KOMUNIKATY.doba.pl - nowy cennik!
mpk
LOTTO

niedziela, 9 czerwca 2024

Pelagii, Dominika

Cztery razy szybciej z Wrocławia do Szczecina

środa, 25.6.2014 15:17 , komentarze: 0 , odsłony: 399
kategorie artykułu:

Aż czterokrotnie wzrośnie prędkość pociągów jeżdżących po części „Nadodrzanki”, czyli linii kolejowej łączącej Wrocław ze Szczecinem. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą prace przy modernizacji trasy w województwach lubuskim i zachodniopomorskim.

Linia kolejowa nr 273, potocznie zwana „Nadodrzanką”, to najkrótsze, liczące 356 km, połączenie kolejowe pomiędzy Wrocławiem a Szczecinem. Trasa przechodzi przez Brzeg Dolny, Wołów, Głogów, Nową Sól, Zieloną Górę, Kostrzyn nad Odrą oraz Gryfino i pełni bardzo ważną rolę w transporcie towarów z południa Polski do portów w Szczecinie i Świnoujściu. Linia położona jest w granicach trzech województw: dolnośląskiego, lubuskiego i zachodniopomorskiego.

Dzięki pracom realizowanym na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na fragmencie linii kolejowej nr 273 w województwie lubuskim, od nowego rozkładu jazdy, w grudniu 2014 r. maksymalna prędkość będzie wynosić 120 km/h zamiast dotychczasowych 30 km/h. Zakończyły się bowiem prace, dzięki którym na 10-kilometrowym odcinku Bytom Odrzański – Nowa Sól podwyższono parametry eksploatacyjne toru nr 2.

Aktualnie prowadzone są prace na torze nr 2 stacji Zielona Góra, gdzie montowane są nowe szyny i rozjazdy, dzięki czemu podwyższy się nie tylko prędkość, ale także bezpieczeństwo w ruchu kolejowym. Roboty rozpoczęły się też na torach nr 1 i 2 stacji Czerwieńsk Towarowy. W ramach inwestycji zmodernizowane zostaną również perony. Pojawi się tzw. mała architektura, a stacje będą bardziej przyjazne osobom z ograniczoną możliwością poruszania się.

Przyspieszenie w Zachodniopomorskiem

Ponadto, w toku są naprawy dwóch mostów w obrębie stacji Kostrzyn. Kolejarze prowadzą również roboty torowe na odcinku pomiędzy Wróblinem Głogowskim (woj. dolnośląskie) a Bytomiem Odrzańskim (woj. lubuskie), na którym od nowego rozkładu jazdy, w grudniu 2014 r., maksymalna prędkość wzrośnie do 120 km/h. Poza położeniem nowych torów, wykonawca zmodernizuje peron nr 1 w Bytomiu Odrzańskim i peron nr 2 w Czernej.

Prace remontowe trwają również w województwie zachodniopomorskim. Do maja wymieniono dwa rozjazdy na stacji Chojna, gdzie zmodernizowano również 300 metrów toru. Prace te miały na celu podwyższenie bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Obecnie kolejarze prowadzą prace modernizacyjne toru nr 2 na odcinku Chojna – Krzywin, dzięki czemu prędkość przejazdowa wzrośnie z 50 km/h do 120 km/h. Wymieniane są także rozjazdy i tory na stacji Gryfino.

Wkrótce kompleksowa modernizacja całej linii

Prowadzone obecnie prace mają na celu usprawnienie ruchu na linii kolejowej nr 273 i będą kontynuowane w kolejnych latach. – Inwestycje, które w kolejnych latach będziemy realizować przy udziale środków z nowej unijnej perspektywy 2014-2020 skoncentrują się przede wszystkim na usprawnieniu ruchu towarowego – zapowiada Remigiusz Paszkiewicz, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. 

 

Wasze komentarze

poniedziałek, 17.2.2020 11:29
1
poniedziałek, 17.2.2020 11:29
środa, 10.10.2018 10:47
1
poniedziałek, 5.10.2015 16:20
poniedziałek, 5.10.2015 16:18
poniedziałek, 5.10.2015 16:16
poniedziałek, 5.10.2015 15:41
poniedziałek, 5.10.2015 15:37
poniedziałek, 5.10.2015 13:23
poniedziałek, 5.10.2015 11:43
poniedziałek, 5.10.2015 08:15
niedziela, 4.10.2015 08:15
niedziela, 4.10.2015 08:10
Radiotaxi BIS
Radiotaxi BIS
Basen Fitness Aquarius
Basen Fitness Aquarius
Autocentrum JOL-LAK
Autocentrum JOL-LAK
Sprzęt rehabilitacyjny
Sprzęt rehabilitacyjny
Autorejestrowanie
Autorejestrowanie
Impress kurs tańca
Impress kurs tańca
Restauracja Gaspar
Restauracja Gaspar
Studio Językowe Status
Studio Językowe Status
PRZEGLĄDY REJESTRACYJNE
PRZEGLĄDY REJESTRACYJNE
OSiR Dzierżoniów
OSiR Dzierżoniów
test