Zaprezentowano 5 wariantów przebudowy krajowej "ósemki"

wtorek, 6.6.2017 14:00 21201 30

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu  zorganizowała konsultację w sprawie zleconego Opracowania Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego dla zadania pod nazwą: „Rozbudowa drogi krajowej nr 8 na odcinku Wrocław (Magnice) - Kłodzko wraz z budową obwodnic miejscowości”.

Przetarg na to zadanie wygrała firma Halcrow Group Sp. z o. o. Oddział w Polsce (spółki wchodzącej w skład grupy kapitałowej CH2M). W sierpniu 2015 r. DK8 została ujęta w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023. Podczas konsultacji zamawiający i wykonawca przedstawili 5 wersji korytarzowych:

Korytarz K1-W maksymalnym możliwym zakresie wykorzystujący stan istniejący (około 43 %) przy spełnieniu parametrów GP

Korytarz K2–wykorzystujący rezerwy wskazane w MPZP i studiach pod S5i drogi.

Korytarz K3–„wschodnie obejście Barda”.

Korytarz K4–„zachodnie obejście Barda”.

KorytarzK5–„w kierunku Świdnicy, równoległy do DK35”.

Potwierdzony jest standard 2+2 (dwa pasy ruchu w każdą stronę) od zakończenia AOW (we Wrocławiu) do Łagiewnik zaś z Łagiewnik do Kłodzka 2+1 z obwodnicami miejscowości. Choć projektanci nie wykluczają, że po badaniach natężenia ruchu, w niektórych miejscach może się pojawić i przebieg 2+2 także w innych miejscach. Na polecenie GDDKiA jest rozważany, także przebieg "ósemki" przez Dzierżoniów i Świdnicę, co zwiększy koszt budowy i wydłuży czas dojazdu z Kłodzka do Wrocławia. O planach budowy drogi ekspresowej „S8” nie wspomniano.

Plan prezentacji ze spotkania oraz omówienie korytarzy dostępne TUTAJ

Przeczytaj komentarze (30)

Komentarze (30)

krs piątek, 09.06.2017 14:53
Jaki sens jest na siłę robienia ze starej 8 trasy na poziomie drogi S. Od Magnic
powinno się, zrobić nową drogę mniej więcej równolegle do obecnej , ze zjazdami do starej 8. Od Barda w kierunku granicy nic się nie wymyśli , jest tam ścisła zabudowa wzdłuż obecnej drogi . Budowa obwodnicy przy każdej wiosce nie ma sensu i pochłonie o wiele większe koszty.
sobota, 10.06.2017 11:03
masz rację takie klejenie nowych dróg po starych to dziadowanie, ruch wachadłowy, brak konfortu pracy dla budowlańców .
Takie drogi tylko w szczerym polu a równolegle biegnące stare drogi służą jako awaryjne objazdy przy zatorach,korkach,wypadkach, oblodzeniach itp.
czwartek, 08.06.2017 20:30
trzy etapy jeden wroclaw lagiewniki drugi lagiewniki zabkowice trzeci zabkowice klodzko i po dwa pasy w kazdym kierunku idzmy do przodu ruch coraz wiekszy a nie jak za krula swieczka i nasza waska autoade a4str
sobota, 10.06.2017 10:59
bardzo dobrze mówisz podstawa to 2+2
Vaginator czwartek, 08.06.2017 09:31
Brawo doba za znakomita jakosc mapki
sobota, 10.06.2017 10:57
kliknij sobie link TUTAJ i wszystko widzisz nawet polne drogi
Zbigniew środa, 07.06.2017 12:11
Na mapach w załączonej prezentacji, nie można odczytać nazw miejscowości, są one zamazane. Analiza przebiegu poszczególnych wariantów nie jest możliwa. Wygląda, że już na etapie konsultacji społecznych, tak ważnej dla nas inwestycji drogowej, nie jesteśmy traktowani podmiotowo.
sobota, 10.06.2017 10:49
mapa jest bardzo czytelna tylko otwórz sobie link TUTAJ i będziesz mógł zobaczyć chatę sołtysa
Adam wtorek, 06.06.2017 22:36
K8 ma sens i jest możliwa tylko wzdluzej starej"8" z zachodnia obwodnica Łagiewnik ( od strony Ratajna). Dalej 2+1 od Łagiewnik do Kłodzka ze wschodnia obwodnica Barda. 2 + 1 powinna być kontynuowana za wszelka cenę aż do Polanicy. Potem natężenie ruchu stopniowo maleje. Przez Świdnicę i Dzierżoniów nierealne przez najbliższe 30 lat (budżet)
sobota, 10.06.2017 10:45
też jestem za, ale nie dziadowali by i poczekali nawet jeszcze rok i zrobili 2+2 bo to jest norma do której dążymy
piątek, 09.06.2017 22:05
Na mapach własnościowych Dusznik i okolicy widać pas podziału działek dla prowadzenia drogi szybkiego ruchu góra a nie wzdłuż cieku wodnego .70 lat temu Niemcy mieli wyobraznie a my do dziś udanemu że się nie uda. Pierwśzy wjazd do Włoch od strony Grazu w kierunku Wenecji to tunel i estakadą w trzech poziomach bo i kolej i droga lokalna prowadzone oddzielnie . a my jak zwykle dziś 2+1bo co bo za 10 lat będą znowu jak zwykle znajome korki i stluczki albo wypadki śmiertelne. Unia za chwilę skończy dawać kasę a było jest i będzie do d...
wtorek, 06.06.2017 23:17
co za kretyn wymyślił puszczenie 8 przez ddz i świdnicę..może o Częstochowę zahaczyć?? tutaj i tak jest ruch na dwa pasy w jedną stronę to chcą to jeszcze bardziej zagęścić...
dwr środa, 07.06.2017 22:45
Kto bogatemu zabroni
środa, 07.06.2017 08:19
A CZESI BUDUJA AUTOSTRADE DO KUDOWY A NASZE ŁUBY KIEDY ZACZNĄ?
środa, 07.06.2017 12:15
Nie do Kudowy tylko przez Trutnov do naszej S3
T wtorek, 06.06.2017 22:51
W Dzierżoniowie jest tak mały ruch obecnie więc warto zaprosić kilka tysięcy ciężarówek więcej i innych pojazdów do nas. Świetny plan
środa, 07.06.2017 15:16
ojj ciemny lud.... jak bys choc troche sie zainteresowal tematem miasta a nie tylko narzekaniem to wyczytal bys o obwodnicy dzierzoniowa i wtedy Twoj bol d. zlagodnieje . jesli DK przechodzilo by obok DDZ byl by to zapewne kop dla gospodarki w rejonie .pozdrawiam malkontentow
czwartek, 08.06.2017 07:24
Nie wiem czy wydłużanie przejazdu WRO - DKL byłoby pożądane. DDZ leży w sumie tylko 15 km od DK8 w Łagiewnikach, z bardzo dobrą drogą dojazdową. Mi to wygląda na próbę zrobienia jednej drogi z dwóch, przez co później będzie można utrzymywać tylko jedną drogę zamiast dwóch + dojazdów.
sobota, 10.06.2017 10:55
też uważam , że do Wrocławia jechać przez Świdnicę to paranoja, wrocławiaki też będą nadkładać jadąc do Kotliny Kłodzkiej, ten wariant jest tylko dobry dla Świdnicy.
środa, 07.06.2017 23:52
Paweł uspokój się:)
środa, 07.06.2017 15:07
Może dzisiejsze przedszkolaki na emeryturze tej drogi doczekają a może nie.
Norman Bates środa, 07.06.2017 06:47
"Hej młody Junaku, smutek zwalcz i strach!
Przecież na tym piachu za trzydzieści lat,
Przebiegnie z pewnością jasna, długa, prosta,
Szeroka jak morze Trasa Łazienkowska!
I z brzegiem zepnie drugi brzeg, na którym twój ojciec legł "
środa, 07.06.2017 10:59
"No pięknieś pan nam to wszystko wyśpiewał!"
Norman Bates środa, 07.06.2017 20:36
"Ja wam zawsze wszystko wyśpiewam! "
wtorek, 06.06.2017 21:28
Przecież na tym nic nie widać. Nowa droga też tak będzie wyglądać?
środa, 07.06.2017 09:40
No jacha. Nie będzie jej widać, podobnie jak milionów na jej budowę :)
środa, 07.06.2017 08:42
Zdjęcie mapy mega czytelne. Brawo
środa, 07.06.2017 07:21
taki plan wymaga aby było kilka alternatyw - szansa że droga przebiegać będzie inaczej niż obecna jest niewielka- a już zahaczenie od DDZ i DSW jest nie realne
DDZ wtorek, 06.06.2017 23:25
Korytarz 5. Na Mościsko. Zdecydowanie.
... wtorek, 06.06.2017 20:32
Najbardziej podoba się wariant GP z wykorzystaniem rezerw MPZP z wschodnio-zachodnim obejściem Barda z korytarzem świdnicko-dzierżoniowskim oparty na założeniach z POprzedniego wieku...