec.
aaa czwartek, 04.01.2018 18:32
no,no ale z tej p. Doroty to niezła laska!!!!.
czwartek, 04.01.2018 18:05
Kika lat temu trafił się inwestor z Legnicy niejaki p.Andrzej B.,z którym podpisano umowę na zainwestowanie w wyciąg narciarski na Wielką Sowę.Jak daleko sprawy zaszły?...
czwartek, 04.01.2018 17:33
Dieter Meier w Pieszycach ? :D
MIESZKANIEC czwartek, 04.01.2018 17:00
Z dwóch przedszkoli zrobią mieszkania ,i je sprzedadzą .A co z ruderami w których mieszkają ludzie I jeszcze muszą płacić ,i co roku podwyżka . Te mieszkania są własnością U. M, w Pieszycach. Są zawilgocone i mieszkają w nich dzieci .Pani burmistrz tym się nie przejmuje .Były dyrektor ZGM powinien stanąć przed sądem za korupcje .PANI BURMISTRZ CZAS REMONTOWAĆ PIESZYCE.
... czwartek, 04.01.2018 16:20
Jakoś z trudem dociera do publiki to, że autobusy są własnością przewoźników którzy stanęli do przetargu - a nie ZKM-u...
czwartek, 04.01.2018 16:13
Bardzo ładna z niej kobieta...
PRL czwartek, 04.01.2018 14:51
Mniej dzieci dojeżdża do szkół i ogranicza się kursy ZKM, ale przedszkole musi być. do Du.y
czwartek, 04.01.2018 14:58
Ogranicza sie kursy, zeby autobusy nie jezdzily puste i twoje pieniadze nie szly na darmo. Bardzo dobra decyzja, kwestia tylko ulozenie ich odpowiednio i bedzie dobrze.
czwartek, 04.01.2018 15:08
A kiedy jeździły puste ? Trzeba było krótsze autobusy kupić i tyle albo za niższe pieniądze przetarg ogłosić. Wtedy jeździłyby starsze ale z większą częstotliwością.
czwartek, 04.01.2018 15:11
a kto i kiedy kupowal autobusy? prosze sobie odpowiedziec na to pytanie i reszta bedzie jasna.
bez odbioru
czwartek, 04.01.2018 15:18
A ja z odbiorem. Operator powinien kupić krótsze gdyby ZKM tego wymagał. ZKM nie określił wymaganej długościi autobusów do obsługi linii. A tak na wszystkich liniach ZKM jeżdżą 12 metrowe autobusy a na niektórych wystarczyłby 8-9 metrowy autobus lub nawet busik miejski.
rozczarowana czwartek, 04.01.2018 14:23
Pani Konieczna zawiodła. Własny lans i propaganda, a efektów nie widać.
czwartek, 04.01.2018 14:41
teraz to pojechales/las. załóż okulary, chociaz to chyba juz nie pomoze
czwartek, 04.01.2018 14:54
Dokładnie. Mimo wtopy z ZKMem reszta działań jest okej. Widać zmiany. Życzę II kadencji ale i przemyślenia kursów ZKM.
Gaga czwartek, 04.01.2018 14:36
Super!!! Pieszyce rozwijają się. Na pewno podczas jednej kadencji nie uda się zrobić wszystkich założeń, ale widać zmiany na plus.
czwartek, 04.01.2018 12:58
Pewnie zaraz będzie narzekanie, tradycyjnie, ale miasto sie wreszcie rozwija, obralo jakis kierunek i sie go trzyma. Jest plan i realizacja. Gratulacje
Buhaha czwartek, 04.01.2018 14:05
Szczególnie rozwija się od byłego kina do góry!!
czwartek, 04.01.2018 14:13
Ciesze sie, ze też to zauważyłeś :D
czwartek, 04.01.2018 13:37
Porażka- dlatego mamy i będziemy mieć dziurawe drogi
Observer czwartek, 04.01.2018 13:49
Czy na podworku miales/-as przydomek "Smerf Maruda"?:-)
czwartek, 04.01.2018 13:20
To tylko początek! Będzie więcej!
@ czwartek, 04.01.2018 12:59
Zaciągajcie długi-dzieci jak wyjdą z przedszkola to spłacą
czwartek, 04.01.2018 13:03
Niestety, to jednak przede wszystkim za pieniadze z UE.
Ci co mieli zadłużyć miasto już to skutecznie zrobili wcześniej.
nie ma dzieci i nie będzie piątek, 05.01.2018 04:20
to jak nie będzie pieniędzy z UE to co będzie ??? g...no
czwartek, 04.01.2018 13:02
Dobry krok piekna inwestycja i to za pieniadze z unii. Niech sie inni ucza i nasladuja, a Pani nadal robi skutecznie swoje.
Czas na zmiany, na nowe Pieszyce.
czwartek, 04.01.2018 12:40
Czyli za jedna inwestycja uda sie rozwiazac dwa problemy. Brawo!