Ruszyła inwentaryzacja linii kolejowej Dzierżoniów-Bielawa

niedziela, 6.8.2017 05:00 45492 76

Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu w ramach prowadzonej w obszarze kolejowym działalności w miesiącu sierpniu przystąpiła do inwentaryzacji infrastruktury wytypowanej przez Zarząd Województwa jako linii 341 (łączącej stację Dzierżoniów Śląski ze stacją Bielawa Zachodnia) i 318 (zlikwidowana, nigdy nie zelektryfikowana, jednotorowa linia kolejowa o długości 59,800 km, łącząca stacje: Leszno Dworzec Mały i Krzelów) do przejęcia na własność.

                         Zdjęcie przedstawia szlak pomiędzy przystankami Bielawa Wschodnia - Bielawa zachodnia


W dalszej kolejności zostanie przygotowana opinia techniczna mająca na celu określenie rzeczywistych potrzeb związanych z przywróceniem linii do eksploatacji. W ramach opinii zostanie wykonana analiza dla trzech wariantów rewitalizacyjnych zakładających trzy poziomy:
 
Poziom pierwszy: minimalny zakres remontowy, bez rewitalizacji peronów i przejazdów (tylko częściowy remont torowiska).
 
Poziom drugi: zakłada remont peronów i przejazdów (wraz z montażem sygnalizacji), ciągłą wymianę podkładów kolejowych wraz z przymocowaniami.
 
Poziom trzeci: kompleksowa wymiana toru (na bezstykowy) wraz z całą infrastruktura okołotorową.
 
Analogiczne działania zostaną podjęte w stosunku do linii numer 308, 322, 336 oraz 340. Zakończenie inwentaryzacji wraz z przygotowaniem opinii (dla trzech wariantów rewitalizacyjnych) ze względu na rozległość sieci planowane jest na koniec września 2017.          

Źródło: DSDiK

Przeczytaj komentarze (76)

Komentarze (76)

. sobota, 12.08.2017 17:05
Bielawa to nie Karpacz, ani Kudowa , ani Lądek Zdrój ,ani okolice Stronia Śl. ,które są zapleczem zimowo letniego wypoczynku pod Czarną Górą w Masywie Śnieżnika. Również od strony Kłodzka i Nowej Rudy turyści mają więcej atrakcji w Górach Sowich. Wiec kolej do Bielawy , skończy się na inwentaryzacji.
. sobota, 12.08.2017 16:56
Dla picu PKP robi inwentaryzację, aby nie zarzucili , że nie odpowiadają na głosy LUDU.
sobota, 12.08.2017 16:15
tam wrony zawracają po hugo tam kolej
Middle finger up piątek, 11.08.2017 06:09
To z dzierzoniowa do bielawy az 59 tysiecy kilometrow?
Fuck ale sie pozmienialo
kracy piątek, 11.08.2017 11:34
Czytanie ze zrozumieniem powinieneś skończyć jednak szkołę podstawową
mr P czwartek, 10.08.2017 22:23
Pociąg pod same jezioro albo i dalej
Stacja w Pieszycach
Pociąg do Otmuchowa, Skorochów-Nysa, Biały Kościół
Yo yo piątek, 11.08.2017 05:46
Yeah bezposrednie polanczenie do Nowego Yorku I do Rzymu
Rower wtorek, 08.08.2017 19:48
Idiotyczny pomysł, jak mam jechać z Bielawy do Dzierżoniowa to wolę autobusem. Jakiś idiota ten pomysł promuje.

Jak ktoś napisała wcześniej, ścieżka rowerowa w tym miejscu i nic więcej nie potrzeba.
~ wtorek, 08.08.2017 21:29
A co z połączeniem Bielawa-Wrocław? Jedyna opcja, to przez Pieszyce i kółeczkiem dookoła Dzierżoniowa - 30-40 min, zanim się wyjedzie. Nie mówiąc o korkach, wypadkach itp. na ósemce i wlocie do Wrocławia. Kolej takich problemów nie ma. I bilety są tańsze.
Na planowanej trasie metropolitalnej przez Sobótkę, Kobierzyce i wrocławskie osiedla raczej braku chętnych nie powinno być.
f czwartek, 10.08.2017 15:20
To lepiej może ze Srebrnej Góry, przez Bielawę i kółeczkiem przez Pieszyce, dookoła Dzierżoniowa - jak szaleć to na całego.
wtorek, 08.08.2017 07:32
Prosze Panstwa, pomiedzy Dzierzoniowem Pieszycami I Bielawa powstanie nowe polaczenie kolejowe tak zwane monoreil , czyli kolej jednoszynowa. Kazde miasto bedzie mialo 4 przystanki.Maxymalna predkosc do 200 km/h ,czestotliwosc co 15 minut , cena biletu 5zl . Powstanie tez polaczenie do Rosciszowa Kamionek Jodlownik I do wyzszych partji gor Sowich gdzie mieszcza sie wyciagi narciarskie. W Rosciszowie planuje budowe hoteli Mariot I Holiday Inn .Pomiedzy Bielawa a Pieszycami powstanie lunopark 2 razy wiekszy niz ten w Chorzowie na Gornym Slasku. Zas w Gorach Sowich a raczej u ich podnuza powstanie Jurasic Park z ruszajacymi sie jak w Dysney Landzie Poteznymi dinozaurami. Bedzie tez potezny greenhouse z Palmami I specjalna arena z basenem I pokazy delfinow I foczek morskich.Powstanie mase restauracji z najlepszymi typowo polskimi kunsztowo wykreowanymi specjalami. Mieszkancy okolic znajda wysokie platne pozycje w serwisie. Bedziemy mieli turystow z calej Europy,.O tym wszystkim powiedzial mi pijany radny z Bielawy , postawilem mu jeszcze pol litra na wynos do domu , I bardzo sie boje zeby on nie wytrzezwial bo wtedy cala ta jego historia zamieni sie w malutka budke z piwem albo lodami nad jeziorem bielawskim, a ppociag w ciuchcie muzeum.
dawa wtorek, 08.08.2017 10:20
hahaha.ciebie chyba prochy trzymają
ee wtorek, 08.08.2017 14:27
Mało inteligentny jesteś. Chyba ty za dużo prochów bierzesz i uszkodziły ci szare komórki i dlatego nie potrafisz odróżnić żartów. NIEKUMATY jesteś..
Dreamer środa, 09.08.2017 05:10
Pomarzyc nie mozna?
Pasazer wtorek, 08.08.2017 06:43
Pociag do Rozwoju znow opozniony.
autor niedziela, 06.08.2017 17:56
Drogi są coraz lepsze, autobusów nie brakuje, aut przybywa. Kto będzie używał tę linię? Duże fabryki zamknięte. Szkoda pieniędzy na inwentaryzację. Drugi PRL? Czytajcie moje książki o PRL-u, jak lekko się wydawało państwowe pieniądze, jak się pracowało. Walerian Domanski księgarnie w powiecie
poniedziałek, 07.08.2017 09:13
Niedługo PKS Dzierżoniów w likwidacji zakończy działalność i niby czym ludzie mają się dostać z Bielawy do Wrocławia? Latającym dywanem, czy rowerem?
poniedziałek, 07.08.2017 23:01
Do niedawna jeździł po powiecie tylko Romańczuk i PKS. Od niedawna jeździ Beskid którego godziny odjazdu to 10-20 minut przed PKSem i to on zastępuje powoli PKS. Jak PKS upadnie Beskid zwiększy liczbę kursów. Także nie chrzań że ludzie nie mają się czym dostać bo już jeździ nowy przewoźnik.
środa, 09.08.2017 14:17
Zobacz jakim taborem dysponuje ten Beskid. Jeszcze gorszy od tego z upadającego PKS. O wiele lepiej jest pojechać nowym szynobusem i przede wszystkim bezpieczniej. Po rewitalizacji linii 137 będzie także szybciej. Także TY nie chrzań!
poniedziałek, 07.08.2017 23:29
W pierwszej kolejności wypadałoby się przejechać DK8 do Wrocławia i poczuć ten dreszczyk emocji próbując uciec na pobocze (którego nie ma), gdy jakiś mistrz kierownicy postanowi sobie wyprzedzić, a dopiero później pisać o coraz lepszych drogach... A to, że aut przybywa właśnie bardzo dobrze widać na ósemce.
poniedziałek, 07.08.2017 23:48
Przynajmniej wiem teraz książek którego autora na pewno nie kupować. Drugi PRL jeśli jest to wyłącznie w pańskiej głowie, mentalna komuna. Najlepiej nic nie robić, niech niszczeje, zupełne dziadostwo. W cywilizowanych krajach kolej, zwłaszcza regionalna, to kręgosłup transportu. Ale komu ja to piszę...
~ niedziela, 06.08.2017 21:18
drogi to lepsze może będą jak 8 wyremontują. Za jakieś 8-10 lat. Nie mówiąc co będzie się działo w czasie remontu, trwającego pewnie ze 2 lata.
Przejazd autobusem to często ponad 2 godziny (korki, przejazd dookoła dzierżoniowa, jordanów, liczne wypadki), a koleją szanse są spore, że nie będzie trwał nawet połowy tego.
poniedziałek, 07.08.2017 20:24
No nareszcie przyszła kolej na Bielawe
autor poniedziałek, 07.08.2017 14:33
Jeżeli te prace ruszą to powinna tym zająć się prokuratura. To jest wyrzucanie pieniędzy w błoto. To będą pociągi widma. PUSTE .
~ poniedziałek, 07.08.2017 15:42
Pewnie nie będą dochodowe, zwłaszcza na początku. Ale uwaga, niespodzianka: >90% połączeń regionalnych nie jest. A wciąż działają i mają się dobrze, bo od zawsze są dofinansowywane przez województwo i inne samorządy, które zyskują na połączeniu o wiele więcej niż wydają. Pociąg/szynobus z Bielawy do Wrocławia, jadący ~1 godz (pks jedzie prawie 2 h, a często dłużej przez wypadki i korki) bez względu na porę dnia, ruch i inne utrudnienia, zatrzymujący się m.in. w Kobierzycach i na osiedlach wrocławskich, pusty jednak nie powinien być przez dłuższy czas.

A sam odcinek z Bielawy, już po odbudowie, generować będzie przecież minimalne koszty - to tylko kilka kilometrów więcej.
Sabała poniedziałek, 07.08.2017 16:03
Bajki opowiadasz.
asdadad poniedziałek, 07.08.2017 14:39
bzdury piszesz
szkoda gadać poniedziałek, 07.08.2017 15:01
To tylko inwentaryzacja - dla picu, aby nie zarzucano PKP, że ma złą wolę i nic w tym kierunku nie robią, kiedy ktoś podjął ten temat. Są pilniejsze odcinki do uruchomienia, choćby ze Stronia Śląskiego - Lądka Zdroju do Gdyni , Świnoujścia i Warszawy jak przed laty. Wstyd przed turystami, którzy komentują popadające w ruinę przystanki i niemożliwość bezpośredniej podróży nad morze i centrum kraju. Nie mówiąc o szynobusach, które nie może uruchomić również Dolej Dolnośląska ze względu fatalny stan torowiska....
poniedziałek, 07.08.2017 18:13
Normalnie jak zdarta płyta. Przestań już koleś pisać do znudzenia to samo, bo się rzygać chce! Chyba masz w tamtych okolicach jakiś interes, że tak męczysz?
. poniedziałek, 07.08.2017 19:17
Naiwny jesteś .
pkpcargo poniedziałek, 07.08.2017 13:13
super!!!!! nareszcie. bedzie pociag na jezioro!!! yuppii
stefan poniedziałek, 07.08.2017 12:52
sciezke rowerowa tam mozna zrobic
Woźnica poniedziałek, 07.08.2017 12:03
Ja bym przywrócił zaprzęgi konne.
Argument "zawsze jeździły na tej trasie", i są ekologiczne.
kolejorz poniedziałek, 07.08.2017 09:21
PARANOJA !!!!!!! Przed wyborami komuś przyśniła się wizja i wyszedł z taką propozycją . Komu potrzebna jest ta linia kolejowa . Bardzo wielka inwestycja , a okaże się że dwa pociągi na dzień przejadą , bo będzie nie rentowne . A wszyscy którzy teraz tak za tym obstają będą wielce oburzeni , że tak mało pociągów jedzie . Kto przy zdrowych zmysłach będzie jechał pociągiem z Bielawy do Dzierżoniowa . Jak się dostanie na dworzec , gdy mieszka daleko od dworca . Pociąg to nie autobus nie zatrzymuje się co 500 m . A może będzie jechał wolno aby pasażerowie mogli do niego wskakiwać jak i jechać na schodach , jak za historycznych czasów .
dzierżoniowianin poniedziałek, 07.08.2017 09:31
Spokojnie. Uruchomią linię kolejową, to ZKM dostosuje swoje linie, żeby dowieźć pasażerów do dworca. I tak Bielawa ma o jeden przystanek więcej jak Dzierżoniów. Nota bene przydałby się jeszcze przystanek Dzierżoniów WSSE, wtedy pracownicy z Bielawy mieliby dogodny i szybki dojazd na Dzierżoniowską strefę.
kolejorz poniedziałek, 07.08.2017 09:40
I zapłacą za bilet dwa razy , chyba że komunikacja miejska, będzie dowoziła na dworzec za darmo . Tak aby udowodnić opłacalność inwestycji . Dwa raz więcej czasu i kasy trzeba będzie poświęcić , aby dostać się z Bielawy do Dzierżoniowa . I z dworca PKP w Dzierżoniowie, aby pojechać np na osiedle następny bilet i czas. Gratuluję pomysłu .
~ poniedziałek, 07.08.2017 10:42
Ta linia nie byłaby perspektywiczna, gdyby rzeczywiście łączyła tylko Bielawę z Dzierżoniowem. Ale, że modernizowana będzie cała trasa przez Świdnicę, Sobótkę i Kobierzyce do Wrocławia - to głupotą wręcz byłoby nieprzedłużenie jej o te kilka kilometrów do 30 tys. miasta.
Observer poniedziałek, 07.08.2017 10:55
Amen! Wszelkie dalsze komentarze zbyteczne. Narzekacze - sprobujcie dla odmiany polubic cos w swoim otoczeniu...
Lubicz poniedziałek, 07.08.2017 16:06
Zaproponuj coś mądrego to polubię. Głupot nie lubię i polubić nie jestem w stanie.
Bielawianin poniedziałek, 07.08.2017 17:16
Te Lubicz może byś tak pomyślał że z Wrocławia, trochę ludzi by przyjeżdżało aż do Bielawy i zwiedzało góry?
środa, 09.08.2017 16:58
Dla "trochy" ludzi nie potrzeba kosztownej linii kolejowej i kosztownego pociągu. Większość ludzi z Wrocławia przyjeżdża swoimi wypasionymi SUV-ami (gdybyś chodził po górach to byś je widział), a dla pozostałych wystarczy autobus, albo nawet busik.
Lubicz wtorek, 08.08.2017 09:48
Po górach się chodzi lub jeździ na rowerze , a nie zwiedza .
środa, 09.08.2017 14:19
Bardziej głupiego komentarza nie widziałem.
szkoda gadać niedziela, 06.08.2017 19:05
Przywrócenie kursowania pociągów na odcinku z Kłodzka do Stronia Śląskiego jest pilne, a nie krótki niewiele znaczący odcinek między Dzierżoniowem , a Bielawą. Uzdrowisko Lądek Zdrój i Stronie Śl. pozbawione zostały bezpośredniego połączenia kolejowego z GDYNIĄ, ŚWINOUJŚCIEM i WARSZAWĄ . To wstyd dla PKP. Dla picu PKP zabiera się za nic nie znaczącą inwentaryzację , dla niewiele znaczącego fragmentu kolejowego.
dz poniedziałek, 07.08.2017 09:27
A co Ty tak lobbujesz za tamtą linią? Tutaj kolej do Bielawy ma duży potencjał. Może to być jeszcze lepszy tak jak piszesz "strzał w 10" jak kolej do Kudowy, szczególnie jeżeli chodzi o walory turystyczne. W połączeniu z rewitalizacją linii nr 285 na pewno całą linia napędzi turystów w miejsca gdzie zlikwidowano przemysł i nadal jest wysokie bezrobocie. Jak pamiętam to kiedyś się jeździło na wycieczki szkolne pociągiem do Sobótki. Były to super wyprawy. Jeżeli zaś chodzi o czas przejazdu to przypominam, że PMK (Podsudecka Magistrala Kolejowa - linia 137) ma zostać kompleksowo zrewitalizowana do 120 km/h wraz z elektryfikacją. W przypadku przedłużenia linii trakcyjnej do Bielawy wyłoni się bardzo dobre i szybkie połączenie do Wrocławia przez Jaworzynę Śląską. Na koniec napiszę, że wiem z dobrego źródła o zwiększającej się liczbie turystów w naszym regionie co już ciągnie za sobą inwestycje w hotelarstwo. Kolej do Bielawy ten trend tylko przyspieszy, co znacząco wpłynie na zmniejszenie bezrobocia w naszym regionie.
89oi niedziela, 06.08.2017 19:26
Mówisz Lądek Zdrój - Gdynia, albo Warszawa - Stronie Śląskie haha to jest
totalny absurd i kto będzie płacił za puste pociągi może ty? Z Kłodzka
da się na pewno dojechac autobusem do Lądka i Stronia. Gdyby było pilne
(opłacało by się) to by to przywrócili. Ale w jednym masz rację odcinek Bielawa
Dzierżoniów jest totalną bzdurą bo między tymi miejscowościami jest
100x bardziej wygodna miejska komunikacja autobusowa.
Observer poniedziałek, 07.08.2017 08:01
Zatem wedlug Ciebie linie kolejowa Bielawa-Wroclaw reaktywuje sie jako konkurencje dla ZKM na odcinku Bielawa-Dzierzoniow?:-)
89oi poniedziałek, 07.08.2017 15:21
Nic się nie reaktywuje no chyba że na siłę ale i tak to padnie
bo nie będzie się opłacać. Obecnie w ciągu tygodnia autobusy
Bielawa - Wrocław jeżdżą często prawie puste a w Bielawie są trzy przystanki
rozmieszczone w miarę równomiernie. Przystanki kolejowe są
rozmieszczone nierównomiernie a największe osiedle 25 lecia jest tak
daleko od najbliższego przystanku że nikt zdrowy na umyśle nie pójdzie
na pociąg który jedzie tak samo długo jak autobus. Poza tym
reaktywacja takiej linni to gigantyczna inwestycja która nie zwróci się nigdy,
drogi za to są już wybudowane a w planach jest przebudowa drogi Łagiweniki
-Wrocław na drogę dwupasmową resztę dopowiedz sobie sam.
środa, 09.08.2017 14:36
Puste to jeżdżą może w Bielawie. Jak miną Dzierżoniów, to już te poranne pękają w szwach. Wiem, bo sam jeździłem jak mi zdefektował samochód. Po południu jest odwrotnie. Nawet nie piszę o popołudniowych kursach w piątki w czasie nauki szkolnej. Wtedy jest się szczęśliwcem jak się wciśnie do autobusu. Studenci to wiedzą najlepiej.
~ poniedziałek, 07.08.2017 09:46
Linia kolejowa Bielawa-Dzierżoniów reaktywuje się jako przedłużenie odnawianej linii Dzierżoniów-Wrocław. Koleją z Bielawy do Dzierżoniowa akurat nie sądzę, żeby zbyt dużo ludzi podróżowało, poza osobami tuż przy przystankach kolejowych.
szkoda gadać niedziela, 06.08.2017 19:44
Kiedy wyremontowano tory i stacje kolejowe między Kudową Zdrój ,a Kłodzkiem i przywrócono połączenie z GDYNIĄ, ŚWINOUJŚCIEM i WARSZAWĄ podobne były komentarze jak Twój. Okazało się , że był to strzał w 10. Kudowa Zdrój, Lądek Zdrój, to nie to samo co Bielawa.
~ niedziela, 06.08.2017 21:14
Kolej do Lądka i Stronia? To przecież minimalny potencjał transportowy - bardzo mała liczba ludności, w większości stacjonarnej, a i nawet sezonowy ruch turystyczny jest nieproporcjonalnie mały. Kudowa to zupełnie co innego - główne przejście graniczne w całym regionie.
A wracając do głównego tematu - linia kolejowa z Bielawy ma sens i ekonomiczny i infrastrukturalny - czas przejazdu do Wrocławia skróci się w porównaniu do autobusów nawet o połowę po wszystkich remontach (przejazd przez Sobótkę). A zasób ludzki i struktura zatrudnienia są nieporównywalnie korzystniejsze dla rozwoju siatki połączeń.
***...*** niedziela, 06.08.2017 23:29
Przejście graniczne w Kudowie owszem, ale drogowe a nie kolejowe. Nikt nie jeździ tam pociągiem by dostać się do Czech. Jeżdżą głównie turyści i kuracjusze do sanatoriów, to samo było w pociągach do Lądka, gdy istniały połączenia.
Czas przejazdu z Bielawy przez Sobótkę, ze względu na liczne ograniczenia prędkości, nie będzie krótszy niż 2 godziny.
~ poniedziałek, 07.08.2017 01:09
Co do czasu podróży - już teraz z ddz jedzie się szybciej niż pksem (przez jaworzynę, z postojami i na marnych torach - co chwilowo znacznie wydłuża czas), więc po remontach i z bielawy będzie znacznie szybciej, taniej i wygodniej.
Do Kudowy jeździ się pociągiem, żeby dostać się do Czech. Głównie - poza małą liczbą mieszkańców i turystów/kuracjuszy. Dalej się przesiada, a nawet pieszo idzie. Przecież prawie nikt tam nie jedzie, żeby zostać, nawet w sezonie jest to dość mały odsetek.
szkoda gadać poniedziałek, 07.08.2017 14:47
Jak komentujesz to wpierw miej wiedzę o tym Po pierwsze do Czech pociągiem jezdzi się przez Międzylesie. Po drugie z przejazdów do Kudowy i z Kudowy korzystają turyści i kuracjusze z całej Polski, którzy mają bezpośrednie dalekobieżne połączenia nad morze i do Warszawy, oraz szynobusy Kolei Dolnośląskich. Lądek Zdrój i Stronie Śląskie miały takie same połączenia, do czasu dekapitalizacji torowiska. Ten kierunek jest potrzebny i pilny w pierwszej kolejności , bo na dodatek stał się anty wizytówka turystycznego rejonu Kotliny Kłodzkiej !
~ poniedziałek, 07.08.2017 19:06
Przez Międzylesie jedzie się na Brno, Wiedeń/Bratysławę, przez Kudowę na Pragę i Bawarię. Jedno przecież nie wyklucza drugiego.
Turystów/kuracjuszy tygodniowo w sezonie nawet do całej Kotliny Kłodzkiej może przybywać podobna liczba, co z powiatu dzierżoniowskiego do Wrocławia jeździ codziennie pracowników. A już konkretnie do Stronia, czy Lądka - to są nieproporcjonalnie mniejsze liczby. Dosyć oczywisty wniosek się nasuwa - znacznie tańsza modernizacja kilku kilometrów do Bielawy jest sensowniejsza, niż przywrócenie tak trudnego technicznie i mało istotnego połączenia. Co nie znaczy, że jakieś tam w dalszej przyszłości bilety na pojedyncze, okazjonalne kursy turystyczne na odnowionych za unijną kasę torach by nie mogły się okazać sprzedawalne.
środa, 09.08.2017 14:23
Ale gość truje tym Lądkiem i Stroniem. Może tam Ciocię ma? :D A tak na poważnie, to czemu ten baran robi kwasy na dzierżoniowskiej dobie, a nie kłodzkiej? Nie tam się wypłakuje w mankiet albo jeszcze lepiej, nie składa stosowne petycje do tamtejszego starostwa. Proste jak drut.
Patrz w przyszłość niedziela, 06.08.2017 19:56
W kolei jest przyszłość. Zmienia się model pracy i mieszkania - będziemy mieszkać tu w powiecie a pracować we Wrocławiu (pod Wrocławiem - juz) auta i autobusy utkną w korkach bo jest ich za dużo a będzie jeszcze więcej. Przyjdzie taki czas że dojazd do pracy własnym autem bedzie luksusem, w dużych miastach tak już jest. Strefy PiR to dla nas w tym powiecie jeszcze magia i powiew przyszłości, ale już niebawem to się zmieni. Teraz możemy się na to przygotować - później bedzie to tylko droższe. Wykorzystamjy srodki unijne - nie piszcie że to za pieniądze podatnika bo nasz wkład to pewnie będzie 15% maks.
***...*** niedziela, 06.08.2017 23:19
A ty myślisz że pieniądze w kasie unijnej to się z księżyca biorą?
szkoda gadać poniedziałek, 07.08.2017 08:37
Podstawowy wniosek. Pilne jest wyremontowanie linii kolejowej i przywrócenie pociągów ze Stronia Ślaskiego i Lądka Zdroju co umożliwi bezpośrednie połączenie z GDYNIĄ , ŚWINOUJŚCIEM i WARSZAWĄ jak było do czasu kiedy ze względów na zły stan torowiska zawieszono kursowanie. Po modernizacji linii kolejowej z KUDOWY ZDROJU takie połączenia dalekobieżne PKP zostały przywrócone i szynobusami Kolei Dolnośląskich .
poniedziałek, 07.08.2017 00:11
Zakłady wynajmują autobusy, które dowożą pracowników pod sam zakład.
Jak autobus nie dojedzie, to spóźnienie nie jest z winy pracownika, bo transport jest zakładowy.
Pociąg pod zakład nie podjedzie. Ludzie mają wysiadać gdzieś we Wrocławiu czy innym mieście na dworcu PKP i latać z przesiadkami autobusami na własną rękę, żeby dojechać do pracy? I tak codziennie, zimą, latem przez cały rok? Chory jesteś?
~ poniedziałek, 07.08.2017 01:11
To miałoby nawet pewien sens, gdyby nie było akurat w całości i zupełnie nieprawdziwe.
Linia będzie jechała przez kobierzyce i okoliczne gminy akurat i choć może nie pod same zakłady, to b. blisko pracownicy mieć będą do pracy. I znacznie szybciej, więc chyba narzekać też nie powinni.
środa, 09.08.2017 14:28
No i już nie piszesz prawdy. Część kursów Bielawa Zachodnia - Wrocław Główny miała by się odbywać przez Sobótkę Zachodnią, a część przez Jaworzynę Śląską. Dużo o tych planach czytałem. Dodatkowo w planach jest elektryfikacja odcinka Jaworzyna Śląska - Dzierżoniów, (żeby mogły kursować EZT-y czytaj Elektryczne Zespoły Trakcyjne) wraz z rewitalką linii 137 do prędkości 120 km/h.
poniedziałek, 07.08.2017 06:25
Nie będzie szybciej, pociągi na tej trasie jeździły i nigdy nie było. Poza tym autobus na początku trasy robi pętlę po kilku miastach i zbiera pasażerów a na końcu wiezie pod samą bramę fabryki. Pociąg nikomu pod dom nie dojedzie, trzeba do niego dotrzeć, więc wygodnie też nie będzie.
~ poniedziałek, 07.08.2017 09:52
"Nie będzie szybciej", "Autobus robi pętlę po kilku miastach" to dwie dość wykluczające się hasła.
Nawet jeśli za głębokiej komuny nie było szybciej - to wynika głównie z marnych stanów torów już wtedy. Teraz to będzie doinwestowana, w dużej części zapewne zelektryfikowana (przynajmniej od Świdnicy) w obrębie kolei metropolitalnej (sporo przystanków na obrzeżach i w samym Wrocławiu - sporo kursów).
poniedziałek, 07.08.2017 16:08
A nad "Jeziorem Bielawskim" port morski i kosmodrom. Baju, baju...
edek niedziela, 06.08.2017 21:35
niech zrobia dokladnie przejscie dla pieszych na przejezdzie kolejowym Bielawa Dzierzoniow a nie jakisz szajs wysypali i zadowoleni
były mechanik niedziela, 06.08.2017 18:39
Jedyną korzyścią związaną z uruchomieniem linii będzie zwiększenie pracy dla blacharzy samochodowych,dojdą nowe czarne punkty na powiatowych drogach i tyle w tym temacie.
Kj niedziela, 06.08.2017 18:25
Skoro czesi chcieli inwestowac w tą linie to coś w tym jest .
Kj niedziela, 06.08.2017 16:21
Ta linia nie powinna być nigdy likwidowana . To może przynieść tylko korzyści dla regionu .
niedziela, 06.08.2017 17:52
Za późno, jej już praktycznie nie ma. I o jakich korzyściach piszesz? I za jaką cenę?
szkoda gadać niedziela, 06.08.2017 16:53
Przywrócenie kursowania pociągów na odcinku z Kłodzka do Stronia Śląskiego jest niezbędne i pilne , a nie krótki odcinek między Dzierżoniowem , a Bielawą. Uzdrowiskowy Lądek Zdrój i Stronie Śląskie ,pozbawione zostały bezpośredniego połączenia kolejowego z Gdynią, Świnoujściem i Warszawą. To wstyd dla PKP. Dolnośląski Urząd Marszałkowski też olewa sprawę , a zabiera się za mniej pilne sprawy.
Wielbiciel karkołomnych pomysłòw niedziela, 06.08.2017 16:46
Pieniądze podatnikòw - czytaj niczyje są, cel - czytaj błoto jest , pora więc zacząć działać.
jonn niedziela, 06.08.2017 16:37
przypominam sobie dawne lata jak sie jezdzilo to byly piekne czasy
szkoda gadać niedziela, 06.08.2017 16:45
Bardziej pilne jest przywrócenie pociągów na trasie z Kłodzka do Stronia Śląskiego. Przez zły stan torów, bo nieremontowane, przestały jeżdzić na tej trasie pociągi osobowe , które komunikowały Lądek Zdrój i Stronie Śl. z Gdynią, Świnoujściem i Warszawą.
Ortograf niedziela, 06.08.2017 16:37
"W miesiącu sierpniu"...
Eh...