"Babciu nie oddawaj pieniędzy - to nie akcja policyjna!!!"

poniedziałek, 22.1.2018 13:57 346 0

Tylko do 13 lutego można wysyłać filmy na temat prawidłowości zachowań w przypadku zagrożeń ze strony oszustów i złodziei, na które narażeni są głównie seniorzy. Wszystko w ramach konkursu filmowego organizowanego przez Wydział Prewencji Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu "Babciu nie oddawaj pieniędzy - to nie akcja policyjna!!!".

Konkurs rozpoczął się 30 października zeszłego roku i jest dedykowany dla dzieci szkół podstawowych i młodzieży szkół średnich. Tematem przewodnim konkursu jest uświadomienie odbiorcom, w tym głównie seniorom, że sprawcy oszustw na tzw. „policjanta”, pod pretekstem pomocy Policji wyłudzają od osób starszych pieniądze i kosztowności.
 

Dodatkowe cele przedsięwzięcia to:
- dotarcie do osób starszych, samotnie funkcjonujących, mało aktywnych, którzy nie integrują się w życiu społecznym
- propagowanie wiedzy o bezpieczeństwie,
- zaangażowanie dzieci i młodzieży w twórcze działania na rzecz seniorów,
- edukacja dzieci i młodzieży z zakresu bezpieczeństwa osób starszych,
- kształtowanie właściwych relacji międzyludzkich i rodzinnych.
 

Warunkiem przystąpienia do konkursu jest praca grupowa klas, polegająca na nagraniu krótkiego, max. 3 minutowego spotu reklamowego, zaadresowanego do seniorów, nawołującego do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w zakresie oszustw popełnianych na rzecz osób starszych i samotnych. Spot ten powinien być zaadresowany do seniora - babci, dziadka, cioci, wujka, czy też sąsiada i zawierać:
a) ostrzeżenia o współczesnej metodzie oszustw na tzw. „policjanta”:
- gdzie sprawcy podszywając się pod funkcjonariuszy Policji pod legendą ratowania pieniędzy z zagrożonego konta bankowego, nakłaniają osoby do wzięcia kredytu, bądź zrobienia przelewu na wskazane konto,
- przekazywania pieniędzy Policji pod pretekstem wzięcia udziału w akcji policyjnej i zatrzymaniu sprawców oszustw na tzw. „wnuka”.
b) porady i wskazówki jak można uniknąć tego typu zagrożeń,
c) zapewnień wsparcia w sytuacjach wątpliwych ze strony rodziny, bliskich, instytucji bądź Policji.
 

Komisja będzie brała pod uwagę m.in. następujące kryteria:
- pomysłowość
- treść i budowa przekazu
- inwencja twórcza
- dopasowanie treści i przekazu do tematyki konkursowej.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)